Підготовчі вправи до написання букви «у». Написання рядкової букви "у"
Тема. Підготовчі вправи до написання букви «у». Написання рядкової букви "у"
Мета. Ознайомити учнів з малою рукописною буквою "у "; вчити писати елементи букви і нову бу¬кву, правильно поєднувати її з вивченими буквами; вправляти дітей у звуко-складовому аналізі слів; розвивати увагу, фонематичний слух; виховувати у дітей старанність під час письма.
Обладнання. Картки з літерами; предметні малюнки.
Основний зміст уроку
I. Організаційний момент.
Перевірка готовності до уроку.
Зошит свій я розгортаю,
Навскоси його кладу,
Ручку правильно тримаю.
Все у мене до ладу.
- Як завжди з нами на уроці працюватимуть Бджілка і Сонечко.
II. Повторення вивченого.
1. Фронтальне опитування.
— З яким звуком ми ознайомились на уроці читання?
- Як ми позначимо цей звук у звуковій схемі? Чому?
2. Звуковий аналіз мовлених слів.
- Ви добре справились із завданням. А зараз перевіримо як ви вмієте відгадувати загадки.
• В нього восьмеро очей,
Ніжки від самих плечей.
З павутинки робить сітку:
Восени, зимою, влітку.... (Павук)
Так, це – павук. Його павутина дуже тоненька, але витримує вагу у тисячі разів більшу, ніж сама.
- Давайте визначимо наголос у слові «павук»
• Серед лісу горбик-дім,
Тисячі живуть у нім.
Працелюбні ці комахи:
Добрі, щирі, розумахи... (Мурахи)
- Як називається гніздо, в якому живуть мурахи? Найменші мурашники розміром з жолудь, а найбільші сягають зросту дорослої людини.
- Поділіть слово мурахи на склади. Назвіть перший склад. Охарактеризуйте звуки, з яких складається цей склад.
• Тонкі ніжки, два крила,
І за розміром мала.
У кімнаті, на дворі,
Рідна нам, як комарі. (муха)
- Складіть і запишіть звукову схему слова «муха» на картках.
(Діти звіряють складену схему із схемою на дошці)
- Молодці! Ви гарно вмієте розгадувати загадки.
- Як одним словом назвати павука, муху, мурах? (комахи)
- Бджілка задоволена нашою роботою.
2. Гра "Назви слова".
Розгляньте малюнок, який лежить на ваших партах.
- Знайдіть слова, в яких заховався звук у. (гусінь, вусики, яблуко, усмішка, рука).
- Складіть речення про гусінь за поданою схемою. Фізкультхвилинка.
- Якою буквою позначаємо звук у?
III. Робота в зошиті
1. Ознайомлення з рядковою літерою "у".
Учні розглядають рукописну і друковану літери, з'ясовують, чим вони по-дібні і чим відрізняються.
3. Написання елементів, з яких складається рядкова літера «у».
- З яких елементів складається буква «у»?
— Мала літера "у " складається з прямої похилої палички із заокругленням внизу і палички з петлею. Починаємо писати з верхньої рядкової лінії. Пишемо пряму похилу паличку із заокругленням внизу і доводимо до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки, пишемо пряму похилу подовжену паличку вниз до міжрядкової лінії, де вона переходить у нетлю, перетинає подовжену на нижній рядковій лінії і закінчується на середині рядка.
- Пригадайте таємнички трьох «о». (однакова відстань, однаковий розмір, однаковий нахил)
Спочатку учні "обводять" кілька літер у повітрі, обводять зразок елементів букви "у" в зошиті, потім пишуть самостійно рядок елементів. У наступному ряд¬ку пишуть букву "у'".
Фізкультпауза.
ІV. Продовження роботи в зошиті.
1. Написання буквосполучення "уа".
2. Написання букви "у" парами (безвідривно): другий елемент першої букви доводимо до верхньої рядкової лінії, звідки починаємо писати наступну букву.
V. Розфарбовування малюнків.
VI. Підсумок уроку.
- Яку букву писали на уроці?
- З яких елементів складається буква «у»?
Категорія: Навчання грамоти | Додав: Філософ (30.05.2015)
Переглядів: 3622 | Рейтинг: 0.0/0
«Грамотний-видющий і на все тямущий»
Птахи
Про працелюбних і лінивих
Ми — українці
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]