Україна – єдина країна
Тема: Україна – єдина країна Мета: Дати нові й розширити одержані раніше поняття про Україну — Батьківщину кожного із нас, як місце на землі, де народилась і виросла людина. Розвива¬ти у дітей почуття любові до рідної землі, вдячність за все, що дає кожному рідний край. Виховувати почуття патріо¬тизму, бажання захищати рідну землю і примножувати її багатства; розширювати і поглиблювати поняття громадянськості; розвивати прагнення бути свідомим громадянином і патріотом України; виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів. Обладнання: карта України, державні символи, казкові герої. Хід уроку І. Організаційний момент Вчитель. Добрий день, мої любі діти, Ви сьогодні до школи прийшли, Щоб учитись, співати, радіти Й світ безмежний пізнати могли. Навчитеся читати, писати, В таємничий порините світ, В казку будете всі мандрувати Ви у школі з малесеньких літ. Бо життя чарівне, мов казка, І дається людині раз. Не марнуйте його, будь ласка, — І удача не зрадить вас. Вчитель. Дорогі діти, шановні батьки! Вітаю вас зі святом! Бажаю вам міцного здоров’я, батькам великого терпіння, а вам, діти, завжди бути дисциплінованими, старанними учнями, щоб відмінними успіхами радували своїх батьків. Сьогодні для вас продзвенів перший дзвінок і покликав вас на перший урок. І він для вас буде особливим. Особливим тим, що він перший. А ще особливим тому, що ви вирушаєте у дуже далеку, але таку цікаву подорож - у Країну Знань. А хто із нами разом буде подорожувати, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Жовтий клубочок у небі сяє, Всіх зігріває. (Сонечко). = Так як день починається зі сходу сонечка, так і ми розпочнемо свою довгу подорож з ласкавим, теплим Сонечком. Отож, рушаємо у подорож. Сьогодні, люба дітвора, У нас цікава буде гра. Уявіть, що ми, малята, Вирушаєм мандрувати. Вирушаємо ми нині, В подорож по Україні. - У кожної людини є велика Батьківщина—країна, де вона народилася. Наша держава називається Україною. Вона має славну і давню історію, прекрасну мову і високу культуру. Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню колисанку, а потім народну пісню, вперше пішла стежкою до школи. - — Тема нашого уроку: «Україна - єдина країна». - (Тема написана на дошці) - А що ж таке Україна? - Давайте відповімо словами віршів, які ви підготували. Україна – рідний край. Поле, річка, синій гай. Любо стежкою іти. Тут живемо я і ти. Україна – це небо блакитне, А в тім небі зірки золоті. Україна – це жовта пшениця І блакитні волошки у ній. Краю милішого, ріднішого, Як Україна – в світі нема, Слова солодшого, зручнішого, Як Україна в світі нема. Україно, земле рідна, Земле сонячна і хлібна, Ти навік у нас одна. Ти, як мати, найрідніша, Ти з дитинства найтепліша. Любіть Україну у сні й наяву, Вишневу свою Україну. Красу її вічно живу і нову І мову її солов’їну. Моя країна – Україна Сонячна держава. І дорослому й дитині Жити в ній цікаво. Є багато країн на землі. В них озера, річки і долини. Є країни великі й малі Та найкраща завжди Батьківщина. Одна Батьківщина і більш не буває. Місця, де родилися, завжди святі. Хто рідну оселю свою забуває. Той долі не знайде в житті. Куди не глянь – кругом краса, Тріпоче жайвір в небесах. Над ним веселка золота, Зоріють маки у житах. Моя Батьківщина - це хата й калина, Що виросла біля вікна. Моя' Батьківщина - це вся Україна. Що в цілому світі — одна! Вчитель. Так, Україна – це наша держава, де народилися і живемо ми з вами, ваші батьки. У ній багато лісів, річок, степів. Є в нас і гори – Карпати і Кримські, і моря – Чорне і Азовське. Через усю Україну протікає річка Дніпро. - Як називається столиця України? Місто – Київ – це столиця, Древня і квітуча. Він розкинувся велично На Дніпрових кручах. - Українці мають славну історію і традиції. Маємо і свою державу, а кожна держава має свої національні символи, які люди шанують і бережуть. От і сьогодні ми дізнаємося про три основні державні символи України – Герб, Прапор і Гімн, котрі мають давню і цікаву історію. Символи – це особливі відзнаки, які вирізняють один народ від іншого. - Подивіться, як виглядає наш Герб. Золотий тризуб на блакитному тлі, як символ держави – дуже давній знак. Його запровадив київський князь Володимир Мономах ще 1000 років тому. - Наш герб – тризуб, Це зброя, слава й сила. Наш Герб – тризуб, Недоля нас косила. Та ми зросли, ми є, Ми завжди будем, Добро і пісню Несемо ми людям. - Давнє походження має національний Прапор України. Він поєднав у собі два кольори. Жовтий – це колір хлібного поля – зерна, що дарує життя всьому живому на землі. А блакитний колір – це колір чистого, мирного неба. Прапор – це державний символ, Він є в кожної держави. Синьо-жовтий прапор маєм, Синє – небо, жовте – жито. Прапор цей оберігаєм. Він – святиня, знають діти. Прапор нашої країни Має колір жовто-синій. І повинен кожен знати Як два кольори міняти. Синє небо, верхня смуга. Жовте поле, смуга друга. Не забудь ніде й ніколи Україна – небо й поле. А іще запам’ятай: Україна – мирний край. - А тепер послухайте вірш і здогадайтесь про що далі піде мова. - Слова палкі, мелодія врочиста. Державний гімн ми знаємо усі. Для кожного села, містечка, міста – Це клич, один з мільйонів голосів. - Третім національним символом України є Гімн. Це урочиста пісня «Ще не вмерла Україна…», слова до якої написав український поет Павло Чубинський, музику складав композитор Михайло Вербицький. Гімн звучить на усіх урочистостях. Слухати Гімн треба стоячи, мовчки. - А ще національними символами є квіти, які ростуть у нас на Україні. А які саме, ви дізнаєтесь, відгадавши загадки? В житечку зеленім Факели вогненні. То палає влітку так Польовий червоний … (мак). Із зеленого вівса В літні дні та ночі. Дивляться у небеса Голубенькі очі. (Волошки). Виросли в лузі сестрички маленькі, Очі в них жовті, а вії – біленькі. (Ромашки). ІІ стежина – «Віночок знайомств». Вчитель. Дорогі діти! Сьогодні ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворитесь на учнів, школярів. А щоб ви не заблукали, в цій великій країні Знань я буду вам допомагати. Звати мене Світлана Павлівна. Прийшов час нам із вами познайомитися. По черзі виходите до дошки, берете з чарівної скриньки квіточку і називаєте своє прізвище та ім’я, а квіточку прикріплюєте на плакат. - От і ми з вами познайомилися. Погляньте, як за допомогою національних символів ми сплели спільний наш віночок. Ми з вами тепер одна родина. - Ми усі - одна сім'я, - Неповторні — ти і я! - Будемо усі дружити, - В злагоді і мирі жити. - Бо життя — це диво, казка! - В ньому є любов і ласка! - Ми прийшли у світ, щоб жити - Й на Землі добро творити! V. Підсумок уроку. - Яким буде майбутнє країни залежить від кожного з нас. Батьківщина, як мати, одна. Ми повинні дбати про неї, щоб вона була багатою, квітучою, яскравою. А для цього нам треба любити її, плекати, захищати. Ви, діти, повинні рости розумними, роботящими, щоб перетворити рідну державу на країну ваших мрій. За незалежність, мир, волю, справедливість померло багато наших українців. Тому зараз ми вшануємо їх пам'ять хвилиною мовчання. - Ось ми підходимо до кінцевої зупинки. Ви дуже добре потрудились. Час нашого уроку закінчився, але не закінчилась подорож у Країну Знань. Сьогодні ми зробили лише невеликий крок до неї, а попереду кроків ще буде багато. Лунає дзвоник. Йдуть уроки. Про все забувши вмить одну. Ти увіходиш крок за кроком Узнать країну чарівну. Красивий, щедрий рідний край, І мова наша солов’їна. Люби, шануй, оберігай, Бо все це зветься Україна! - Дітки, Сонечко дуже вами задоволене і приготувало нам сторіночку. Поглянемо, що там? (Великими літерами написано: «1 клас!»). - Сьогодні день народження нашого класу. А без чого не буває день народження? Звичайно, без іменинного торта. З днем народження, наш клас! - Я бажаю вам бути добрими, працелюбними, щасливими. Я буду щоранку рада бачити ваші щасливі оченята і привітну усмішку. Найсвітліша дорога в світі – Це дорога до знань, до школи. Пам’ятайте це, любі діти, Не забудьте про це ніколи! | |
| |
Переглядів: 1643 | |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Підсумковий урок за І семестр |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Всього коментарів: 0 | |