Урок 31. Монотитя. Творче завдання. Крила метеликівМета: ознайомлювати учнів із технікою монотипії; формувати навички малювання за нетрадиційною технікою, працювати від загального до часткового; продовжувати навчати знаходити асоціації в плямі; учити виразно компонувати обраний сюжет; розвивати в дітей творчі здібності, фантазію; продовжувати формувати уміння аналізувати, узагальнювати; розвивати творчу уяву; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати любов до рідної природи і дбайливе ставлення до неї, акуратність, увагу. Оснащення: Зоровий ряд: матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи. Обладнання: альбом для малювання; демонстраційні таблиці; простий олівець; гумка; фарби; пензель; ганчірка; ємність для води; серветка. Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань III. Мотивація навчальної діяльності IV. Викладення нового навчального матеріалу слово вчителя з елементами бесіди * * * * * * Рано-вранці чули — диво! Сів метелик на травичку, Квітка в небо полетіла!Може, думав — не помічу? Потягнулася, зітхнула,Блиснуть крилечка ясні — Свої крила розгорнула.Зразу видно вдалині. Над селом метелик в’ється —Н. ГороШко Він до сонечка сміється. Н. Горошко (Учитель пропонує учням розглянути фотографії різноманітних метеликів. Звертає увагу учнів на те, які воні різні за розміром, кольором, малюнком.) ♦ Чи знаєте ви, де живуть метелики? ♦ Як ви гадаєте, чому метелики такі різні? ♦ Опишіть метелика, який вам найбільше подобається. Ви, мабуть, уже помітили, що розмір та малюнок крилець метелика по обидва боки від тулуба однакові, наче відбиті у дзеркалі. (Невеличка розповідь про поняття симетрія.) Робота над формуванням умінь і навичок. слово вчителя Як ви вважаєте, чи складно намалювати симетричні крильця для метеликів? Я відкрию вам одну таємницю. Візьміть прямокутники білого паперу та зігніть їх навпіл. На одній половині аркуша потрібно намалювати фарбами крила метелика. Поки фарби ще вологі, згорнути аркуш навпіл і притиснути його долонею. Малюнок відіб’ється на іншій половині аркуша. (Учитель демонструє техніку виконання роботи, звертає увагу учнів на те, що обидві половинки зображення тотожні. Пропонує виконати три-чотири зображення метеликів. Нагадує, що всі метелики повинні бути різними за формою, розміром та кольором.) V. Актуалізація вивченого матеріалу Творче завдання. Бесіда ♦ Згадайте, як ми малювали море на вологому папері. У якій послідовності ми виконували роботу? Травичка на лузі дещо схожа на море. Коли дме вітерець, то складається враження, що вона коливається, наче зелені хвилі. ♦ Які кольори необхідно обрати, щоб намалювати травичку? (Відтінки зеленого, жовтий та синій) Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують малюнок трави на лузі в техніці «на вологому папері». Поки малюнок висихає, учитель пропонує вирізати метеликів. Учні виконують роботу самостійно. Готові зображення наклеюють на фон — травичку. VI. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт Із малюнків складають альбом «Метелики на лузі». Коментар Учні мають продемонструвати вміння виконувати роботу у техніці монотипії та «на вологому папері», працювати від загального до часткового; знаходити асоціації в плямі; виразно компонувати обраний сюжет. Додатковий матеріал ЛУГОВИИ За селом, за селом Луговий аеродром — Величезний чорний пень. А на ньому цілий день Не вщуха робота: Вирушають в білий світ У небачений політ Джмеляки-літаки, Бабки-вертольоти. Облетівши все навкруг, Приземляються на луг. Лиш під вечір стихне гам — Тихо-тихо стане там. АЕРОДРОМ Вертольоти й літаки Міцно засинають. Ліхтарчата-світляки На пеньку засяють. Світять, Світять поміж трав, Скільки мають змоги — Може, хтось там заблукав, Не знайде дороги: — Ось він, Ось він, за селом Луговий аеродром. Т. Коломієць Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2253 | |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Гори України |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17 |
Всього коментарів: 0 | |