Композиційні засоби досягнення художньої виразності зображень (обрання формату, розміру зображень). Зимові розваги
Урок 17
Л.Т.Дідук, вчитель-методист початкових класів Мокрокалигірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Композиційні засоби досягнення художньої виразності зображень (обрання формату, розміру зображень). Зимові розваги. Мета: Формування ключових компетентностей: уміння учнів налаштовуватися до праці на уроці і сприймання нового матеріалу; Загальнокультурна компетентність: формувати культуру поведінки та мовлення; формування предметних компетентностей: навчальна: ознайомлювати з композиційними засобами досягнення художньої виразності зображень (обрання вертикального чи горизонтального формату, розміру зображень); навчати учнів передавати рухи людей на папері; вчити дітей бачити, відкривати красу довкілля та отримувати найкращі і позитивні враження від перегляду творів мистецтва. розвивальна: розвивати в учнів уміння працювати гуашевими фарбами; активізувати спо¬стережливість, фантазію, сенсорні уміння і навички; розвивати естетичні смаки, допитливість та уяву; виховна: виховувати любов до прекрасного, природи, дружбу, ко-лективізм; виховувати зацікавленість творчістю художників; емоційно сприймати навколишній світ; виховувати добрими, спостережливими; забезпечувати хорошу атмосферу під час уроку, здатність учнів сприймати матеріал. Оснащення: візуальний ряд: репродукції картин Ф.Сичков «Катанння з гір» та картини В.Сурикова "Узяття снігової фортеці"; презентація «Зимові розваги» музичний ряд:треки - «Зимонька жартує», «Зник сніговик», «Гра в сніжки» обладнання: ТЗН; матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки; палітра. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань Слайд 2 - Яка зараз пора року? - Які кольори обере чарівниця Гармонія для зображення зимових картин? - Як ці картини будуть називатися? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Слайд 3. Вже зима до нас прийшла, Снігом землю замела, Річка льодом вже покрилась, В дворі баба вже з'явилась. Слайд 4. Як нам зиму не любити? Вийдем гратися у сніжки, Бабу будемо ліпити Та спускатися з гори. Слайд 5. Ти, вітриську, зупинись, Йди із нами гратись, Ми на лижах цілий день Будемо кататись. Слайд 6. Щоки полум’ям горять, Та біжать малята, Щоб везти із гірки сміх На своїх санчатах. Слайд 7 Як одягнем ковзани По льоду проїдем Залишимо сліди Для Мороз Діда. Які ви отримали враження від вірша, перегляду цього матеріалу та слухання поетичних рядків? ІУ. Робота над новим матеріалом То ж сьогодні на уроці ми теж зробимо уявну подорож на зимове подвір’я та організуємо зимові розваги у своїх альбомах. Та перш ніж вирушити на вулицю необхідно зібратися. Нам необхідні: Невеличкі дві хатини, В них м’які і теплі стіни. По п’ять братиків малих Прожива в хатинах тих. (Рукавички) Так, рукавички необхідно одягати, щоб не замерзнути в руки і не захворіти як будемо з гірки спускатися та бабу снігову ліпити. Слайд 8. А що з собою візьмемо? Беруть з гори вони розгін, Коли немає хуртовин. А вгору їх на мотузку Тягти потрібно по сніжку. (Санчата) Крешуть лід, ріжуть лід, Залишають дивний слід. Та й швидкі ж вони які, Ці блискучі … (ковзани). Якщо став на ті дощечки, Швидко їду я з гори, А якщо впаду зненацька – Ноги будуть догори. Палки дві в руках тримаю, Сам собі допомагаю, Тут потрібна рівновага Тренування та увага! (Лижі) Молодці, загадки відгадали. А чим ми будемо займатися надворі? (Кататися на санках, лижах, грати в сніжки) А що ще зробимо? Морква – ніс, в руках патик, Двір прикрасив...(сніговик). А ви любите зиму? Надіюсь, що і зимові розваги вам до вподоби. Слайд 9 - А в які ви граєте ігри взимку? Розглянемо композицію малюнка. Нагадаємо: Композиція в образотворчому мистецтві означає складання і розташування елементів, фігур і частин картини. Окремі елементи композиції повинні бути пов'язані між собою, а увага глядача зосереджується на головному предметі (Композиційному центрі), якому повинне підкорятися все другорядне (Деталі). Як розміщена композиція малюнка? Чому? У. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Звернемося до підручника з образотворчого мистецтва. Загадка 1. Ст..70 Загадка 2. Ст..70 Слайд 10. Запамятай: вертикальний формат – зображення у висоту; горизонтальний формат – зображення вширину. Слайд 11. Зима-чародійка дійсно велика фантазерка. Отож своєю красою приваблює і художників. Багато митців звертаються до зимової теми та вдало передають настрій самої зими, людей і дітей, що полюбляють зимовий відпочинок. Розглянемо картини Ф.Сичкова «Катанння з гір» та картину В.Сурикова "Узяття снігової фортеці" . - Що намальовано на картинах? - Як розміщені композиції? - Хто в центрі композицій? - В якому стані зображені люди на картинах? - Які прийоми використали художники для передачі руху людей? Фізкультхвилинка. Трек «Зимонька жартує» 1 група показує рух на лижах (спуск з гори, підйом на гору) 2 група - рух на коньках 3 група – гра в сніжки (Вчитель фіксує позу дітей та звертає увагу на положення частин тіла) Отже, щоб на картині передати рух людей художники використовують деякі прийоми — нахил тулуба, згин руки у лікті чи плечі, згин ноги у коліні тощо. Слайд12. Аналіз схем зображення тіла людини в русі. Перед тим, як малювати дітей - намітьте вісь симетрії. Визначте середину будови тіла – місце де з'єднуються ноги і тіло. Побудуйте схему основних ліній рук, ніг, плеч. Голови позначте овалами. Промалюйте контури тіла і розмальовуйте. Слайд13. Правильно передавайте пропорції та пози тіла в русі. Слайд14. Ще раз звертаю вашу увагу на розміщення зображення Ви вже знаєте, що аркуш паперу можна розташовувати горизонтально або вертикально. Якщо художник хоче показати велику гірку де граються діти, він розміщує зображення вертикально. А якщо зображено великий простір і митець підкреслює, що дітям необхідно для їхньої гри багато снігу, то малюнок розташовується горизонтально. УІ. Практична робота. 1. Інструктаж з ТБ 2. Інструктаж щодо виконання робіт. 1. Уявімо композицію і починаємо малювати. 2. Зробіть начерк майбутнього малюнка. 3. Якщо ви будете малювати радісний і сонячний день – використовуйте білі, голубі, ніжно фіолетові кольори та їх поєднання, а якщо пасмурний день – комбінацію більш насичених холодних кольорів. 4. Діти є головні персонажі ваших робіт. Тому, коли будете малювати власні роботи, пам'ятайте, що головне в творі, до чого необхідно привернути увагу глядача, завжди малюють більшого розміру. 3 . Самостійна практична діяльність учнів. За власним вибором: зображення веселих зимових ігор з урахуванням формату та розміру зображення. Трек: «Гра в сніжки» УІІ. Актуалізація набутих знань. ♦ Які зимові ігри ви знаєте і які сьогодні представили у власних роботах? ♦ Як під час малювання можна передати рухи людей? ♦ Що стане вам у пригоді при передачі постатей дітей? . УІІІ. Підсумок уроку 1. Перегляд дитячих робіт. 2. Рефлексія Трек «Зник сніговик» | |
| |
Переглядів: 1879 | |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Конструювання. Курочка Ряба |
Всього коментарів: 0 | |