Тема: Склад числа 10. Послідовність чисел в межах 10. Складання і розв’язування прикладів на додаванняМета: Закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка та вміння порівнювати числа в межах 10; вдосконалювати навички усної лічби; сприяти засвоєнню учнями складу числа 10; Розвивати логічне мислення, мовлення; Виховувати бережливе ставлення до природи. Хід уроку І. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань учнів - Починаємо урок математики. Математика – наука точна і серйозна, прожити нам без неї навіть дня не можна. - А що ми вивчаємо на уроках математики? (Метод «Мікрофон»: цифри, числа, склад чисел, порівняння груп предметів та чисел). - Яке сьогодні число? (9 листопада). Якою цифрою позначається? Покажіть на своїх кубиках. - А з яким числом ми ознайомилися на попередніх уроках? (10). Як утворилося число 10? Які числа знаходяться в ряді до 10? - А якщо порахуємо від 10, то в якому порядку називатимемо числа? (В зворотному). ІІ. Каліграфічна хвилинка. -Розгорніть зошити і знайдіть рядочки із зразками цифр 9 і 10.Пропишіть їх каліграфічно. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку - Щоб добре засвоїти матеріал сьогоднішнього уроку, ми вирушаємо до осіннього лісу, де навчимося лічити предмети по порядку, визначати їх кількість, а також закріпимо набуті знання про склад числа 10. - Закрийте на хвилиночку оченята, послухайте музику і уявіть, що ми з вами опинилися на лісовій галявині. - Які лісові дерева ви знаєте? (дуб, сосна, клен, ялинка, осика). -Ось першою нам зустрічається лісова красуня - ялинка. Що на ній росте? (Шишки). - Чи звичайні ці шишки? (Ні, бо на них записані числа). - Хто хоче на уроці побути лісником, щоб зібративсі шишки, показати їх по порядку та назвати цифри, що на них записані? (1 учень працює біля дошки). ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу 1. Осінь – чудова пора. Її можна відрізнити від інших пір року по різнобарвному килиму листя, яке потихеньку кружляє в повітрі, одне за одним в певному порядку лягає попід деревами. Вітерець не тільки перемішав усі листочки, але й деякі з них взагалі поніс від дерева, з якого вони опали. На дошці прикріплені листочкитакому порядку: 5 4 1 3 9 6 7 Назвіть числа в такому порядку, як вони записані на листках. Яке число перше? Яке останнє? Яке четверте? Яке число найбільше? Яке найменше? Назвіть числа в порядку зростання. 2. Добре вміють рахувати наші дітки, добре знають порядок чисел при лічбі. 3. А ми тихенько йдемо далі лісовою стежкою, щоб не сполохати звірів. А щоб впізнати, хто нас зустрічає на ній, треба виконати завдання цього лісового мешканця. ІV. Фізкультхвилинка «Ведмедики» Йшли ведмедики малі,(Діти крокують на місці) Нахилились до землі. (нахиляються вперед, торкаються руками підлоги) Потім стали, руки в боки, (Стають рівненько.) І зробили три підскоки.(Три рази підстрибують.) Потім розминали плечі.(Кругові рухи руками, що торкаються плечей) Руки вгору,(Піднімають прямі руки вгору.) Опустили,(Опускають руки.) І за парти тихо сіли.(Сідають за парти.) - А ось і ще один лісовий мешканець. Хто це? Прикріпляю малюнок Ведмедика. V. Робота з підручником Слово вчителя: Ведмедик не хоче до школирушати: Він грався — задачі забув розв'язати. Швиденько Ведмедику ми допоможемо. Розв'яжемо дружно — знання всіх примножимо. Отож, час розгорнути підручники на стор. 36 і розглянути завдання 1. -У осінньому лісі ми обов’язково зустрінемо пташок. Впізнали цю птаху білобоку? Як гарненько вона принарядилась? Скільки у неї горобинок – намистинок?(Викладаємо на кубиках і пишемо на дошці: (4 + 6 = 10). - А ввечері ми побачимо іншу лісову пташку- сову. Скільки вона полічила зірок? (7 + 3 = 10) V. Закріплення складу числа 10 1.Робота з кубиками. - Діти, давайте допоможемо всім, кого ми зустрічали під час нашої подорожі засвоїти склад числа 10.Викладіть вгорі на даху 10. Під дахом розташуйте парами цифри, що пояснюють склад числа 10. Перевіряю, виправляю помилки. 2.Робота з таблицею «Розваги звірят». VI. Вправа нарозвиток логічного мислення На дошці виставлено Їжачка і силуетні картки (яблучка). Слово вчителя: -А ось і Їжачок – Лісовичок, він збирав на зиму яблучка і утворив з них трикутник. Переставте три яблучка так, щоб трикутник повернувся «догори ногами», вершиною вгору. Мал. Їжака4 яблучка 3 яблучка 2 яблучка 1 яблучко VII. Підсумок уроку -Час нашої подорожі промайнувдуже швидко, і, сподіваюся, недаремно. Склад якого числа ми закріпили сьогодні на уроці?Скажіть, чому навчив нас цей урок? (Берегтиприроду. Поводитися в лісі спокійно, не кричати.) | |
| |
Переглядів: 5194 | |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Що може комп’ютер |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Всього коментарів: 0 | |