Закріплення звукового значення букви «йот». Буквосполучення йо. Слова, протилежні за значенням. Опрацювання оповідання (за О.Погребняк).
Тема. Закріплення звукового значення букви «йот». Буквосполучення йо. Слова, протилежні за значенням. Опрацювання оповідання (за О.Погребняк). Мета: закріпити артикуляцію вивчених звуків та знання про букви, що їх позначають; удосконалювати техніку та виразність читання, збагачувати словниковий запас. Обладнання: презентація, буквар (М.Д. Захарійчук, В.О. Науменко), матеріал надрукований на листочках. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань (слайд 2) - Діти! Сьогодні на урок читання до нас прийшов казковий персонаж — маленький зайчик. Він завітав до нашого класу, бо чув, що тут дуже кмітливі дітки. Та здається зайчику, що це не просто чутка, а правда. Чи готові ви довести свою кмітливість і старанність на ділі? (Так!) Гра «Розмова з зайчиком» (слайд 3) • Назвіть літеру, яку ми вивчили останньою. • Чітко вимовте звук, який позначає буква Й й. • Розкажіть, де може стояти літера Й й у словах. • Чи може стояти в словах української мови після букви Й й літера на позначення голосного звука? Яка це буква? Як записується звукове сполучення [йо]? • Наведіть приклади слів, у складі яких є буквосполучення йо. • Порівняйте букви Й й та И и. Назвіть усі відомі вам відмінності між цими двома літерами. (Буква Й й має вгорі дужечку, а И и — не має. Й й позначає приголосний звук, а И и — голосний. Літера Й й може стояти в слові будь-де, а И и — тільки всередині слова або в його кінці.) Гра «Й чи йо?» (слайд 4 – 12) Педагог називає дітям слова з буквою Й й та буквеним сполученням йо. Завдання учнів — показувати або саму літеру Й й, або сполучення йо відповідно до того, які звуки вони чують у словах. Словесний матеріал для гри: зайчик, рій, район, байрак, Незнайко, йорж, трамвай, йогурт, йог. ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку - Наш сьогоднішній урок — підсумковий. Сьогодні ми маємо повторити всі вивчені з початку навчального року букви, закріпити знання звуків, які позначають ці літери. Ми вправлятимемося в читанні, будемо виконувати різні цікаві завдання, пов’язані зі словами та реченнями, буквами та звуками. А наш казковий гість — пильний зайчик буде уважно стежити за тим, як ви працюєте на уроці, і зрештою вирішить, чи правду йому про вас казали. ІІІ. Закріплення знань і вмінь учнів 1. Гра «Як звати зайчика?» (слайд 13) - Для того, щоб дізнатися як звати зайчика, ви повинні відповідати на запитання. • Яка буква позначає приголосний звук, але тільки один? (Й й.) • Яка літера схожа на бублик або кільце? (О о.) • Яка буква нагадує нам місяць-серпик? (С с.) • Яка літера, що позначає голосний звук, ніколи не починає слів? (И и.) • Яка буква у слові турнік відсутня, але виглядом на турнік дуже схожа? (П п.) Учні утворюють ім’я зайчика — Йосип і виконують його звуковий аналіз. Йосип — [= о | –о –], наголос на перший склад. 2. Гра в парах «Встав пропущену букву» (слайд 14 – 15) - Зайчик Йосип дуже пишається своїм лісом-гаєм. І хоче вам про нього розповісти. Але для цього вам треба буде прочитати речення. І не просто прочитати, а здогадатися, яких букв не вистачає в окремих словах, та дописати ці букви. Учням пропонується прочитати надруковані на листочках речення, вставляючи пропущені літери в слова. У га..очку співучи.. солове..ко ма..стерно виводить трелі. (Пропущена буква Й й.) У норі ..идить ли..ка з маленькими ли..енятками. (С с.) ..асто в лісі я ба..у сірого вов..ика. (Ч ч.) Росте тут ..оробина, ..раби, розло..і дуби. (Г г.) А недавно мені випало побачити величе..ного ..убра. (З з.) 3. Фізкультхвилинка (слайд 16) Діти присідають біля своїх столів. Після слів: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», діти, приклавши кисті до вух, то розгинають їх, то згинають. Потім «зайчикам» пропонується погріти ніжки: Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде. Зимно, зайчику, стояти, Треба трошки пострибати: Скік-скік, скік-скік, скік-скік, Треба добре пострибати, Пострибавши відпочити. 4. Робота з підручником с. 127 (слайд 17) - Гуляючи у своєму гайочку, зайчик зустрів дівчинку Марійку. Вона була дуже засмученою. Діти, давайте допоможемо зайчику втішити Марійку, прочитавши невеличке оповідання. Читання ланцюжком. - (слайд 18) Марійка заспокоїлася і разом з зайчиком вирішила випити чаю. (слайд 19) Але вона не змогла відчинити двері до будинку, бо ведмідь забрав ключ і поставив умову, що віддасть ключа за умови, якщо Марійка розгадає кросворд. Діти, давайте допоможемо Марійці. 5. Розгадування кросворду (слайд 20 – 26) 1. Б і л о ч к а 2. У ч е н ь 3. К л е н 4. В о д а 5. А в т о б у с 6. Р у с а л к а 1. Невелика лісова руда тваринка. 2. Той, кого вчить учитель. 3. Дерево з листочками, які схожі на долоньки. 4. Те, що є в будь-якій водоймі. 5. Вид громадського транспорту, багатомісний автомобіль. 6. Казкова істота, дівчина-риба. - Як ви думаєте, завдяки якій книжці ви змогли впоратися з цим кросвордом? (Відповіді учнів.) - Щоб дізнатися, чи правильно ви відповіли, прочитайте згори вниз слово, що утворилося в стовпчику ліворуч. (Буквар.) - (слайд 27) Марійка із задоволенням пригостила зайчика чаєм. - Зайчику час був уже бігти додому, але Марійка завередувала. Допоможіть зайчику заспокоїти Марійку і зіграти з нею в гру. 6. Гра «Прочитай і скажи навпаки» (Слова, протилежні за значенням) (слайд 28 – 30) Високий – низький. Гострий – тупий. Сильний – слабкий. - Попрощавшись із Марійкою, зайчик на радощах біг додому і весь час промовляв скоромовку. Спробуйте і ви, дітки, повторити за зайчиком скоромовку якомога швидше. 7. Гра-конкурс «Хто краще прокаже скоромовку?» (слайд 31) Зайчик, боязливий звір, зроду не гризе зефір. ІV. Рефлексія (слайд 32) Зайчик переконався, що в 1 класі дуже кмітливі дітки. Ви довели йому свою кмітливість і старанність. Він сьогодні з вами прощається і сподівається, що ви й надалі будете старанними та гарно навчитеся читати. V. Підсумок уроку Запитання до учнів • Яке враження урок на вас справив? • Чим ми займалися на уроці? • Як ви вважаєте, чи вдалося нам під час уроку повторити букви і звуки, вивчені раніше? Список використаної літератури: 1. Ляшенко Л. Л.Уроки читання в 1 класі.— Х.: Вид-во «Ранок», 2012. — 304 с. — (Серія «Розробки уроків».) 2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2011. – 392с. 3. Захарійчук М.Д., Науменко В.О. «Буквар»: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів - К. : Генеза, 2012. | |
| |
Переглядів: 1619 | |
Тварини |
Природа Українських Карпат |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17 |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Всього коментарів: 0 | |