Тема: Письмо рядкової букви цМета: - навчити правильно, каліграфічно писати рядкову букву ц; - зіставляти схоже і відмінне в її елементах з іншими буквами; - з'єднувати її в слова та склади; - розвивати спостережливість, увагу; - зміцнювати дрібні м'язи пальчиків, працювати над розвитком дрібної моторики руки; - виховувати інтерес до уроків письма. Матеріал до уроку: планшети, пластилінові палички, зразок написання ц, малюнки клоуна Веселуна, циркових звірів, презентація, запис букв з малюнками в алфавітному порядку, призи. ХІД УРОКУ І Організаційний момент Всі за парти сідаємо, працювати починаємо. Ми потрудимось старанно Щоб прочути у кінці Що у нас у першім класі Діти просто молодці. - Сьогодні гість у нас незвичний. Це добрий клоун Веселун. Ось Веселуна наказ: думати швидко, виконувати чітко, творчо працювати, каліграфічно писати. - Веселун не просто гість. Він кожному приніс циркові запрошення. Якщо ми виконаємо всі його завдання, цирк прийде до нас. Отже, часу не гаймо, працювати починаймо. А що будемо писати, треба вам прочитати. (слайд, презентація) ІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Підготовчі вправи - Навчимося каліграфічно писати рядкову букву ц, склади, слова з нею. А щоб пальчики працювали вміло, швидше візьмемось за діло: розігрілись, привітались, домовились бути дружними і старанними. Приготуйте всі планшети Візьміть перший елемент Ви робіть все так як я, І цікава буква ця На папері ожива. ( похила з заокругленням вправо) - Що за буква? - А тепер візьміть всі ручки Й домалюйте закарлючки Не карлючку, а петельку. Запам'ятайте це гарненько. 2. Пояснення написання рядкової букви ц. - Отже, рядкова літера ц складається з трьох елементів: Паличка з заокругленням внизу Паличка з заокругленням вправо Маленька петля - Пишемо похилу, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч і ведемо вгору до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки, проводимо вниз знову похилу пряму і заокруглюємо. Піднімаючись трохи вище нижньої рядкової лінії, починаємо писати невеличку петлю. Пишемо під такт: Раз – і – два – і – три – і. 3. Письмо завдань в зошитах – подарунках. - Зошити відкриваю І під нахилом кладу. Сяду рівно, не зігнуся За роботу я беруся. - Познайомтесь зі своїм Веселуном. Виконаємо його перше завдання: Зображення петель Напишіть букву ц на другому рядочку Одягніть капелюх Веселуна найкращій букві. 4.Пальчикова гімнастика. Тишком – нишком, тишком – нишком Вийшла мишка із нори В цокотушки – шкряботушки Ніс і вушко догори. Вона всміхнулась сонечку: - здрастуй, золоте Вона всміхнулась квіточці : - хай вона росте Вона всміхнулась дощику: - лий як із відра Друзям усміхнулася: - зичу вам добра! 5. Диктант – блискавка Запис складів з рядковою ц: - З хорошим настроєм продовжуємо працювати. Я записую склад і витираю. А ви повинні швидко його записати на третьому рядочку. ца, цу, ци, цо, це - Який склад ми загубили? (ці ) - Що можна сказати про вимову приголосного в цьому складі?( вимовляється як м'який приголосний) 6. Словникова робота Вчитель читає (слайд презентації): По стежині йшов цапок Опирався на ціпок Він до цирку поспішає Веселуна там зустрічає. - Про кого розповідається у вірші? - Хто такий цап? (Свійська домашня тварина). Ціпок – палиця. 7. Запис слів із буквою ц на дошці і в зошитах. - Нам треба вибрати і записати слова із буквою ц. Цапок, ціпок, цирк - Чим відрізняються два перші слова на письмі? (буквами а, і) - Підкресліть яка звучить як приголосний м'який. 8.Фізкультхвилинка Ми писали, ми писали, А тепер всі дружно встали Раз – підняться, підтягнуться Два – зігнуться, розігнуться Три – зробили три хлопки Головою – три кивки Пальчики вже розігріли І тихенько дружно сіли. 9. Списування з друкованої основи з завданням - відгадайте, які букви заховав Веселун. (Слайд) Зн.ти, ц.к.во - Записати самостійно. - Навкруги так багато цікавого. Я хочу показати вам цікаве про письмо, невеличку екскурсію в минуле. (Слайд) 10. Розвиток мовлення. - Гарно вміють писати ручкою наші учениці. Але Веселун погрався та заховав деякі слова. Прочитайте, здогадайтесь, що за слова заховав він. Пішла … по … Та й упала у … Прибіг котик рятувать Витягнув за вушко Посадив де сушко. («Пальчиковий театр» після другого читання. Вчитель читає – діти показують) - запис слів на дошці та в зошитах. Киця, водиця, криниця 11. Музична розминка. - Ми добре попрацювали Каліграфічно все писали А щоб в цирк завітати Треба ще й заспівати. (Абеткова пісенька) 12. Дівчинка - буква: - Дякую, що прийняли мене в абеткову родину, що гарно заспівали. Є для вас подарунки. Відгадайте, що це? Маленькі, червоненькі, солоденькі Як на перерві відпочиваєм, то їх споживаєм. - А ви знаєте, що це ? (презентація, слайд) Цукерки смачні, а цибуля корисна. ІІІ. Підсумок. - Виконали завдання Веселуна і цирк завітав до нас. Тож отримуйте подарунки. Зустрічайте гостей (діти - клоуни пригощають дітей цукерками – звірятами, а гостей - цукерками – квітами). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4131 | |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Російська народна казка «Лисичка» |
Жива і нежива природа. Що належить до природи |
Всього коментарів: 0 | |