Лічба предметів. Порівняння предметів за величиною. Поняття стільки ж, більше – менше, вищий – нижчий

Тема: Лічба предметів. Порівняння предметів за величиною. Поняття стільки ж, більше – менше, вищий – нижчий

Мета: сформувати поняття більше – менше, стільки ж, вищий –ьнижчий; вправляти в лічбі предметів; продовжувати розвивати просторові уявлення дітей, вміння порівнювати предмети за величиною; розвивати увагу, мислення;ьвиховувати бажання вчитися.

Обладнання: лічильний матеріал (геометричні фігури); індивідуальний лічильний матеріал (палички); математичні віяльця; екран, комп’ютер; мультімедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав і стих дзвінок.

 Починається урок.

 Всі за парти тихо всілись

 І на мене подивились.

-Подаруйте, діти, мені свої гарні, милі, світлі усмішки і почнемо урок.

 ІІ. Повідомленнятеми і мети уроку

 Щоб урок пройшов немарно,

 Треба сісти рівно і гарно,

 Бо урок у нас сьогодні не звичайний,

 Для всіх нас повчальний.

- Ми з вами вирушаємо у подорожМатематичним океаном, побуваємо на різних зупинках.

Будемо із вами мандрувати, на питання відповідати, порівнювати, вміло і чітко рахувати. А найуважніші та найкмітливіші учні за свою роботу будуть

отримувати фішки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Допоможе нам в усьому цей кораблик пречудовий (Слайд 1.) А яку він назву має? Хто з вас, діти, прочитає? (Знання.)

-Так, «Знання» кораблик зветься, а без знань не обійдеться жодна людина в світі. Запам’ятайте це, діти!

 -Перш, ніж ми вирушимо у подорож давайте познайомимось з капітаном корабля та його помічниками. Відкриваємо підручник на с.4. Знайшли корабель? Впізнали капітана? Наш кораблик стоїть на рейді і чекає своїх гостей.

ІV.Контроль, корекція й закріплення знань

 Повторення понятьсправа – зліва, зверху – знизу (за малюнком до завдання 2 на с. 4 підручника).

-Хто на кораблі зліва? Справа?

-Де ведмідь – капітан? А де їжачок?

1. Лічба предметів

- Кількість предметів визначаємо рахунком.

- Порахуйте членів екіпажа. Скільки їх? Покажіть цю цифру.

- А скільки гостей поспішають на корабель? Покажіть цифру.

2. Повторення понять найвищий – найнижчий.

- Знайшли завдання 3 насторінці 4підручника.

- Впізнали казкових героїв? Вони теж поспішають на корабель.

- І щоб вони не спізнились, давайте швиденько їх порахуємо. Скільки їх?

-А хто зможе назвати цих казкових героїв з найвищого до найнижчого.

 V. Опрацювання нового матеріалу

 1. Порівняння предметів за кількістю. Поняття більше – менше.

 Знайшли Їжачка який поспішаєу подорож. Чим він буде пригощати своїх друзів? (Яблуками.) Він не забув залишити яблука і своїм діточкам.

 Відкрили зошити на с.2. Знайшли їжачків. Перевіримо, більше чи менше яблук залишили їжачкам.

 Як ми це зробимо?(Дамо кожному їжачку по яблучку. Одне яблучко зайве. Висновок: яблук більше.)

Фізкультхвилинка

- Діти, хто живе в морях і океанах? (Риби.) (Слайд2.)

- Про рибок і наша з вами фізкультхвилинка.

Рибки весело плескали

В чистій свіженькій воді.

То зіжмуться, розіжмуться,

То зануряться в воді.

Раз, два – всі веселі,

Крутяться на каруселі.

Три, чотири – відпочили

І за парти дружно сіли.

2.Поняття стільки ж

 Отже все. Всі у зборі. Вирушаємо у подорожМатематичним океаном.

Перешкоди, бурі, безумовно, пройдемо,

Шлях до математики всі разом знайдемо!

 -Подивіться, діти, позаду нас залишились жабенятка. Вони бажають нам удачі.

- Знайшли завдання 2 на с.2 зошита. Подивіться на цих жабеняток.

- Давайте порівняємо кількість жабеняток та листочків.

- Що потрібно зробити, щоб листочків стало стільки ж скільки і жабеняток. Зробить це.

 3.Робота над завданням 3на сторінці 2 зошита

- Острів вдалині видніє.

- Хто на ньому нас зустріне?

- Знайшли завдання 3 на с. 2 зошита. Хто ж нас зустрічає?

- Покажіть стрілочками, хто з яких дверей вийшов нас зустрічати.

4.Робота з індивідуальним лічильним матеріалом (паличками).

- Нас ще, діти, зустрічають дві чудові мавпочки. (Слайд 3.)

В мавпи Чічи шість бананів,

В мавпи Нани дві банани.

У якої мавпи більше –

Чи у Чічи, чи у Нани?

- Покладіть зліва на парті стільки паличок, скільки бананів у мавпи Чіти (6), а справа – стільки, скільки бананів у мавпи Нани (2).

- Що більше – 6 паличок чи 2 палички?

3.  – Мореплавці всі сміливі –

І завзяті й не ліниві.

Треба далі вирушати –

Свої вміння показати.

 А покажемо, як ми вміємо писати похили палички.

 Діти пишуть за зразком у зошиті похили палички після пояснення вчителя.

(Діти кажуть:

«Зошит свій я відкриваю,

Ручку правильно тримаю,

Сяду рівно – не зігнуся,

За роботу я беруся».)

4.  Дме попутний вітерець – на горизонті ще один острівець.

Діти веселої вдачі, знайшли завдання 4 на с. 4 підручника.

Формування поняття про напрямок руху: зліва направо, справа наліво.

 Порахуйте кружечки зліва направо; справа наліво.

Чизмінилася кількість фігур, коли помінявся напрямок лічби? (Ні, кількістькружечківоднакова.)

- Скільки великих кружечків? А маленьких? Покажіть відповідні цифри.

- Яких кружечків більше – червоних чи синіх?

VІ. Підсумок уроку

Наш кораблик вирушає,

 Певну швидкість набирає.

 Краса яка, глянь довкола!

 Ось зупинка наша «Школа». (Слайд 4.)

- Сподобалось вам, діти, на уроці мандрувати разом з нашими казковими героями Математичним океаном.

- Що вам всім запам’яталось?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 5729 | Рейтинг: 0.0/0
Російська народна казка «Лисичка»
Моя сім’я — моя колиска. Я і моя сім’я. Склад сім’ї. Значення сім’ї для людин...
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє...
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
Прикраси для ялинки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]