Закріплення знань про звукові значення вивчених букв.
УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ
Тема : закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Мета : Закріпити знання про звукові значення вивчених букв , вдосконалювати навички читання , уміння робити звуковий та звуко-буквенний аналіз слова, збагачувати словниковий запас учнів , виховувати інтерес до читання . Тип уроку: урок закріплення знань. Форма проведення уроку: інтерактивний урок. Обладнання: предметні малюнки , демонстраційні картки букв , складова таблиця , записи на дошці. ЗМІСТ УРОКУ 1.Організаційний момент .Активізація учнів до навчання . -Подивіться мені в очі .Погляньте один на одного, посміхніться . Для того щоб справитися з завданнями цього уроку будемо працювати старанно , слухати уважно . 2.Ознайомлення з завданнями уроку . -Тож завдання нині на уроці такі: Не просто слухати , а чути . Не просто дивитися , а бачити. Не просто відповідати , а міркувати . Дружно й плідно працювати . Будемо гарно читати. Звуко-складові моделі слів будувати , цікаві вправі та завдання виконувати 3.Повторення вивченого про звуки і букви. 1) Повторення вивчених букв , звуків . А)Гра " В гостях у ферм ера ". -(на дошці виставлені предметні малюнки свійських тварин ). -Сьогодні ще раз завітаємо в гості до фермера . Скажіть які звуки можна почути в його господарстві ? ( Учні відповідають які звуки видає кожна тваринка, машина , трактор ). -Чиї голоси можна почути в лісі ? Б)Гра " Хто що промовляє ?". Вчитель Діти Голуб воркує " Гу-гу , гу-гу " Півень кукурікає " Ку-ку-рі-ку " Сова кричить "УУ-уу-уу" -Як ви розпізнаєте птахів ? (за звуками ). -Які це звуки ?( немовні звуки , звуки що зустрічаються в природі) -За допомогою яких звуків спілкуються між собою люди ?( мовні звуки ) -Якими є мовні звуки ?( голосні й приголосні). -Назвіть голосні звуки . -Якими бувають приголосні звуки ?( тверді й м'які звуки ) -Чим позначаються звуки ?( буквами ). -Чим відрізняється звук від букви ?( звуки ми чуємо і вимовляємо , а букви бачимо й пишемо ). В)Гра " Впіймай звук - назви букву ". ( Діти називають звук , показують букву , якою він позначається , друкують відповідну букву.). 2) Відгадування загадок , побудова звукових моделей слів-відгадок. А)Хто найперший входить в дім. Потім всі хвостом за ним (ключ). Виє вітер у вікно Стогне , завиває *** Кіт не спить уже давно - Вітер заважає. *** Киця спить і в сні муркоче Цілий день проспати хоче . *** Мишка Мурчика злякалась, Мерщій у нірку заховалась . Лось і лосенятко з ним Ліс для лосів рідний дім . Спить старий , сердитий сом Сниться сому сьомий сон . Носоріг хворів на нежить За здоров'ям він не стежить . -Які звуки позначають названі букви ? ( приголосні). 4.Вправи на закріплення звуко-складового аналізу слів . - Яке значення може мати слово ключ ?( Ключ від дверей ключ пташиний , скрипковий ключ ). Б)Дуже довга в нього шия . І смугаста як у змія . Нею він через паркан Заглядає наче кран . (жираф). В)Не стулить і на мить очей , вночі полює на мишей . Зате удень відпочива. Ні, це не кішка , а сова . (сова). 1. Графічний запис речень . Гра " Знайди помилку ". Я нагострив коз(с)у нову І заходивсь косить траву . -В якому слові помилка ? -Складемо і запишемо речення зі словами коза - коса Коса косить траву . І_____ ____ ______ . Мою козу звати Мілка . І_____ ____ ______ . ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Встаньте , діти , посміхніться , Землі рідній поклоніться, За щасливий день вчорашній І до сонця потягніться . В різні боки похиліться , Веретеном повертіться , Раз присядьте , два присядьте , І за парти тихо сядьте . 5.Читання складів, слів , речень з вивченими буквами . 1) Гра " Чарівна квітка" 2) Гра " Чарівне коло " - Які слова прочитала булка в колі ? 3) Робота з букварем. (Читання речень з букваря ст. 48-49). 4) Гра “Хто в будиночку живе? 5) Робота в парах: (міні – таблиці в дітей). 6) Криптограма " Гномики ". Уважно гномиків розглянь . Слова в прислів'я поскладай . Який лозунг був у гномиків ? . ( Один за всіх - і всі за одного ). 7.Гра " Буквена математика (таблиця ). -Згадайте математичні дії і дізнайтесь. Кому допомагали гномики (Білосніжці). 6.Робота з дитячою книжкою . А) Слухання оповідання " Кошенятам на обід " .( додаток № 2). -Як звали котиків? -Які овочі вони любили їсти ? -Які напої вони любили пити ? Жили-були двоє кошенят. Придумайте їм імена. Але в імені одного кошеняти звук [К] повинен зустрічатись в сере¬дині слова, а ім'я другого повинно починатись з цього звуку. Нехай будуть Котя і Мурка. У мами-кішки було багато турбот під час приготування обіду для кошенят. Давайте їй допоможемо. Котя любив їсти такі овочі, назва яких починається на звук [к]. А Мурка любила їсти такі овочі, назва яких має цей звук у середині слова. На перше Котя любив їсти страви, назва яких почина¬ється і закінчується на звук [к]. А Мурка - страву, в назві якої цей звуку середині слова. А що могла приготувати мама-кішка на друге? Котя любив страви, назва яких теж починається на звук [к]. А Мурка любила на друге ті страви, в назві яких звук [к] є в середині слова. На третє Котя любив пити напої, назва яких теж почи¬нається на [к]. А Мурка - напої, в назві яких [к] зустрічається в сере¬дині слів. -Як їх звали? -Як їх можна назвати? (Одне Котик, Котя, Котуня. Друге Царапка, Васька, Мур-лика, Мурка, Муркотик). -Які це овочі? (Картопля,капуста, квасоля), -Які овочі любила їсти мурка? (Морква, петрушка, редька, баклажани). -Яка це страва? (Капус¬няк). -Яка ж це страва? (Ок-рошка). - Що любив їсти Котя? (Каша, картопля, котлети і т.д.). -Що любила Мурка? (Налисники, макарони, рибку), - Які це напої? (Компот, квас), -Які це напої? (Шоколад, какао) 7. Підсумок уроку . Чистомовка Ли- ли -ли - урок дружно почали . Ло- ло -ло- діло в нас на лад пішло. Ем- ем -ем - радість мамам ми несем . Ли-ли-ли -дуже раді всі були . | |
| |
Переглядів: 2184 | |
Чим ми бачимо |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Свято Букваря! |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Дикорослі рослини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |