На балуМета: ♦ навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «менует»; ознайомити учнів з особливостями танцю менует; ♦ розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту музики Й. С. Баха, С. Прокоф'єва; ♦ виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розуміння почуттів і думок, що виражені в музиці. Музичний матеріал: С. Прокоф'єв «Вечір»; Й. С. Бах «Менует»; Н. Май «Виглядаєм сонечко»; Т. Жупаніна «Рання бджілка»; поспівка «Бом-бім». Наочні посібники: нотна хрестоматія; А. Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі» (репродукція картини); малюнки — ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Зоре моя вечірняя»! Шевченка. Обладнання: Синтезатор, комп'ютер ; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку Учні заходять до класу під музичний супровід («Вечір» С. Прокоф'єва). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання 2. Актуалізація опорних знань ♦ Які танці вам відомі? ♦ Що таке вокальна музика? ♦ Яку музику ми називаємо інструментальною? 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Після насиченого різними подіями дня — навчання у школі, спілкування з друзями, підготовки уроків, допомоги батькам удома — настає вечір. Як ви гадаєте, чи може музика зобразити цю пору? Сьогодні ми про це дізнаємося. 4. Основна частина 4.1. Вокально-хорова робота Розучування поспівки «Бом-бім», виконання з показом рукою руху мелодії (робота у зошитах, с. 34) 4.2. Слухання музики ♦ Чи були ви коли-небудь на вечірній прогулянці з батьками? ♦ Що ви бачили дивного? Учитель. Як чудово виглядає природа ввечері! Діти збираються в саду або на березі ставка, вдивляються в навколишній світ, услуховуються у звуки, обмінюються думками про почуття. Послухайте, як видатний український поет Т. Шевченко описав свої враження від вечірньої зорі. Учитель декламує уривок з поеми «Княжна» Т. Шевченка «Зоре моя вечірняя...». Які чудові поетичні слова! А ось як побачив цю картину ще один геніальний митець — художник А. Куїнджі. Роздивіться репродукцію його картини « Місячна ніч на Дніпрі». Композитори також не залишилися байдужими до вечірньої пори, адже вони також відображають у своїх творах навколишній світ, але зображують особливо — музикою. ♦ Що ми можемо почути у цій вечірній музиці? Якщо послухаєте п'єсу «Вечір» Сергія Сергійовича Прокоф'єва, то зможете дати відповідь на це запитання. Слухання п'єси «Вечір» С. Прокоф'єва ♦ Як музика малює вечірню пору? ♦ Яку картину ви змогли б намалювати? ♦ Який твір С. Прокоф'єва ми вже слухали? Учитель. Музика С. Прокоф'єва змальовує дивовижну, сповнену таємниць, загадкову картину вечора. Ніжна, наспівна мелодія тихого вечора, у яку втручається густий, низький дзвін вечірнього дзвона. Послухайте ще раз цю п'єсу, і нехай ваші руки намалюють у повітрі цю вечірню мелодію, а коли ви почуєте низький дзвін дзвона — заховайте руки. Повторне прослуховування музики з пластичним інтонуванням 4.3. Засвоєння нових знань Учитель. Діти, ми отримали листа, у якому нас запросили на бал. А щоб туди потрапити, звернімося до музики, адже це справжня чародійка, що допоможе нам потрапити до Німеччини давніх часів. Отже, велика зала, запалені свічки, усі гості у старовинному одязі виконують старовинний танець — менует. Менует — старовинний бальний танець, сповнений увічливих поклонів, реверансів, неспішних кроків. 4.4. Слухання музики Слухання фрагмента «Менуету» Й. С. Баха (робота у зошитах, с 33) Учитель. Цю музику написав німецький композитор Йоганн Себастьян Бах. Його ім'я та його твори ви ще неодноразово почуєте на уроках музики. Прислухайтесь уважно до його музики! ♦ Якими словами ви розповідатимете про музику менуету? Ця музика є плавною та спокійною чи швидкою та енергійною? Повторне слухання «Менуету» Й. С. Баха 4.5. Вокально-хорова робота Учитель. Як хочеться швидше зігрітися у яскравому сонячному промінні!Навіть якщо йде короткий весняний дощ, ми виглядаємо сонечко. Ната-лія Май у своїй пісні «Виглядаєм сонечко» розповіла про те, як діти чекають на його теплі промінці. Послухайте цю пісню! Слухання пісні «Виглядаєм сонечко» Н. Май, розучування, виконання з елементами інсценування ♦ Що роблять діти для того, щоб швидше визирнуло сонце? ♦ Які весняні пісні-веснянки ви можете згадати? Продовження роботи над піснею «Рання бджілка» Т. Жупаніної (з інсценуванням) 5. Підбиття підсумків уроку ♦ Яку назву має старовинний німецький танець? ♦ У якому темпі його виконують? Учні виходять із класу під музичний супровід («Вечір» С. Прокоф'єва). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2211 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі... |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Всього коментарів: 0 | |