Урок – казка з математики
Тема: Розрядні доданки. Розкладання чисел на розрядні доданки. Складання і розв’язувапння задач за малюнками. Многокутники.
Задачі: Формування математичної компетентності: • Навчити учнів розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки; складати і розв’язувати задачі за малюнками; креслити відрізки; працювати з геометричним матеріалом; • розвивати логічне мислення, увагу, математичне мовлення, зоровий аналізатор, каліграфічні навички; • виховувати спостережливість, допитливість, почуття доброти, взаємодопомоги. Хід уроку І. Організація класу. Пролунав шкільний дзвінок, Математики урок. Ви з думками всі зберіться, Один одному всміхніться. За знаннями в добрий час Вирушає перший клас. Працюватимем старанно, Щоб почуть наприкінці, що у нашім першім -А діти – просто молодці! Міркуємо-швидко! (слайд 2) Відповідаємо- правильно! Лічимо-точно! Пишемо-гарно! ІІ. Актуалізація опорних знань . Математична розминка. -Назвіть найбільше одноцифрове число? -Назвіть найменше двоцифрове число? -Назвіть найбільше двоцифрове число? -Як називаються числа при дії додавання? -Як називаються числа при дії віднімання? -Щоб зменшити невідомий доданок , треба… -Як називається геометрична фігура, у якої 4 кути? -Скільки місяців триває рік? -Який день настає після суботи? -Як називається лінія, у якої є початок і кінець? ІІI. Повідомлення теми і мети уроку - Діти, а ви любите казки? -А зараз послухайте і відгадайте загадку. Скажіть з якої казки цей герой? (слайд 3) Так набридло на віконці Все на сонечку сидіть. Я візьму і покочуся, Щоб побачити весь світ. - Ось сьогодні ми здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку, щоб змінити кінець казки на щасливий. - Давайте пригадаємо, як виглядає головний герой. Пограємо в гру «Пазли» (робота в парах) ІV. Повторення вивченого матеріалу.(слайд 4) -Спекла баба увечері Колобок і поставили його на вікно, щоб прохолонув. На диво, Колобок вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. (слайд 5). Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому. 1.Усний рахунок • Гра «ланцюжок» (слайд 6) -назвіть числа четвертого десятка; назвіть усі числа таблиці першої сотні, у яких число одиниць – 0; назвіть усі числа першої сотні, у яких число одиниць -6. • Гра «Сусіди» (слайд 7) Назвіть сусідів чисел :69, 70, 99. -Ось, по числовій доріжці ми вийшли на лісову галявину. 2.Математичний диктант «На галявині» (слайд 8) -Запишіть числа, у яких 2дес.4од.;7дес.3од.; 8дес. -Запишіть число, що передує числу 80. -Запишіть числа більші на один:34, 67, 12, 90. -Зменшіть на десять і запишіть числа: 100, 20, 60, 10. (Взаємоперевірка) -Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засіяло на небі. Сонячні промінчики розбудили Колобка він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка. 3.Каліграфічна хвилинка.«Віднови числовий ряд» (слайд 9) 10 ∙ ∙ 40 50 ∙ 70 ∙ ∙ 1 0 0 Пальчикова гімнастика 4.Графічний диктант (слайд 10) - А назустріч, хто ж це ще поспішає? - Так, це зайчик – побігайчик. - Він вже зустрівся з Колобком, але не покаже нам доріжку доти, поки ми не виконаємо його завдання. Зобразимо графічно Зайчика. V. Вивчення нового матеріалу.(слайд 11) -Закотився Колобок на кораблик і поплив. Навколо нього багато прикладів. І почав він думати, як їх розв’язувати. Але, щоб навчитись розв’язувати такі приклади, потрібно прочитати Колобку пояснення про розрядні доданки . Завдання 122, ст.128.( читає сильніший учень) .Розвязування прикладів ст. 129, №123(Усно) Гра «Секретик» (слайд 11) 30+40+5= 80+6+10= 40+2+6+30= 20+7+50= 3+20+30= 30+1+60+6= -Молодці! Вирушаймо далі . Фізкультхвилинка (слайд 12) -Мандруємо далі. Кого ж тепер зустрінемо? (слайд13) Вовк до школи не ходив, Вовк уроки не учив, Не читав і не писав І по нотах не співав. Тож нічого він не знав. -А якщо він нічого не знає, то хоче подивитись, як вмієте робити це ви. VI. Закріплення вивченого матеріалу. Завдання 122,ст..129 (слайд 14) -Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків за зразком. 45=40+5 93= + 77= + 64= + 99= + 28= + VII. Розвиток математичних знань. -Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам, вкаже де знайти Колобка? (слайд 15) Взимку ляже спати Дядько волохатий, Лиш тоді устане Як весна настане. (ведмідь) -А він нам покаже доріжку до Колобка тільки тоді, коли доведемо йому, що вміємо розв’язувати задачі. Мозговий штурм (слайд 16) -Що таке задача? -З яких частин складається задача? 1. Складання і розв’язування задач за малюнком. ст..129,№124 (слайд 17) а). задача на знаходження суми; б). задача на знаходження невідомого доданка. 2. Вправляння у розв’язуванні задач. ст..129№125-126 3. Робота з геометричним матеріалом. (слайд 18) -Котився Колобок, котився, докотився до річки. Задумався Колобок: «Як перебратися через річку?» Давайте збудуємо для нього місток. -Накреслимо відрізок в зошиті довжиною 1дм2см(слайд 19). Ще одне завдання у підручнику ст.129,№127(слайд 20) -Скільки сторін, кутів і вершин у кожному многокутнику?(усно) -Молодці, ви всі гарно справилися із завданням. -Вже чується, чиясь пісенька . З ким йому залишилося зустрітися?(слайд 21) У темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться, Як зовуть її … ? (лисиця) -Поки Колобок котиться по дорозі співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з Лисичкою і не дамо з’їсти Колобка. -Лисичка пропонує виконати завдання.(слайд 22) Я лисичка, я сестричка, Не сиджу без діла. Ось завдання на увагу Ви рішайте сміло. 4. Задача на логічне мислення.(ст.. 129№128) (слайд 23) -Катрусі 9 років. Вона на 3 роки молодша за брата. Скільки років брату? -Молодці, діти, допомогли залишитися цілим Колобку. Покотився він далі і опинився в 1 – А класі.(слайд 24) V. Підсумок уроку. Рефлексія.(слайд 25) -Молодці, ви допомогли мені. Ви показали, що вмієте рахувати, називати двоцифрові числа; розв’язувати приклади; складати і розв’язувати задачі за малюнками, писати каліграфічно цифри, а головне дружити, допомагати іншим. Дякую вам за гарний урок! | |
| |
Переглядів: 3269 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Всього коментарів: 0 | |