Мандрівка тварин по країні цифр
Інтегрований урок.
Зінтегровано предмети: математика, «Я і Україна». Тема: Мандрівка тварин по країні цифр. Математика: Число і цифра 8. Написання цифри 8. Порівняння чисел у ме¬жах 8. Послідовність чисел у межах 8. Додавання у випадку трьох доданків. Я і Україна : Тварини. Різноманітність тварин. Що дають тварини людям? Мета: ознайомити з числом та цифрою 8; пояснити утворення числа8; вчити писати цифру 8; закріплювати нумерацію в межах 8, розвивати логічне мислення; вдосконалювати навички усної лічби. формувати уявлення про різноманітність тварин, середовище існування, розширити та узагальнити уявлення про значення тварин для людей, формувати вміння розпізнавати тварин найближчого оточення., розвивати спостережливість, бажання пізнавати навколишній світ, виховувати любов до природи, бережливе ставлення до тварин. Обладнання: підручник «Математика» 1 клас, зошит з математики з друкованою основою, малюнки тварин, макет потяга, лічильний матеріал. Хід уроку І.Організація класу. Всі мерщій сідаймо, діти, Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. Тож гаразд, часу не гаймо І урок розпочинаймо. Не урок, а справжнє свято, Бо полинем у світи, Мандруватимем завзято, Юний друже, я і ти! ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів. - А мандрувати ми будемо не самі. А з тваринами, які також хочуть полинути у світ незвіданого і непізнаного. Будемо мандрувати у країну Цифр на ось такому пречудовому потязі. /Учитель демонструє на дошці макет потяга/ - Але провідник цього поїзда , Тітонька Сова, дуже вимоглива, розумна і сувора, тому нікого без квитка не пропустить. А щоб купити квиток, звірятам необхідно виконати певні завдання. Але вони неспроможні виконати їх самостійно, тому просять вашої допомоги. Допоможемо , діти? Сьогодні на уроці ми дізнаємося дуже багато цікавого про тварин та познайомимося з новим числом та цифрою. З якою , ви дізнаєтесь пізніше. ІІІ. Актуалізація опорних знань. - Вирушаємо в путь. От уже мчить наш поїзд Країною Цифр. А дорога в нас важка й небезпечна, тому ми всі повинні бути дружніми, дисциплінованими, уважними, допомагати своїм товаришам. Візьмемо ми тільки тих, хто вміє добре рахувати. - Давайте всі разом порахуємо від 1 до 10. - А тепер перший ряд рахує від 10 до 1. - Другий ряд – від 2 до 7. - Всі разом – від 8 до 3. - Я бачу ви вмієте рахувати, тому в дорогу вирушаємо разом. - По дорозі ми будемо підбирати пасажирів – тварин і розповідати, що ми про них знаємо. - Діти, а яких ви знаєте тварин? (Називають)( Показ малюнків: білочка, лисичка, вовк, ведмідь, корова, кіт, ворона, синиця, свиня, їжак, кінь та ін..) - Отже, робимо висновок: тварини – це птахи, звірі, риби, комахи. - Тварини – це живі організми, що населяють нашу планету. Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини. І першою в наш потяг хоче сісти лісова пасажирка, а яка ви зараз відгадаєте. Отже, слухайте загадку: Я веселенький звірок, Плиг з ялинки на дубок. (Білка) - Діти, що ви знаєте про цю тваринку? Білочка – справжній повітряний акробат. Завдяки чіпким кігтикам вона легко пересувається по деревах.. Живиться білочка насінням хвойних дерев, горіхами, грибами, ягодами. - А хто з вас може розказати віршик про білочку? Ми бачили у парку Руду маленьку білочку, Вона до нас стрибала З гілочки на гілочку. - Для того, щоб Білочка отримала квиток на потяг, слід виконати таке завдання: 1 ) Назвати число попереднє числу 3. 2) Назвіть «сусідів» числа 5, 6. 3) Яке число наступне, після числа 6. 4) Порівняти числа: 3 і 5 , 7 і 4 , 6 і 6. (Діти біля дошки) - Молодці , діти, ви щойно допомогли білочці придбати квиток на поїзд, бо добре виконали завдання. Подивіться, яка вона задоволена. (Прикріплюю білочку до вагона) А хто ж наступний проситься до нашого вагону? Та це ж зайчик! - Що ви знаєте про зайчика? Зайці – дуже обережні тварини. Перед тим , як лягти спати (сплять зайці вдень), хитромудрий стрибун залишає стільки слідів, що не кожен із його ворогів розбереться у них. На зиму зайці міняють сіру шубку на білу, що теж добре їх маскує. Харчуються зайці рослинами. - Хто з вас підготував віршик про зайчика? У схованки надійні Ховається завжди. І не боїться холоду, Суворої зими. Сіренький білий зайчик, Якого любим ми. - Зайчику дісталося складне завдання. Давайте виконаємо його. - Покладіть на парту ліворуч 7 кружечків, а праворуч – 1. Скільки кружечків ліворуч? (7) Скільки праворуч ( 1) Як утворилося число 8 ? Що більше 7 чи 8? - Отже, щоб отримати 8, треба до попереднього числа 7 додати 1. Робота з підручником. Давайте відкриємо підручник, та подивимося на перше завдання. Скільки бусинок ліворуч ? (7) Скільки їх праворуч? (8) Як отримали 8? ( Додали ще одну бусинку) (2 завдання.) Полічіть жовті кружечки ліворуч? (8) - Скільки зелених кружечків? (3) То яке з цих чисел більше, 8 чи 3? - Скільки жовтих кружечків праворуч? (8) - Скільки зелених? (5) Порівняй числа. (8 більше5) - Порахуйте від 1 до 8, від 8 до 1. - - Назвіть сусідів числа 8. ( 7 і 9) - Молодці, діти, ви добре впоралися з цим завданням. Зайчик вам дуже вдячний. Бачите, як він вами пишається. Він отримує квиток і сідає у наш потяг. - Наша подорож продовжується і наступним до вагону проситься ще один представник тваринного світу. Хто це – ви дізнаєтесь відгадавши загадку: Сірий, ікластий, Хоче вівцю вкрасти. (Вовк) - Що ви знаєте про цю тваринку? (Відповіді дітей) Вовки – живуть сім'ями. У квітні-травні в вовків народжуються малята. Вовки ведуть переважно нічний спосіб життя. Вони швидко бігають і долають за день близько 70 км. Усі тварини, з якими ми щойно познайомилися (білочка, вовк, зайчик та інші лисичка, їжачок ) – це дикі тварини .Вони самі здобувають собі їжу, живуть на волі. Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати. Діти, погляньте, Вовчик вже з нетерпінням чекає на свого квитка. Цікаво, а яке ж завдання йому приготувала Тітонька Сова. Для того, щоб Вовчик отримав квиток, нам слід навчитися гарно писати цифру 8. - Діти, послухайте віршик. Звірі тісто замісили, Бубликів спекти хотіли. Бублики по два зліпились, Вісімки з них утворились. В цифри 8 – два кільця Без початку і кінця. - Число 8 позначається на письмі цифрою 8. На що схожа цифра 8? /Малюнки показую/. (Сніговик, окуляри) - Зошит свій я відкриваю І похило покладу. Писать цифру починаю, Цифру вісім до ладу. - Будь ласка діти, уважно слухаємо порядок написання цифри 8. Написання цифри 8. Цифра 8 складається з верхнього і нижнього овалів. Верхній овал менший за нижній. Починаємо писати від правого кута клітинки. Трохи нижче середини на правій частині квадрата описуємо лівий малий овал, який торкається верхньої лінії клітинки., і дописуємо до середини квадрата. Потім, не відриваючи руки , переходимо до написання правого великого овала, заокруглюємо ліворуч до початку написання цифри. - А тепер давайте усі разом, напишемо цифру 8 в повітрі на рахунок і-раз-і –два. Ще раз. /Написання цифри в повітрі, в зошитах/ - А тепер діти , давайте напишемо у своїх зошитах рядочок цифри 8. Під час письма не забувайте про правила сидіння. Пасажиром нашого поїзда хоче стати також і дятел. Хто комах з кори виймає, про здоров'я лісу дбає? - Діти. Дятел. - Дятел - це лікар лісу. Він продовбує хворі дерева дзьобом і довгим язиком виймає з-під кори жучків-короїдів, личинки. Біля нього ще й синички, мухоловки, горихвістки і інші пташки підгодовуються. - Для того, щоб він отримав квиток, нам з вами слід провести фізкультхвилинку та й разом і відпочинемо! - Фізкультхвилинку буде проводити _________________. Фізкультхвилинка. Станьте рівно – поверніться, І до сонечка здійміться. А тепер усі малята, Пострибаймо як зайчата. Руки вгору підніміть: Вдих і видих всі зробіть. - Молодці, а тепер продовжуємо писати цифру 8. - Подивіться будь ласка на слідуюче завдання. У зошитах записаний числовий ряд. Але не простий. Тітонька Сова сховала деякі цифри Вам слід їх записати. ( 1, 2, ___, ___, 5, ___, 7, __.) - Хто ж іще проситься до нашого вагону? Щоб дізнатися – відгадайте загадку: Скрекотуха білобока Звуть усі її … (Сорока) /показую малюнок/ Сорока – обережний птах. У разі небезпеки починає стрекотати, попереджаючи інших пташок. Живиться сорока різноманітними комахами, а також зерном диких трав та злакових культур. Вона живиться мишами та комахами. - Діти , а як можна назвати одним словом Сову і Сороку, Дятла? (птахи) Тіло птахів вкрите пір’ям - це ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила, дзьоб. Вони літають. Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть : «Де багато пташок – там нема комашок». - Тітонька Сова своїй подрузі Сороці дала теж нелегке завдання. - На дошці ви бачите 3 гніздечка. До першого гнізда прилетіла мама –сорока. Скільки в цьому гнізді птахів? (1) Якою цифрою позначимо? (Цифрою1) - До другого гніздечка прилетіло двоє малят-сороченят ? Якою цифрою запишемо? ( Цифрою 2) - А в третє гніздечко поселилося 3 малюки? Якою цифрою позначимо число сорок у третьому гнізді? ( Цифрою 3). - Отримали незвичайний приклад, який складається з трьох чисел. Отже, можна додавати не два, а три числа. Обчислюємо такий приклад по порядку: 1+2+3= 6. (Робота в зошитах) - Дітки і Сорока отримала квиточок на наш потяг і теж помандрує з нами. - Молодці ! - Нашим пасажиром хоче стати також Котик. - З давніх-давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві, називаються свійськими. Послухайте вірш Як тварини стали свійськими Одного разу до людини Прийшли знайомитись тварини. Найпершим кінь почав просити: "Іго-го! Я буду в полі все робити." "Му-му!" - корова буде всіх кормити. "Гав-гав" - собака хату боронити. "Бе - бе!" - а вівця шерсть вам віддавати - У теплий одяг одягати. "Ко-ко !" - нести яєчка курка обіцяла, "А хто ж будити буде зранку нас? " - спитала. "Куку-ріку! - озвався півень - буду я! Найперша пісенька моя!" І з того часу ці тварини Допомагають жить людині. - Отже, повторіть як називають тварин, яких приручила людина? - Назвіть свійські тварини, яких ви знаєте? (Собака, поросятко, вівця, коза, кінь). На останній зупинці нас чекає корівка. - Вона надіється теж відправитися з нами у подорож. - Просить вас скласти за малюнками , записати та розв’язати приклади: /За малюнками діти складають, розв'язують, записують приклади./ Усі свійські тварини також стали пасажирами нашого потяга. Підсумок уроку. - Яким тваринам ви допомогли сісти у наш потяг? - А скільки звірят подорожували разом з нами? (8) - З яким числом та цифрою ознайомилися? | |
| |
Переглядів: 1608 | |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип... |
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Всього коментарів: 0 | |