💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Поняття про наголос

Тема. Поняття про наголос

Мета. Закріплювати уміння учнів розрізняти слова-назви предметів, ознак, дій; закріплювати вміння дітей ділити слова на склади; ознайомити з поняттям «наголос», вчити визначати наголошений склад. Розвивати увагу, збагачувати уявлення дітей про свійських тварин та диких тварин. Виховувати дбайливе ставлення до тварин, любов до природи.

Тип уроку – комбінований.

Обладнання – мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.Привітання. Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку тобі і мені!

Спочатку сідають - краса нашого класу, потім – сила і мужність класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Робота над морфологічними ознаками слів.

Загадка.

Що у світі найсвітліше?

Наймиліше, найтепліше?

Що по небу вдень гуляє,

Ніч приходить – спочиває?  (Сонце)

Поставте питання до слова-відгадки. Це слово називає предмет, ознаку чи дію? (назва предмета)

Сонечко завітало до нас на урок. Ось воно.

Асоціативний кущ

Давайте подумаємо, які дії може виконувати сонечко. А на його  промінчиках ви знайдете підказки. (Послідовно з»являються малюнки, вчитель при появі кожного ставить запитання:  Сонечко що робить? Учні добирають слова-назви дії, які асоціюються з певними малюнками).

Повторіть, що робить сонечко. (Посміхається, ніжить (пестить, голубить), будить, припікає, світить, дає життя).

Що називають ці слова. (Дії предмета)

Доберіть  слова, що є ознаками сонечка.

Визначимо скільки складів у слові сонечко. Побудуйте схему слова.

Поділ слів на склади.

Робота з загадками.

Сонечко кличе нас на прогулянку. Погляньте, куди ми потрапили.

Ми побуваємо у гостях у фермера. Фермер (господар) – власник ферми, а ферма приватне сільськогосподарське підприємство, на якому розводять тварин. Давайте вгадаємо які тварини живуть на фермі.

( Учні відгадують загадки. З»являється малюнок тварини. До слів-відгадок складають складову схему.)

Спереду – рогач, а на хвості квач.

Огрядна, боката, молоком багата.  (Корова)

Я великий, я красивий,

Як біжу я в»ється грива,

Копитами туп-туп-туп,

По камінню цок-цок-цок.

Хвіст у мене довгий-довгий,

Гарно в»ється, як шовковий. (Кінь)

Гострі кігті має –

В подушки ховає,

Лазить все на плотик,

А зоветься…(котик).

Гавкає, кусає, а в дім не пускає. (Собака)

Хвіст – гачком, ніс – п»ятачком. (Порося)

З рогами, а не бик, доять, а не корова,

Кору здирає, а кошиків не плете. (Коза)

Як одним словом назвати всіх тварин на фермі. (Свійські тварини)

Вимовте слово тварини. Поділіть на склади. Скільки у ньому складів? Послухайте, чи однаково голосно я вимовляю кожен склад. У кожному слові, один склад вимовляється голосніше від інших.

ІІІ. Оголошення теми уроку.

Сьогодні на уроці ви навчитеся визначати у словах склади, що вимовляються голосніше від інших. З»ясуєте, чому так буває, дізнаєтесь, як вони називаються.

Фізкультхвилинка

ІV. Робота над темою уроку

1.        Поняття про наголос.

Чому один із складів вимовляється голосніше, нам допоможе з»ясувати наше сонечко. Воно хоче нас з деким познайомити.

Знайомтесь, це наголос. Він дуже пустотливий. Він любить займатися тим, що падає на якийсь склад у слові. Такий склад вимовляється голосніше від інших і називається наголошений.

Як визначити, наголошений склад? Потрібно вимовити слово з питальною інтонацією.

Вправляння у визначенні наголошеного складу.

Давайте повернемось на ферму і знайдемо наголошений склад у словах-назвах свійських тварин.

2.                  Робота в зошитах. Гра «До якого слова схема?»

Сонечко заглянуло і у ваші зошити і просить виконати завдання на с. 5.

Сонечко пропонує погратись у гру «До якого слова схема».

Розгляньте малюнки. Потрібно стрілочкою з»єднати малюнок із схемою слова, яке йому відповідає.

V.  Узагальнення вивченого матеріалу.

VІ. Підсумок уроку.

- Як потрібно ставитись до тварин?

- Про яких тварин ви сьогодні дізналися щось нове?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (29.12.2013)
Переглядів: 3258 | Рейтинг: 0.0/0
Що можна робити з інформацією
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
Охорона тварин
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]