Тема: Диференціація звуків [с] – [ш]Мета: удосконалювати вміння дітей розрізняти і правильно вимовляти звуки (с) – (ш) ізольовано, в складах, словах, в реченнях, виховувати уміння визначати місце звуків у словах, порівнювати їх між собою, добирати слова із заданим звуком. Виховувати уміння добирати ознаки та дії до предмета. Розвивати фонематичні процеси (уявлення, сприймання, відтворення), слухову пам'ять, логічне мислення, почуття ритму, виховувати активність. Обладнання: предметні малюнки, пелюсточки склади, мозаїка, балакучі дерева, листочки слова, листочки ознаки, листочки дії, м’яч, картки зі словами для індивідуальної роботи, квіточка з синіми та зеленими пелюстками. Хід заняття 1.Організаційний момент. Л – д:- Діти, добрий день починається з гарного настрою, веселої усмішки, корисних справ. Тож усміхніться один одному і побажайте доброго дня. Діти: - Доброго ранку, сонечко привітне! Доброго ранку, небо блакитне! Доброго ранку, в небі пташки! Доброго ранку, усі дітлахи! 2.Диференціація звуків (с) – (ш) в ізольованому звучанні. Л – д:У наш клас завітав щирий гість! Давайте відгадаємо хто це? Світить,сяє, всіх зігріває? (сонечко) Як ви віталися з сонцем? Яке сонце? Сонечко сумне? Діти, а ось у цю шпарку до нас залетів ще один гість. Давайте відгадаємо хто він. Віє, свище, повіває, Все навколо поздуває(вітер) А тепер уявимо, що ніжні промінчики сонечка торкаються нашого обличчя. Ми закриваємо очі і ніжно, тихенько , плавно тягнемо перший звук слова сонечко: ссссссс…….. Але ось раптом у шпарку залетів вітерець, сонечко сховалося, нам стало холодно, ми підняли ручки догори і плавно, тихенько промовили звук вітру:шшшш……. а)Гра: «Сонечко – вітерець» в)Гра: «Підбери звук» Л – д: - Пригадаймо друзі вмить, Як пшениченька шумить?(шшшшш…..) Як в гайку струмок дзюрчить? (ссс…..) Як оса в саду дзвенить? (сссс…..) Як шумлять у птаха крила? (шшш…) В морі синьому вітрила (шшшш….) І пшениченька шумить (шшшш….) І листочок шелестить (шшшш…….) І струмок (ссссс……) І оса кусюча (сссс….) Ось ми трохи пошуміли, вимовляючи звук (ш) і посвистіли вимовляючи звук(с). 3.Артикуляційна і акустична характеристика звуків (с) і (ш). Л – д: - Давайте ще раз пригадаємо звук сонця (с). Звук вітру (ш). Допоможіть мені пригадати, як ми вимовляємо звук (с). Губи – усміхаються. Зуби – парканчиком. Кінчик язика – за нижніми зубами. Посередині язика проходить холодне повітря. Горлечко – відпочиває, спить. (Див. додаток №1) Звук (ш) Губи – круглі як калачик. Зуби – парканчиком. Язик – круглий як горнятко. Кінчик язика за верхніми зубами. Посередині язика через щілинку проходить тепле повітря. Горлечко – відпочиває. (Див. додаток №2) Л – д: - Діти, що відмінного у вимові цих звуків? Чим схожі ці звуки? Як ми позначаємо ці звуки? Чому? 4. Розвиток фонематичного слуху. а)Гра «Крок вперед, крок назад». Л – д: - Зараз ми з вами відправимося у невеличку подорож. Ми повинні дійти ось до тієї чарівної квіточки. А першим до квіточки дійде самий уважний, хто правильно навчився розрізняти склади із звуками [с-ш] На склад зі звуком (с) робимо два кроки вперед, на склад зі звуком (ш) – крок назад. (са,со, ша, ше, шу, су, си, ши) в)Гра «Зірви пелюсточок». Л - д: - Ось і наша квіточка. Давайте розглянемо якого кольору пелюсточки у квіточки? (сині і зелені). Зараз я вам розкажу віршик. Якщо ви почуєте слово зі звуком (с) зірвете синій пелюсточок, а якщо слово зі звуком (ш) – зелений. Із тоненьких ниточок, Шиє шубку павучок, А сорочки із листочків, А спіднички із травички. Кличе мишку у шпаринку, Вибирай собі хустинку, Шок – скок, шок – скок, Не впіймаєш павучок. Л – д: - Давайте ще раз пригадаємо пелюстком якого кольору ми позначали звук (с) - синім, Звук (ш) – зеленим. 5. Диференціація звуків (с), (ш) в складах. а)Гра «Знайди пелюсточок малюночок» Л – д: - Над квіточкою вітер пролетів і ромашка пелюсточок свій загубила. Доки пелюсточок до вас летить, слово до нього знайдіть. До пелюсточків складів (са,со,су,се,си,ша,шо,шу,ше,ши) Знайдіть пелюсточки слова (предметні картинки) (Див. додаток №3) Са – сани Ша – шафа Со – сова Шо – шорти Су – суницяШу – шуба Се – серп Ши – шило Си – сирШа – шарф в)Гра «Мозаїка» Л – д: - Сіра мишка-шкряботушка,по мозаїці гуляла і всі склади хвостиком позмітала. Зараз ми повикладаємо склади на мозаїці. Звук (с) – синя фішка, звук (ш) – зелена фішка, Голосні звуки – червона фішка. ша – сааш – ас аша – асашпа – спа шо – соош – осошо – осо шпу – спу 6.Підсумок заняття. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4931 | |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Російська народна казка «Лисичка» |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
Всього коментарів: 0 | |