Письмо рядкової букви ц

Тема: Письмо рядкової букви ц

Мета:

- навчити правильно, каліграфічно писати рядкову букву ц;

- зіставляти схоже і відмінне в її елементах з іншими буквами;

- з'єднувати її в слова та склади;

- розвивати спостережливість, увагу;

- зміцнювати дрібні м'язи пальчиків, працювати над розвитком дрібної моторики руки;

- виховувати інтерес до уроків письма.

Матеріал до уроку: планшети, пластилінові палички, зразок написання ц, малюнки клоуна Веселуна, циркових звірів, презентація, запис букв з малюнками в алфавітному порядку, призи.

ХІД УРОКУ

І Організаційний момент

Всі за парти сідаємо,

працювати починаємо.

Ми потрудимось старанно

Щоб прочути у кінці

Що у нас у першім класі

Діти просто молодці.

- Сьогодні гість у нас незвичний. Це добрий клоун Веселун. Ось Веселуна наказ:

думати швидко,

виконувати чітко,

творчо працювати,

каліграфічно писати.

- Веселун  не просто гість. Він кожному приніс циркові запрошення. Якщо ми виконаємо всі його завдання, цирк прийде до нас. Отже, часу не гаймо, працювати починаймо. А що будемо писати, треба вам прочитати.

(слайд,  презентація)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовчі вправи

- Навчимося каліграфічно писати рядкову букву ц, склади, слова з нею.

А щоб пальчики працювали вміло, швидше візьмемось за діло: розігрілись, привітались, домовились бути дружними і старанними.

Приготуйте всі планшети

Візьміть перший елемент

Ви робіть все так як я,

І цікава буква ця

На папері ожива.

( похила з заокругленням вправо)

- Що за буква?

- А тепер візьміть всі ручки

Й домалюйте закарлючки

Не карлючку, а петельку.

Запам'ятайте це гарненько. 

2. Пояснення написання рядкової букви ц.

- Отже, рядкова літера ц складається з трьох елементів:

Паличка з заокругленням внизу

Паличка з заокругленням вправо

Маленька петля

- Пишемо похилу, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч і ведемо вгору до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки, проводимо вниз знову похилу пряму і заокруглюємо. Піднімаючись трохи вище нижньої рядкової лінії, починаємо писати невеличку петлю. Пишемо під такт:

Раз – і – два – і – три – і.

3. Письмо завдань в зошитах – подарунках.

- Зошити відкриваю

І під нахилом кладу.

Сяду рівно, не зігнуся

За роботу я беруся.

- Познайомтесь зі своїм Веселуном. Виконаємо його перше завдання:

Зображення петель

Напишіть букву ц на другому рядочку

Одягніть капелюх Веселуна найкращій букві.

4.Пальчикова гімнастика.

Тишком – нишком, тишком – нишком

Вийшла мишка із нори

В цокотушки – шкряботушки

Ніс і вушко догори.

Вона всміхнулась сонечку: - здрастуй, золоте

Вона всміхнулась квіточці : - хай вона росте

Вона всміхнулась дощику: - лий як із відра

Друзям усміхнулася: - зичу вам добра!

5. Диктант – блискавка

Запис складів з рядковою ц:

- З хорошим настроєм продовжуємо працювати. Я записую склад і витираю. А ви повинні швидко його записати на третьому рядочку.

ца, цу, ци, цо, це

- Який склад ми загубили? (ці )

- Що можна сказати про вимову приголосного в цьому складі?( вимовляється як м'який приголосний)

6. Словникова робота

Вчитель читає (слайд презентації):

По стежині йшов цапок

Опирався на ціпок

Він до цирку поспішає

Веселуна там зустрічає.

- Про кого розповідається у вірші?

- Хто такий цап? (Свійська домашня тварина). Ціпок – палиця.

7. Запис слів із буквою ц на дошці і в зошитах.

- Нам треба вибрати і записати слова із буквою ц.

Цапок, ціпок, цирк

- Чим відрізняються два перші слова на письмі? (буквами а, і)

- Підкресліть яка звучить як приголосний м'який.

8.Фізкультхвилинка

Ми писали, ми писали,

А тепер всі дружно встали

Раз – підняться, підтягнуться

Два – зігнуться, розігнуться

Три – зробили три хлопки

Головою – три кивки

Пальчики вже розігріли

І тихенько дружно сіли.

9. Списування з друкованої основи з завданням

- відгадайте, які букви заховав Веселун. (Слайд)

Зн.ти, ц.к.во

- Записати самостійно.

- Навкруги так багато цікавого. Я хочу показати вам цікаве про письмо, невеличку екскурсію в минуле. (Слайд)

10. Розвиток мовлення.

- Гарно вміють писати ручкою наші учениці. Але Веселун погрався та заховав деякі слова. Прочитайте, здогадайтесь, що за слова заховав він.

Пішла … по …

Та й упала у …

Прибіг котик рятувать

Витягнув за вушко

Посадив де сушко.

(«Пальчиковий театр» після другого читання. Вчитель читає – діти показують)

- запис слів на дошці та в зошитах.

Киця, водиця, криниця

11. Музична розминка.

- Ми добре попрацювали

Каліграфічно все писали

А щоб в цирк завітати

Треба ще й заспівати.

(Абеткова пісенька)

12. Дівчинка -  буква:

- Дякую, що прийняли мене в абеткову родину, що гарно заспівали. Є для вас подарунки. Відгадайте, що це?

Маленькі, червоненькі, солоденькі

Як на перерві відпочиваєм, то їх споживаєм.

- А ви знаєте, що це ? (презентація, слайд)

Цукерки смачні, а цибуля корисна.

ІІІ. Підсумок.

- Виконали завдання Веселуна  і цирк завітав до нас. Тож отримуйте подарунки. Зустрічайте гостей (діти -  клоуни пригощають дітей цукерками – звірятами, а гостей -  цукерками – квітами).



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (29.12.2013)
Переглядів: 4100 | Рейтинг: 0.0/0
Чим ми бачимо
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле...
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]