Закріплення звукового значення букви «йот». Буквосполучення йо. Слова, протилежні за значенням. Опрацювання оповідання (за О.Погребняк).
| Тема. Закріплення звукового значення букви «йот». Буквосполучення йо. Слова, протилежні за значенням. Опрацювання оповідання (за О.Погребняк). Мета: закріпити артикуляцію вивчених звуків та знання про букви, що їх позначають; удосконалювати техніку та виразність читання, збагачувати словниковий запас. Обладнання: презентація, буквар (М.Д. Захарійчук, В.О. Науменко), матеріал надрукований на листочках. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань (слайд 2) - Діти! Сьогодні на урок читання до нас прийшов казковий персонаж — маленький зайчик. Він завітав до нашого класу, бо чув, що тут дуже кмітливі дітки. Та здається зайчику, що це не просто чутка, а правда. Чи готові ви довести свою кмітливість і старанність на ділі? (Так!) Гра «Розмова з зайчиком» (слайд 3) • Назвіть літеру, яку ми вивчили останньою. • Чітко вимовте звук, який позначає буква Й й. • Розкажіть, де може стояти літера Й й у словах. • Чи може стояти в словах української мови після букви Й й літера на позначення голосного звука? Яка це буква? Як записується звукове сполучення [йо]? • Наведіть приклади слів, у складі яких є буквосполучення йо. • Порівняйте букви Й й та И и. Назвіть усі відомі вам відмінності між цими двома літерами. (Буква Й й має вгорі дужечку, а И и — не має. Й й позначає приголосний звук, а И и — голосний. Літера Й й може стояти в слові будь-де, а И и — тільки всередині слова або в його кінці.) Гра «Й чи йо?» (слайд 4 – 12) Педагог називає дітям слова з буквою Й й та буквеним сполученням йо. Завдання учнів — показувати або саму літеру Й й, або сполучення йо відповідно до того, які звуки вони чують у словах. Словесний матеріал для гри: зайчик, рій, район, байрак, Незнайко, йорж, трамвай, йогурт, йог. ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку - Наш сьогоднішній урок — підсумковий. Сьогодні ми маємо повторити всі вивчені з початку навчального року букви, закріпити знання звуків, які позначають ці літери. Ми вправлятимемося в читанні, будемо виконувати різні цікаві завдання, пов’язані зі словами та реченнями, буквами та звуками. А наш казковий гість — пильний зайчик буде уважно стежити за тим, як ви працюєте на уроці, і зрештою вирішить, чи правду йому про вас казали. ІІІ. Закріплення знань і вмінь учнів 1. Гра «Як звати зайчика?» (слайд 13) - Для того, щоб дізнатися як звати зайчика, ви повинні відповідати на запитання. • Яка буква позначає приголосний звук, але тільки один? (Й й.) • Яка літера схожа на бублик або кільце? (О о.) • Яка буква нагадує нам місяць-серпик? (С с.) • Яка літера, що позначає голосний звук, ніколи не починає слів? (И и.) • Яка буква у слові турнік відсутня, але виглядом на турнік дуже схожа? (П п.) Учні утворюють ім’я зайчика — Йосип і виконують його звуковий аналіз. Йосип — [= о | –о –], наголос на перший склад. 2. Гра в парах «Встав пропущену букву» (слайд 14 – 15) - Зайчик Йосип дуже пишається своїм лісом-гаєм. І хоче вам про нього розповісти. Але для цього вам треба буде прочитати речення. І не просто прочитати, а здогадатися, яких букв не вистачає в окремих словах, та дописати ці букви. Учням пропонується прочитати надруковані на листочках речення, вставляючи пропущені літери в слова. У га..очку співучи.. солове..ко ма..стерно виводить трелі. (Пропущена буква Й й.) У норі ..идить ли..ка з маленькими ли..енятками. (С с.) ..асто в лісі я ба..у сірого вов..ика. (Ч ч.) Росте тут ..оробина, ..раби, розло..і дуби. (Г г.) А недавно мені випало побачити величе..ного ..убра. (З з.) 3. Фізкультхвилинка (слайд 16) Діти присідають біля своїх столів. Після слів: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», діти, приклавши кисті до вух, то розгинають їх, то згинають. Потім «зайчикам» пропонується погріти ніжки: Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде. Зимно, зайчику, стояти, Треба трошки пострибати: Скік-скік, скік-скік, скік-скік, Треба добре пострибати, Пострибавши відпочити. 4. Робота з підручником с. 127 (слайд 17) - Гуляючи у своєму гайочку, зайчик зустрів дівчинку Марійку. Вона була дуже засмученою. Діти, давайте допоможемо зайчику втішити Марійку, прочитавши невеличке оповідання. Читання ланцюжком. - (слайд 18) Марійка заспокоїлася і разом з зайчиком вирішила випити чаю. (слайд 19) Але вона не змогла відчинити двері до будинку, бо ведмідь забрав ключ і поставив умову, що віддасть ключа за умови, якщо Марійка розгадає кросворд. Діти, давайте допоможемо Марійці. 5. Розгадування кросворду (слайд 20 – 26) 1. Б і л о ч к а 2. У ч е н ь 3. К л е н 4. В о д а 5. А в т о б у с 6. Р у с а л к а 1. Невелика лісова руда тваринка. 2. Той, кого вчить учитель. 3. Дерево з листочками, які схожі на долоньки. 4. Те, що є в будь-якій водоймі. 5. Вид громадського транспорту, багатомісний автомобіль. 6. Казкова істота, дівчина-риба. - Як ви думаєте, завдяки якій книжці ви змогли впоратися з цим кросвордом? (Відповіді учнів.) - Щоб дізнатися, чи правильно ви відповіли, прочитайте згори вниз слово, що утворилося в стовпчику ліворуч. (Буквар.) - (слайд 27) Марійка із задоволенням пригостила зайчика чаєм. - Зайчику час був уже бігти додому, але Марійка завередувала. Допоможіть зайчику заспокоїти Марійку і зіграти з нею в гру. 6. Гра «Прочитай і скажи навпаки» (Слова, протилежні за значенням) (слайд 28 – 30) Високий – низький. Гострий – тупий. Сильний – слабкий. - Попрощавшись із Марійкою, зайчик на радощах біг додому і весь час промовляв скоромовку. Спробуйте і ви, дітки, повторити за зайчиком скоромовку якомога швидше. 7. Гра-конкурс «Хто краще прокаже скоромовку?» (слайд 31) Зайчик, боязливий звір, зроду не гризе зефір. ІV. Рефлексія (слайд 32) Зайчик переконався, що в 1 класі дуже кмітливі дітки. Ви довели йому свою кмітливість і старанність. Він сьогодні з вами прощається і сподівається, що ви й надалі будете старанними та гарно навчитеся читати. V. Підсумок уроку Запитання до учнів • Яке враження урок на вас справив? • Чим ми займалися на уроці? • Як ви вважаєте, чи вдалося нам під час уроку повторити букви і звуки, вивчені раніше? Список використаної літератури: 1. Ляшенко Л. Л.Уроки читання в 1 класі.— Х.: Вид-во «Ранок», 2012. — 304 с. — (Серія «Розробки уроків».) 2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2011. – 392с. 3. Захарійчук М.Д., Науменко В.О. «Буквар»: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів - К. : Генеза, 2012. | |
|
| |
| Переглядів: 1688 | |
| Дерева, кущі, трав'янисті рослини |
| ЯКИЙ НАСТРІЙ І ЯК ЙОГО ПЕРЕДАЄ МУЗИКА? |
| Складання й розв'язування задачі за малюнком. Підсумок за розділом |
| Письмо рядкової та великої букви 0, о |
| МУЗИКА ВЕСНИ |
| Всього коментарів: 0 | |