Урок 21. Абетка кольору: зелений. Творче завдання. зелений килим для земліМета: навчати учнів бачити, розрізняти і відчувати зелений колір і його відтінки, сприяти активному формуванню правильного кольоросприйняття; продожувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; закріплювати навички змішування фарб; стимулювати розвиток допитливості; виховувати гарний смак, акуратність, увагу; навчати міркувати, розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу. Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи. Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; акварельні фарби; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань III. Мотивація навчальної діяльності Учитель: Зеленого кольору світ відкриваємо, Тут тіней та сонця контрастнії плями... Ми зараз до літа з тобою рушаємо. Але повертатись потрібно до мами. В траві біля річки ще жабки співають,Н. Горошко Шепочуть ліси, електрички гукають, У густій зеленій траві під старою зеленою вербою, біля ставка, порослого зеленою ряскою, жила Жаба. Жаба також була зелена і дуже-дуже стара. Мабуть, ніхто з мешканців ставка не пам’ятав, скільки їй років. Навіть сама Жаба вже давно забула ті далекі часи, коли вона була маленьким зеленим жабенятком. Може, саме тому їй здавалося, що раніше все було значно кращим. — Хіба це трава? — буркотіла Жаба.— Тьмяна, сіра! Ось раніше була трава — соковита, яскрава, м’яка! Трава почула й ображено похилилася. — Хіба це сонце? — обурювалася Жаба.— Зовсім розучилося світити! От раніше було сонце! Воно ніколи не було ані занадто спекотним, ані занадто докучливим. Сонце почуло і сховалося за хмару. Кому ж сподобається, якщо тебе сварять ні за що? Хмара струснула своєю сірою пелериною і закрапала дрібним холодним дощем. — Хіба це дощ? — проквакала Жаба.— Не дощ, а жалюгідний душик. Ось раніше був дощ... Дощ навіть не став чекати, поки Жаба договорить про нього, і пішов у сусідній ліс. А Жаба все буркотіла і буркотіла, усе скаржилася та обурювалася... На вербі у розвилці гілок відпочивала маленька фея Літо. Вона слухала Жабу і хитала головою. — Невже ти справді настільки незадоволена всім навколо: і сонцем, і дощем, і травою? — Не потрібно мені ані сонця, ані дощу, ані трави! Обійдуся! — Ну, якщо ти така самовпевнена, я можу забрати в тебе кольори неба, трави і сонця, щоб ніщо не нагадувало тобі про них! — фея Літо змахнула своєю зеленою чарівною паличкою, і все навколо стало сірим: і трава, і ставок, і сама Жаба. Жаба подивилася на себе, озирнулася навколо і дуже засмутилася. — Що ти зі мною зробила? Ми так не домовлялися! Поверни негайно все назад! — Не можу. Я так на тебе розгнівалася, що тепер не можу звільнити від чарів. Фарба зникла з моєї чарівної палички. Вибач,— розвела руками фея Літо. — Отакої! — вигукнула Жаба.— Що ж мені тепер — усе життя ходити в сірому вбранні? А трава і ставок теж залишаться сірими? І зовсім нічого не можна зробити? — Ну, якщо ти зможеш намалювати зелений килим для Землі та прикрасити його всім-усім, що згадаєш зеленого, я сподіваюся, Зелена фарба вибачить тобі і поверне свої чари. — Зелений килим для Землі? Хіба я, така маленька, зможу сама впоратися з цією роботою? — заплакала Жаба. IV. Викладення нового навчального матеріалу Робота над формуванням умінь і навичок. Бесіда Ну що, друзі, допоможемо Жабі? Але спочатку нам необхідно ознайомитися із зеленим кольором ближче. ♦ З яких двох кольорів він складається? (Зелений колір складається з синього і жовтого.) ♦ Чому на Землі так багато зеленого кольору? ♦ Про що ви згадуєте, коли бачите зелений колір? Навчальна гра «Зелені чари» Діти по черзі називають предмети зеленого кольору. Той, хто назве останнім, стає помічником феї Літо. Він разом з учителем записує на дошці назви предметів чи явищ і пропонує класу придумати обставини, за яких предмет (явище) позеленів би. Наприклад: зелений кіт, зелене сонце, зелене волосся тощо. Той, хто вигадає найсмішнішу історію, теж стає помічником феї Літо. Організація сприйняття творів мистецтва. Бесіда (Учитель пропонує розглянути репродукції картин відомих художників, в яких використані переважно зелені кольори.) ♦ Як ви гадаєте, що зобразили художники? Чому ви так уважаєте? ♦ Який настрій створюють у нас ці картини? ♦ Які фарби використовували художники? Яких фарб більше? ♦ Як би ви назвали кожну з картин? ♦ Які почуття викликають у вас усі кольори, які ми назвали? (Учитель об’єднує учнів класу у групи і пропонує учням придумати за обраною репродукцією якнайбільше різновидів означень зеленого кольору. Наприклад: колір молодого листя на сонці.) V. Актуалізація вивченого матеріалу Творче завдання Учитель пропонує учням намалювати в альбомі якнайбільше предметів зеленого кольору і намагатися це зробити таким чином, щоб усі вони хоча б трішки відрізнялися один від одного відтінком кольору. Як приклад можна запропонувати схему малювання жаби від простого до складного. Діти виконують індивідуальну роботу за творчим завданням. VI. Підбиття підсумків (Наприкінці уроку обидва помічники разом з учителем наклеюють на великому аркуші зелений килим для Землі. Із малюнків складається картина «Зелений килим для Землі».) Учитель. Феї Літо дуже сподобався зелений килим для Землі, і до її чарівної палички повернулися зелені чари. Змахнула фея паличкою, і чудовий зелений килим, який ми намалювали, збільшився і вкрив усю Землю. Знову і трава, і Жаба, і віти дерев стали зеленими. Зрозуміла Жаба, що коли кривдиш друзів та шукаєш у всьому тільки погане, світ навколо стає сірим і сумним. Вибачилася вона перед сонечком, травичкою, дощиком і розсміялася. А тут і сонечко визирнуло з-за хмаринки, і дощик повернувся з далекого лісочка, і засвітилася над Землею різнокольорова райдуга-дуга. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1666 | |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
В гостях у Ганнусі |
Бджілка мала, та й та працює |
У школі детективів |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Всього коментарів: 0 | |