Тема уроку. Звуки [з], [з’]. Позначення їх буквами 3, з («зе»)
Тема уроку. Звуки [з], [з’]. Позначення їх буквами 3, з («зе»)
Мета уроку. Ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «зе»; закріпити вміння учнів виділяти у словах звук; збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння будувати власне висловлювання; розвивати уяву, навички виразного читання, інтонування окличних речень, увагу, мислення, спостережливість; виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин. Обладнання. Мультимедійна презентація, каса букв, склади, звукові фішки, набірне полотно, предметні малюнки. Підготувала. Вчитель початкових класів Бобрик Н.В Хід уроку І. Організаційний момент Вчитель: Пролунав уже дзвінок, Нас покликав на урок. Він святковий і цікавий, Бо гостей зібрав чимало. Повернемося обличчям до гостей, Посміхнемось і промовим: «Добрий день!» Вчитель: Молодці! До мене поверніться, Посміхніться! Страх сховаєм у шухляду І на місце тихо сядем. ІІ. Повідомлення теми уроку Розпочинаємо урок читання. Діти, читання – це віконце, через яке люди пізнають світ і самих себе. Тож потрібно на уроках працювати так, щоб віконце щодня ставало більшим і через нього ми могли дізнатися все більше і більше. А сьогодні на уроці ми не тільки помандруємо в казку, а й познайомимося з новими звуками і новою для вас буквою. ІII. Повторення вивченого 1. Казковий зачин. - З казкою ми зустрічались не раз І знову вона завітала до нас. В казках є завжди перешкоди, та знаю, Що їх для кмітливих дітей не буває. - У лісі, лісі темному Баба Яга жила, Стара і дуже немічна бабуся та була. Нею всіх дітей лякають, та самі її не знають. В неї родичів немає по усьому світі, То, можливо, бабцю ту треба пожаліти?! В неї хатка вже стара, дах ось протікає. Ну, а куряча нога вже давно кульгає. - А ви, діти, хотіли б потрапити до цієї казки? - Щоб потрапити до казки, потрібно тричі проказати чарівне заклинання. Всі ви добре знаєте, що найчарівнішим словом в усьому світі є... яке слово? ("Будь ласка"). Тому запам'ятайте і давайте повторимо їх тричі: «Будь ласка, будь ласка, будь ласка. Ми хочемо стати героями казки.» Сьогодні в Бабусі Ягусі День Народження. Та ви вже знаєте, що родичів у неї немає. Ось і вирішила вона запросити гостей з казкового лісу. А вони у відповідь прислали листа з різними завданнями. Мовляв, виконає, порозгадує - будуть гості! Але ж не встигне вона, та й у школу бабця не ходила. Діти, а ви хочете допомогти бабусі? Згодні виконати всі завдання? Добре. А зараз ми дізнаємось, кого першого запросила до себе Бабуся Ягуся на день народження. Відгадайте загадку Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа – В них таке смачненьке м'ясо… Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене… (Лисиця) Так, діти саме лисичку запросила бабуся. А Лисичка дає нам завдання розповісти скоромовки. 1. Повторення скоромовок, вивчених на попередніх уроках. 2. Дихальна гімнастика - А зараз виконаємо дихальну гімнастику. Вправа «Нюхання квітки». На вдиху нюхаємо уявну квітку, а на видиху спокійно і повільно говоримо: «Добре!» «Дуже добре!» «Дуже добре пахне!» «Дуже добре і приємно пахне!» А от сходинками алфавіту пропонує нам піднятися інший гість. Давайте його зустрінемо Гостроносий і малий, Сірий, тихий і незлий. Вдень ховається. Вночі Йде шукать собі харчі. Весь із тонких голочок. Як він зветься?... (Їжачок) Їжачок просить нас згадати вивчені букви і пограти з ним в мовні ігри. 1. Назвіть букви, які ми вивчили. 2. Які з цих букв позначають голосні приголосні? 3. Скільки голосних звуків в українській мові? 4. Чим звуки відрізняються від букв? 5. На які групи поділяються звуки? 3. Пограємо в гру «Блискавка» 4. Гра «Третій зайвий» 5. Гра «Читайко» А от ще завдання , які приніс наступний гість Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід кошлатий: Одягнувся в кожушину, Мед шукає і ожину. Літом любить полювати, А зимою — в лігві спати. Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь) Гра «Зникла літера» Гра «Здогадайся, що це» Бабуся Ягуся спостерігає за вами і бачить як ви багато вже зробили і тому пропонує вам відпочити Гра «Відпочивайко» Поки ви відпочивали вас зачекався наступний герой казки. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Виділення нових звуків. В’ється стрічка невеличка Де пісочок, де травичка Ви її не зачіпайте, Стороною оминайте. (змія) А от змія просить вас дізнатися і розповісти їй все про звук, який розпочинає її назву. 2.Артикуляція звуків [з], [з’]. Віднесення їх до групи приголосних. - Назвіть , кого ви бачите на малюнку. Зебра( чорна в білу полоску тварина, схожа на коня проживає в Африці) Зубр, заєць, дикобраз, змія - Який звук зустрічається в назвах усіх тварин? Де знаходиться цей звук в кожному з слів? - Скажіть, а де ми можемо побачити всіх цих тварин? - Який перший звук в слові зоопарк? - А яких ще тварин ми можемо побачити в зоопарку? А навіщо ходять до зоопарку? - Послухайте віршик і скажіть хто ж збирався в зоопарк? В зоопарк збиралась Зіна, Повкладала до корзини І зефір, і мармелад, І цукерок довгий ряд Пригостити всіх звірят: Зебру, зайця, дикобраза Щоб нікого не образить - Так хто ж збирався в зоопарк? - Що взяла з собою Зіна? Навіщо? - Чи можна пригощати тварин в зоопарку цукерками чи іншими солодощами? Назвіть перший звук в слові Зіна? Який цей звук? 3. Гра «мікрофон іде по класу» Самостійно дібрати слова з новими звуками 4. Фізхвилинка Ми читати всі учились, В нас голівки потомились. Зробим в праці ми зупинку – Проведем фізкультхвилинку. V. Ознайомлення з буквою «зе» - Відгадайте загадку. Я маленький, я вухатий, Сірий, білий, волохатий. Я стрибаю, я тікаю, Дуже куций хвостик маю. (Заєць) - А зайчик просить вас дізнатися все про букву, яка починає його ім’я. 1. Алфавітна назва букви. Аналіз будови. Порівняння великої і малої літери «зе». А схожа «зе» на цифру три Поглянь: неначе дві сестри. - Знайти букву З в рядку букв. 2.Утворення та читання складів з буквою «зе» Ходить хмуро між дубами, Хижо клацає зубами, Весь, як є, — Жорстока лють, Очі в нього так і ллють. Зачаївся ось, примовк. Грізний звір цей, звісно, ... (Вовк) Прочитайте склади та слова з новою буквою 3.Читання слів з новою буквою. 4. Гра «Яке слово зайве» VI. Робота за «Букварем» VII. Підсумок уроку (презентація) Ми виконали всі завдання гостей, і нарешті Баба Яга зможе відсвяткувати свій ювілей. А хочете побачити, чим закінчується наша казка? Тоді закрийте очі і тричі повторіть заклинання: "Будь ласка, будь ласка, будь ласка, Ми хочемо побачити кінець своєї казки." Всі гості поприносили іменинниці подарунки, але взяла вона лише ті подарунки в яких є буква «зе». | |
| |
Переглядів: 1518 | |
Прикраси для ялинки |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Всього коментарів: 0 | |