Опрацювання української народної казки «Лисиця і Журавель». Розвиток уміння розповідати казку в діалогічній формі з елементами інсценізації
Тема: Опрацювання української народної казки «Лисиця і Журавель». Розвиток уміння розповідати казку в діалогічній формі з елементами інсценізації. Мета: вміння виділяти звук у словах;продовжити ознайомлення учнів з українською народною казкою,формувати свідоме ставлення до прочитаного,вчити розпізнавати внутрішній світ дійових осіб казки; розвивати мислення учнів,пам’ять,увагу ,зв’язане мовлення,уміння розповідати казку в діалогічній формі з елементами інсценізації,збагачувати словниковий запас; виховувати щедрість , гостинність,порядність,вміння ділитися зі своїми друзями,бажання знаходити вихід із проблемних ситуацій,почуття поваги до людей,вміння дружити,любов до рідної природи та бережливе ставлення до неї,інтерес до народної казки. Наочність: українська народна казка «Лисичка і Журавель»;предметні малюнки;картки зі складами,словами та прислів’ями;ілюстрації до казки;театральні реквізити. Тип уроку: урок закріплення знань. І. Організаційна частина. а) Створення емоційного настрою. - Любі діти! У наш клас Завітали люди щирі, Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром. Ми вам раді добрі люди, І вітаєм щиро вас Та запрошуєм ласкаво На урок у перший клас. б) Стали дітки всі рівненько Усміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали Працюватимемо старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти просто молодці! в) Очікування від уроку. «Скажіть мені по секрету: - чого ви очікуєте від уроку?» (Щоб він був цікавим) - А я сподіваюся, що ви будете активними, старанними, працьовитими. ІІ. Повідомлення теми уроку. - Сьогодні ми продовжуємо свою подорож Країною Веселої Алфавітії - Подорожуємо нашим казковим потягом, зупиняючись на певних станціях. - Наша станція сьогодні - «Театральна» - Від якого слова походить це слово? (ТЕАТР) - Чи знаєте ви , що таке «театр»? Чи були в театрі? Які театри є у нашому місті? Тематичний словник «Приміщення, будинок, в якому відбувається вистава» У нашому місті є такі театри: ім. Т.Шевченка, Академія руху, ляльковий . - Як поводитись в театрі , ви знаєте із уроків «Я і Україна» - Ми спробуємо сьогодні попрацювати над текстом, закріпити вивчений звук, поставити своїми силами маленьку виставу, побувавши в ролі акторів. - В касі квитки ви придбали, сіли на свої місця, але перш, ніж виставу побачити, до неї потрібно добре підготуватися. Актори дуже багато працюють, в театрі проводять репетиції. - А що в театрі діти полюбляють переглядати? (КАЗКИ) - А хто казки пише? (НАРОД) - А що ще писав народ? (ЗАГАДКИ, ПРИСЛІВ’Я, НАРОДНІ ПІСНІ, СКОРОМОВКИ…) - А все це – УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ (ТАБЛИЦЯ) То ж в нашому театрі ми побуваємо на прем’єрі КАЗКИ, але це потім… ІІІ. Актуалізація опорних знань а) - А спочатку проведемо підготовчі вправи: - Який звук вивчили на попередньому уроці? {Ж} - Що можемо про нього сказати? (ПРИГОЛОСНИЙ, ТВЕРДИЙ,ШИПЛЯЧИЙ, ДЗВІНКИЙ, ПОЗНАЧ БУКВОЮ «ЖЕ», ЗУСТРІЧАЄТЬСЯ НА ПОЧАТКУ, В СЕРЕДИНІ, КІНЦІ СЛОВА) б) Мовна розминка, робота зі скоромовками. - Актор повинен чітко і правильно вимовляти звуки, мати гарну дикцію, щоб язичок швидко працював. Іряд Женя з бджільми не дружив – МЕТОД «Мікрофон» Завжди Женя бджіл дражнив. ІІряд Жатка в полі жито жне Жатку жайвір дожене. ІІІ ряд Жовтий жук купив жилет Жовті джинси і жакет. ІV. Підготовка до нового матеріалу. - Діти, у кожного з вас є улюблена казка. - Казок чимало є на світі – Страшних , веселих і сумних, Й дорослі люблять їх, і діти Світ важко уявить без них. Казка – це дочка королеви Фантазії, це чарівна країна, де добро перемагає зло. - Які ви знаєте казки, де дійовими особами виступають звірі?(КОЛОБОК, РУКАВИЧКА,КОТИК І ПІВНИК, СОЛОМ’ЯНИЙ БИЧОК) - Хто є спільним героєм у цих казках? (ЛИСИЧКА) - Сьогодні ми знову зустрінемось з Лисичкою, але з нею буде новий казковий герой. - Який саме? - Загадка Довгі ноги, довгий ніс Прилітав – обід приніс. Смачних жабеняток Для своїх маляток. (ЖУРАВЕЛЬ) - Яку казку читатимемо? (ЛИСИЧКА І ЖУРАВЕЛЬ) - Читаючи українську народну казку, ми з вами будемо вчитися порядності, гостинності, дружби. - Як ви гадаєте, чи може Лисичка дружити з будь-яким птахом? Чому? - От ми зараз і дізнаємось, чому ж Лисичка не дружить із Журавлями? (або розповідається про дружбу тварин і причину їхньої сварки). V. Робота над казкою а) СЛОВНИКОВА РОБОТА (З підручника) ЧИТАННЯ «ЛУНОЮ» біжить – лежить {Ж} в середині слова дружити – подружитись (довго, зараз) - Що значить дружити? (НЕ СВАРИТИСЯ, НЕ ОБРАЖАТИ, ДІЛИТИСЯ, ДОПОМАГАТИ) - Яким ви бачите свого друга? (ДОБРИМ , ЩИРИМ, ЧЕСНИМ, СМІЛИВИМ) - Які прислів’я знаєте про дружбу? (ДРУЗІ ПІЗНАЮТЬСЯ В БІДІ, ДРУГА ШУКАЙ, а ЗНАЙДЕШ – ТРИМАЙ) ФІЗХВИЛИНКА (музична) б) Читання уривка казки підготовленою ученицею. в) Читання уривка учнями «ЛАНЦЮЖКОМ» - Що означає три крапки після останнього слова…(ПРОДОВЖЕННЯ ДАЛІ) г) РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ - Хто знає, що було далі? (ДІТИ РОЗПОВІДАЮТЬ КАЗКУ ДАЛІ ЗА ІЛЮСТРАЦІЯМИ) VІІ. ОСМИСЛЕННЯ ТЕКСТУ (відповіді на запитання) - Чи можна назвати Лисичку і Журавля справжніми приятелями, друзями? Чому? - Чи добре вчинила Лисичка? - Як Журавель віддячив Лисичці за її глузування? - Чи може тривати дружба між Журавлем і Лисичкою? - Як охарактеризуємо Лисичку? (ХИТРА ,ХИЖА НЕЧЕСНА, УЛЕСЛИВА) - А який Журавель? (ГОРДИЙ, ПОВАЖНИЙ, ЧЕМНИЙ, СПРАВЕДЛИВИЙ) ВИБІРКОВЕ ЧИТАННЯ - Якими словами запрошувала Лисичка Журавля? (ПРИХОДЬ, КУМЕ,ДО МЕНЕ В ГОСТІ) - Як саме пригощала Лисичка гостя? (ЗВАРИЛА МОЛОЧНИЙ КИСІЛЬ). ВТОРИННЕ СПРИЙНЯТТЯ ТЕКСТУ. ОБГОВОРЕННЯ КАЗКИ, - Уявіть себе на місці Журавля і дайте відповідь. - Як він почувався в гостях у Лисички? (ОБРАЖЕНО, НЕГОСТИННО) - А чи виявилось це зовні? ( НІ) - Як Лисичка відреагувала на Журавлеве частування? ( РОЗГНІВАЛАСЯ,РОЗСЕРДИ ЛАСЯ, ПОДЯКУВАТИ ЗАБУЛА) - Чому вона не змогла приховати свого обурення? - ( ХОТІЛА НАЇСТИСЯ У ЖУРАВЛЯ, А НЕ БУЛО ЧОГО) - ДІТИ! Лисичка потребує допомоги, бо вона не вміє дружити. - Що ви порадите їй? (СТАТИ ЧЕСНОЮ, ДОБРОЮ ,ЩИРОЮ, ГОСТИННОЮ) - Може Журавлеві треба було по – іншому поступити? Як? (ВІДПОВІДАТИ ЗЛОМ НА ЗЛО НЕ ВАРТО) Чи готовий Журавель дружити з Лисичкою, якщо вона зрозуміє свою провину і попросить вибачення за витівки? Чого вчить ця казка? (БУТИ ЩИРИМ ЗІ СВОЇМИ ДРУЗЯМИ, ГОВОРИТИ ПРАВДУ, ДІЛИТИСЯ З ДРУЗЯМИ, БУТИ ГОСТИННИМИ, ЩЕДРИМИ) РОБОТА НАД ПРИСЛІВ’ЯМИ. Утвори прислів’я. Яке з них підходить до змісту казки Яке частування – таке й дякування РОБОТА В ПАРАХ Роби добро, воно добром повернеться. Не той друг, хто медом маже, а той , хто правду каже. VІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ ГРА «ТАК-НІ» (ІЗ СИГНАЛАМИ) -Лисичка і журавель на початку казки були приятелями (ТАК) -Для Журавля Лисичка наварила борщику. (НІ) -До столу вона подала свою страву у казанку. ( НІ) -Журавель наварив страви і склав у глечик. (ТАК) -Лисичка з глечика виїла всю страву. (НІ) -З того часу Лисичка не товаришує з Журавлем. (ТАК) ТЕАТРАЛІЗАЦІЯ КАЗКИ - Репетицію закінчено. Запрошуємо на прем’єру казки «ЛИСИЧКА І ЖУРАВЕЛЬ» - Артистами будуть: ЛИСИЧКА - учень 1. ЖУРАВЕЛЬ - учень 2. Слова автора читає - учень 3. IX . Підсумок. Рефлексія. а) ЗУСТРІЧ З РЕПОРТЕРОМ - Чи сподобалась казка? - Чому навчив вас цей урок?(ВИРАЗНО ЧИТАТИ, МИСЛИТИ, РОБИТИ ДОБРІ СПРАВИ, БУТИ ЩИРИМИ ДРУЗЯМИ, МАТИ ДОБРЕ СЕРЦЕ) б) ОЦІНЮВАННЯ СЕРДЕЧКАМИ_СОНЕЧКАМИ в) РОЗФАРБУВАТИ ІЛЮСТРАЦІЇ, СКЛАСТИ КАЗОЧКУ, ЩОБ ЛИСИЧКА ПОДРУЖИЛАСЯ З ЖУРАВЛЕМ бо здавна наш народ цінує дружбу й засуджує ворожнечу між людьми. Ми повинні пам’ятати, що на добро треба відповідати добром, а зло вміти прощати, щоб світ не став злим. Пам’ятайте , що зло – тимчасове, а добро – вічне. г) Пісенька про дружбу. | |
| |
Переглядів: 2010 | |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
У школі детективів |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Як людина пізнає світ |
Всього коментарів: 0 | |