Цикл виховних заходів, щодо поліпшення навичок читання 1 клас.
Окомашенко Ніна Семенівна вчитель початкових класів Піщанського НВК Покровського району Донецької області Цикл виховних заходів, щодо поліпшення навичок читання 1 клас. Тема. Свято улюбленої першої книжки Мета .Довести до свідомості дітей, що вміння читати це найцінніший скарб людини. Виховувати любов до книги, бажання швидко навчитися читати. Обладнання. Грамзапис, пісні Наталії Май. Хід заходу 1. Вступне слово вчителя Мудрі люди кажуть- Книга вчить, як на світі жить. Діти, сьогодні у нас велике свято. Свято першої улюбленої книжки. До нас на свято завітали ваші батьки, братики і сестрички, дідусі і бабусі, учні 5 класу. Три місяці тому ви прийшли у 1 клас. Ви, діти,не вміли ні читати, ні писати, ні рахувати. І ось ми з вами почали вчитися. Важко було вам правильно тримати ручку, виводити елементи букв, букви, писати слова і речення. Давайте згадаємо цей перший день. (звучить пісня.» Перший раз у перший клас») А зараз я вам прочитаю прислів’я: «Книга вчить, як на світі жить».Тільки книги нас вчать, як правильно жити, правильно себе поводити, дружити з дітьми. Із книг ми дізнаємося багато корисного і цікавого. Книги розкривають вам широкий світ у життя. А я вам хочу розказати таку бувальщину. Вчора була погана погода, йшов дощ, сніг. Я пізно йшла додому. Темно, майже нічого не видно. Іду,спотикаюсь. І ось на небі з’явився місяць( відкриваю місяць). Але як місяць не світить все рівно погано видно. І ось на небі з’явилася перша зірочка. Я почала придивлятися і як ви думаєте, кого я побачила? Та це ж Даша П. працьовита, прекрасна і вихована дівчинка. Воно перша у нашому класі вивчила всі букви і почала читати. Даша не тільки читає по букварику, а вже може читати невеличкі оповідання. Ви знаєте,діти, стало трохи світліше на небі. Пітьма почала відступати.(дівчинка виходить і я вручаю їй зірочку з її портретом) А потім з’явилася ще одна зірочка. Стала придивлятися- хто це? Та це ж Настя Ш. скромна, вихована,добра дівчинка. Стало ще світліше на небі (вручаю зірочку Насті) І раптом- ще одна зірочка засвітилася. Хто б це міг бути? Та це ж мій помічник у всьому. Розумний, старанний хлопчик Даніїл М.( вручаю зірочку Дані) Небо посвітлішало. Мені так стало радісно на душі. Але це ще не все, діти. Ще одна зірочка засвітилася на небі. Думаю, хто ж це такий? Так це ж Саша С.- працьовитий, скромний хлопчик.( вручаю зірочку Саші) Діти, так стало світло на небі від ваших зірочок і я незчулась,як опинилась біля порогу свого будинку. Ось така пригода зі мною трапилась. Я вітаю вас,діти, з першою перемогою в житті. Адже навчитися читати не всім зразу вдається. Але ви молодці. Я вас поздоровляю з таким досягненням. -Діти, а хто вам допомагав в тому,що ви так швидко почали читати. -Так. Звичайно це букварик. Давайте заспіваємо пісню про цю книжку. (звучить пісня. «Мій букварик» Наталії Май. -Діти, а як називається книжка, яка навчила вас читати. -Так, правильно. Книжка золота. -Діти, а хто ще допомагав вам вчитися читати. -Правильно- ваші батьки. І я щиро дякую вам, шановні батьки,за вашу працю, за допомогу. І сподіваюсь, що ми і далі з вами будемо так працювати. 2.Фізкультхвилинка. Грамзапис Н. Май» На нашій Україні» - А зараз ми ці перші зірочки прикріпимо на нашому небосхилі. Хай вони сяють і борються з темрявою (діти прикріплюють зірочки). - Багато зірок на небі мають назву. Їх називають на честь людей, які досягли великих успіхів в науці, техніці, медицині. Наші зірочки мають також імена. І так це зірки(імена дітей). - І я дуже вірю в те,що на нашому небосхилі засвітяться нові зірочки. В.О.Сухомлинський казав,що дитина яка вміє читати, дивиться на світ через велике вікно. А хто не вміє читати, той бачить світ через маленьку шпаринку. Я зараз хочу вручити першим нашим зірочкам книжки, які мають назву «Моя улюблена перша книжка». Цю книжку я склала для вас сама. В цій книжці є маленькі оповідання про життя людей , тварин. Зараз я вам прочитаю одне оповідання. 3. Робота над оповіданням В.А.Сухомлинського «Втрачений день». - Діти, про кого це оповідання? - Діти, чи сподобалось вам це оповідання? - Чому у Петрика був втрачений день? - Так. Правильно,діти, щоб чогось досягти у житті, треба працювати. - А тепер ви самі будете читати оповідання з цієї книжки і мені розповідати про що ви прочитали ( вручаю дітям книжки). - Читайте, діти, набирайтесь розуму. Будьте працьовитими, добрими. Любіть своїх батьків. 4. Колективна робота батьків і дітей.( діти і батьки складають пазли) - Який ряд швидше всіх складе пазли. 5. Підсумок заходу - Отже, ви тепер зрозуміли,що треба вчитися добре читати. Адже тільки книга відкриє вам всі таємниці життя. Запам’ятайте, діти, щоб чогось досягти у житті, треба змалку полюбити книгу, вміти вчитися. Тема2.Свято «Моя улюблена перша книжка» Мета. Довести до свідомості дітей, що вміння читати - це найцінніший скарб людини. Виховувати бажання добре навчитися читати. Хід заходу. 1. Слово вчителя. -Сьогодні ми зібралися на свято «Моя улюблена перша книжка». В гостях у нас ваші батьки, братики і сестрички, учні 5 класу. Сьогодні ми з вами будемо вручати зірочки дітям, які вже також навчилися добре читати. Це такі учні: Богдан Ш.,- трішки вертлявий, але дуже активний на уроках. Хай тепер радіють його рідні. Він потрапить на зіркове небо. Це Дар’я Ч. Щоб навчитися добре читати, вона читала всім: і татові, і мамі, і одному братику, і другому, а ще й котикові і всім лялькам,бо дуже хотіла потрапити на зіркове небо. А ось Євгенко П. заявив після першого нашого заходу про те, що я буду обов’язково на зірковому небі і добився свого. А Ілля Б. нічого не обіцяв . Він старанно читав, читав і також отримає зірочку. Валерія П. багато приклала зусиль, щоб добре читати. І є результат. Вона буде на зірковому небі. Діти, я вітаю вас з великою перемогою, дякую вам за наполегливу працю, за ваше старання, за вміння досягти своєї мети. (вручаю дітям зірочки, вони їх прикріплюють на зіркове небо) Хай ці зірочки сяють на нічному небі, борються з темрявою, освітлюють шлях людям. Ваші дітки приготовили вам пісню «Ой єсть в лісі калина». 2. Фізкультхвилинка. Хмарка в небі стелеться… 3.Робота над прислів’ями. Будеш з книгою дружити- буде легше в світі жити. З книгою жити- з добом дружити. - Як ви розумієте ці прислів’я? 4. Вручення книжок «Моя улюблена перша книга» 5.Читання оповідання з цієї книги. В.О.Сухомлинський »Все в лісі співає» - Яку пісню співала береза, дуб, верба, горобина? 6. Виступ учнів 5 класу. Сцена із книжки Надії Останіної « Свиня Федула» 7.Робота над загадками.(діти загадують батькам загадки) Сидить баба серед літа, В сто сорочок одіта. (Капуста) Маленький, сіренький По гаях літає, гарно співає. ( Соловей) На городі, на кущику- Кулька з соком для борщику. (Помідор) - Батьки ваші вміють добре відгадувати загадки. А як вони справляться зі скоромовками. Летів горобець Через безверхий хлівець, Вхопив гороху Без червотоку. Ліз карасик через перелазик та у воду- плюсь. Ніс Гриць пиріг через поріг, став на горіх, упав на поріг. 8. Підсумок. - І діти, і батьки просто молодці. Бажаю вам усім доброго здоров’я. Я гадаю, що скоро на нашому зірковому небі будуть ще учні нашого класу. І закінчуємо свій захід нашою улюбленою піснею Наталії Май «На нашій Україні». Тема 3.Умів дитя народити, умій і навчити.( народна мудрість) Мета. Формувати у дітей поняття, що найріднішими в житті кожної людини є його батьки, учити думати про відповідальність перед батьками за наслідки своїх вчинків, виховувати бажання творити добро. Обладнання. Плакати з прислів’ями, грамзапис. Хід заходу 1.Слово вчителя. -Чому я взяла таку тему виховного заходу? Народження дитини для батьків- то велике щастя. У кожного із нас є два крила: батько і мати. І доки батьки живі- ми літаємо. Важко летіти з одним крилом, а ще важче йти пішки. З самого дитинства батьки піклуються про вас. Вони хочуть, щоб ви були здоровими, добрими, працьовитими, вихованими. Дитину треба не тільки народити, а й усьому навчити: спочатку ходити, говорити, поважати старших, допомагати батькам у всьому, бути добрими, людяними. І ось дитина пішла до школи. І тут у батьків нові проблеми. Дитину треба вчити добувати знання. Адже навчання в школі- це праця, яка не завжди подобається дітям. Набагато краще сидіти за комп’ютером, дивитися телевізор. Дуже важко в наш час виховувати любов до читання, до книги і розвивати ці здібності. Не всі діти люблять сидіти з книжкою. Народна мудрість говорить: Без знань в житті, як без води: і ні туди, і ні сюди. -Як треба розуміти це прислів’я? - Людина без знань- як бур’ян, від неї ніякої користі немає. Нічого сьогодні без знань людина не може зробити. - А звідки ж беруться знання? - Так, правильно із книжок. - Діти, давайте прочитаємо прислів’я про книгу ( на плакатах). Будеш з книгою дружити- буде легше в світи жити. В домі без книги, як без вікон, темно. З книгою жити- з добром дружити. Книга вчить, як на світі жить. Знання- це скарб, а вміння вчитися ключ до нього. - Я дуже дякую батькам наших зірочок за те, що вони прививають своїм дітям любов до читання і хочу вручити їм такі посвідчення(лицева сторінка посвідчення- мудра сова, зворотня з такими словами: « Шановні батьки!Дякую Вам за те, що вчасно помітили у своєї доньки любов до читання та намагаєтеся зробити все можливе для того, щоб розвинути ці здібності (вручаю посвідчення батькам). Хай ці посвідчення залишаються Вам напам’ять і будуть нагадувати Вам про те, як говорить народна мудрість :Умів дитя народити, умій і навчити. 2.Читання і обговорення оповідання В. Сухомлинського «Кожна людина повинна». 3.Невеличкий концерт. Діти дуже готувалися до цього свята і вивчили багато пісень, віршів. 1. Вірш «Зацвітає калина». 2. Пісня «Ой на горі жито». 3. Вірш «Наша славна Україна». 4. Пісня «Ой єсть в лісі калина». 5. Танець «Подоляночка». 4. Підсумок заходу. Учитель. Читайте багато книжок, виробляйте волю і характер, доводьте почату справу до кінця. | |
| |
Переглядів: 1436 | |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Підсумковий урок за І семестр |
Всього коментарів: 0 | |