Тема: Звуки [ц], [ц′]. Позначення їх буквами Ц, ц («це»). Читання слів з поступовим ускладненням їх звуко-складової структури. Читання тексту «Циркова залізниця»Мета: навчити розрізняти в мовленнєвому потоці звуки [ц], [ц′], читати слова з новою буквою; розвивати фонематичний слух, дикцію, розширювати кут зору; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я, дотримуватись правил ввічливої поведінки під час спектаклю. Обладнання: зображення цвіркуна, цирку, ціпка, великої і малої букви «це»; чарівний мішечок із зображенням хлопчиків, зайчика, слонихи, лисиці, цапа, білочок; підготовлена завчасно дошка. Хід уроку I. Організаційний момент. — Шановні діти! Я запрошую вас усіх взяти участь у інтелектуальній грі «Найрозумніший». Правила дуже прості: за добру поведінку і правильні відповіді, активну участь кожен отримуватиме фішку. По закінченню гри ми визначимо найрозумнішого учня класу за кількістю фішок. Щасти вам! (Бажано, щоб учитель зумів кожному учневі протягом уроку дати фішку.) II. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи. — Підведіть руку, хто чув коли-небудь пісню цвіркуна. (Учитель демонструє малюнок.) Хто може зімітувати його спів? Спробуймо разом! (Ц-ц-ц-ц-ц-ц-ц-ц) — Який звук [ц] — голосний чи приголосний? (Приголосний) Чому? Що заважає струменю повітря вільно виходити? (Звук [ц] приголосний, бо язик і зуби створюють перешкоду на шляху струменя повітря.) — Знайдіть звук [ц] у вірші. Як на сцену на цеглину Сів цвіркунчик біля тину. Цвіринчить і цвіринчить, Не на мить не замовчить! — Назвіть слова із звуком [ц]. (Сцена, цеглина, цвіркунчик, цвірінчить) Вимовте слова сцена і цвіркун. Порівняйте звук [ц] у них. Чим вони відрізняються? (Один з них м’який, інший — твердий.) — Промовте слова цирк та ціпок. (Учитель демонструє малюнки.) У якому слові чується звук [ц′]? (Ціпок) У якому слові перший звук твердий? (Цирк) — Покажіть картку для позначення звука [ц′]. (=) А тепер — звука [ц]. (–) — Пропоную вам завдання на увагу. Я читатиму слова, а ваше завдання — показати картку «=», якщо почуєте [ц′], або картку «–», якщо почуєте [ц]. Цап, цукерка, квочка, ціна, сцена, стілець, гречка, цуценя, криниця, цегла, олівець. — Утворіть злиття звука [ц] та того, який називатиму я: [а], [у], [е], [и], [о]. — А тепер утворіть злиття зі звуком [ц′]: [у], [а], [о], [і]. — Складіть слова зі звуком [ц] на початку, в середині слова. (Цуценя, цап, сцена, концерт) Утворіть слова зі звуком [ц′] на початку, в середині, у кінці слова. (Ціпок, танцювати, працювати, продавець, горобець) III. Ознайомлення з буквою Ц, ц («це»). — Звуки [ц], [ц′] позначаються на письмі буквою «це». (Учитель показує велику і малу літери «це».) — Чим схожі і чим відрізняються ці букви між собою? (За формою однакові, а за розміром різні.) — Прочитайте утворені склади за таблицею. — Позначте звук [ц] або [ц′] у кожному стовпчику відповідним знаком: «=» або «–». ІV. Фізкультхвилинка. — Яке слово утвориться, якщо зменшити слово вітерець на три останні літери? (Вітерець — вітер) — Чим вони відрізняються? (Вітерець маленький, слабкий, а вітер — великий, сильний.) — Послухайте і скажіть, що не так. Ми із братом для зубів Робимо зарядку: Він з’їдає тільки пів‚ А я цілу шоколадку. — Скажіть, чи корисна така зарядка для зубів? (Ні) Чому? (Солодощі псують зуби.) Як ви доглядаєте за своїми зубами? (Відповіді учнів.) V. Робота за Букварем (с. 112). — Прочитайте по черзі злиття у Букварі (с. 112). Прочитайте рядок зі звуком [ц′], охарактеризуйте звук. (Приголосний, м’який) — Дайте характеристику приголосному в іншому рядку. (Приголосний, твердий) Якою буквою позначаються звуки [ц] та [ц′] на письмі? (Буквою «це») Таким чином, буква «це» на письмі позначає два приголосних звуки: твердий [ц] і м’який [ц′]. Повторіть усі разом! — Прочитаємо перший стовпчик слів у Букварі. Прочитайте його самостійно, пошепки. Прочитайте слова зі звуком [ц]. (Сцена) Зі звуком [ц′]. (Хлопець, залізниця) Прочитайте слова, які відповідають на запитання що? (Сцена, залізниця) — Прочитаємо разом другий стовпчик слів. Читаємо обидва стовпчики ланцюжком. — Прочитайте у третьому стовпчику слова, які відповідають на запитання хто? (Зайці, лисиці) — Знайдіть слово, яке відповідає схемі: — Назвіть голосні звуки у слові. ([у], [о]); приголосні звуки. ([ц], [к], [р]) VІ. Фізкультхвилинка. VІІ. Робота за Букварем (с. 113). — Хто зображений на малюнку? (Лисиця, білочки, заєць, цап, гусак, слониха, свиня) Де відбуваються події? (На залізниці) Хто хоче купити квитка? (Білочки) Хто працює касиром? (Лисичка) Хто начальник станції? (Цап) Чому Зайчик засмучений? (Відповіді учнів.) — Хотів Зайчик проїхати без квитка. Що з ним сталося потім, дізнаємось згодом. Чи правильно їздити без квитка? (Ні) Яких правил поведінки ви дотримуєтесь у транспорті? (Відповіді учнів.) А цирк який цікавий! В нім цілий день вистави. Танцюють в цирку циркачі — Гірські цапи-бородачі. — Прочитайте назву твору в Букварі. («Циркова залізниця») Як ви гадаєте, про що йтиметься у творі? (Відповіді учнів.) — Послухайте текст і скажіть, що ж трапилось із Зайчиком? (Читання тексту вчителем, учні відповідають на запитання.) — Прочитайте текст самостійно. Знайдіть і прочитайте усі слова, у яких є буква ц («це»). Прочитаємо текст ланцюжком. — Яка назва твору? Де побували Сашко з Грицем? Що робила Лисиця? Хто стояв під віконцем каси? Ким був Цап? Кого вивели на арену? Що хотів зробити Зайчик? Чи вдалося йому це? — Назвіть героїв оповідання! (Сашко з Грицем, Слониха, Лисиця, Білочки, Цап, Заєць) Учитель пропонує учням дістати із мішечка зображення хлопчиків, Слонихи, Лисиці, Білочок, Цапа, Зайця; учні розповідають усе, що запам’ятали про обраного героя. — Давайте прочитаємо текст «Циркова залізниця» ланцюжком. (Читання тексту учнями ланцюжком.) VІІI. Підсумок уроку. — З якою буквою ознайомилися на уроці? — Які звуки позначає буква «це»? — Які слова з буквою «це» запам’ятали? — Охарактеризуйте вчинок Зайчика і дайте йому пораду. — Визначимо переможця гри «Найрозумніший». Ним стає той учень, у якого одна і більше фішок. Покажіть свої фішки! Погляньте у нас найрозумніший клас! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4983 | |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п... |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Охорона природного довкілля |
Всього коментарів: 0 | |