💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Апостроф
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Ми за парти всі сідаєм
І урок розпочинаєм.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Складіть слова з розсипаних літер «А», «М», «В», «О». {Мова.)
З чого складається наша мова?
У що поєднуються звуки, слова, речення?
А для чого людині мова? (Для спілкування, передачі інформації.)
Наша мова барвінкова.
Милозвучна і чудова.
Ти шануй її, дитино,
Бо вона у нас єдина.
ІІІ. Визначення теми і мети уроку.
Сьогодні до нас на урок завітала дивна гостя. Чи впізнали ви її? (Так, це
кома.)

А прийшла вона ось із яким проханням:
По країні я ходила,
Родичів всіх розгубила.
Ви мені допоможіть,
А щоб вам не нудьгувати,
Я завдання принесла.
Ой, багато треба знати,
Щоб їх швидко розв’язати!
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Перше завдання.
- Разом із комою до нас приїхав потяг:
тато + мама + я + брат + сестра + книга
Знайдіть зайвий вагон. Чому він зайвий?
Що об’єднує всіх цих людей? (Вони — родичі).
Придумайте речення.
У моїй родині є мама, тато, брат, сестра і я.
(Вчитель записує речення, не вживаючи великої букви, ком і крапки).
Чи все гаразд у нашому реченні?
З якою інтонацією слід читати це речення?
(З інтонацією перелічування.)
- З допомогою якого знака можна позначити ці паузи на письмі? (За допомогою коми.)
Що повинно стояти у кінці речення? (Крапка)
Ось ми знайшли першу родичку коми — крапку.

2. Друге завдання.
а) Творчі вправи
Відгадайте ребус і дізнайтесь, як ще можна назвати цих людей.
(сім’я)

б) Вимова слова «сім’я»
в) Викладення слова з букв. (Передбачається, що учні викладуть це слово без апострофа — СІМЯ).
г) Аналіз слова.
Прочитайте це слово так, як написано. (Виникає проблема, адже два звуки [й] та [а], які чули діти, вони позначили буквою «Я». Але після букви, що позначає приголосний звук, буква «я» позначає звук [а] та м’якість попереднього приголосного).
Що ж нам робити? (Виникає: пропозиція відсунути букву «Я» праворуч ; прочитати її окремо. Але тоді утворюється два слова: «сім» та «я»).
Хтось із учнів може запропонувати використати для позначення цієї паузи (роздільної вимови) кому — сім, я.
г) Повідомлення вчителя.
В українській мові є такий знак, який показує роздільну вимову у словах.
Він дуже схожий на кому, лише ставиться вгорі. Він називається апостроф.
Це ще один родич нашої коми:

3 .Трете завдання.
а) Загадка.
Я є у п’явці, у в’юні,
Я є в риб’ячій сім’ї,
Але в воді мене немає.
Скажіть: хіба таке буває?
б) Звуко - буквений аналіз слів: «п’явка», «в’юн».
П’явка — прісноводна тваринка, кровопивчий хробак (використовується в медицині).

В’юн — надзвичайно рухлива риба з видовженим гнучким тілом.

4 .Висновок.
Апостроф — унікальний знак. Він є не в кожній мові. Позначає роздільну
вимову. Стоїть завжди після твердих приголосних, а букви «я», «ю», «є», «ї»
після апострофа позначають два звуки!

5 5.Фізхвилинка
6
7
8

- В якому слові зустрівся апостроф? Чому слід піклуватися про своє здоров'я?

6.Робота за букварем
1 1) Читання слів з апострофом.
2 п’є б’є в’є
3 п’ють б’ють в’ють
4 м’яч ім’я сім’я п’єса
м’ята пір’я хом’як дев’ять
п’ята подвір’я сузір’я комп’ютер

2) Звуко-буквений аналіз слів.

3) Словникова робота.
Хом’як – польовий гризун.
П’єса – твір, призначений для вистави.

4) Робота над віршем.

Коли і де відбувалися описані події?
Кого слухала вся сім’я?
Як автор описує надвечір’я?
В якому темпі потрібно читати і з якою інтонацією?

5) Читання в парах.
Спробуйте передати настрій.

6)Читання «Заклички».
Вийди, вийди сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко.
Вивчити напам’ять.

7)Мовна гра «Утвори нове слово з апострофом».

VІ. Рефлексія
Що нового ви дізналися? Яка особливість апострофа?
Що сподобалось на уроці?
Що б ви розповіли батькам про наш урок ?

5
Категорія: Навчання грамоти | Додав: svitlanadmitrienko (10.04.2017)
Переглядів: 2174 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч?
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни...
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро...
Школа ввічливості. Гостини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]