Тема. Письмо великої букви Г. Письмо слів та речення з великою буквою Г Мета. Вчити писати учнів велику букву Г, поєднувати її з вивченими буквами; закріплювати уміння робити звукові моделі слів; розвивати зв’язне мовлення дітей; виховувати дбайливе ставлення до тварин; повагу до українських традицій. Обладнання: Малюнок Снігуроньки, каса букв розрізної азбуки, фішки звукових моделей слів; малюнок «Турбота про птахів взимку»; таблиця «З’єднання букв», схеми рукописних букв. Хід уроку. І. Організаційний момент. - Діти, привітайтеся з гостями. - Зараз у нас урок письма. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Еврестична бесіда. - Скажіть, яка зараз пора року? (Зима) - До якого свята ми тепер готуємось? (До Нового року) - Без кого неможливе це свято, як ви думаєте? (Без Дідуся Мороза і Снігуроньки). - От сьогодні до нас на урок прийшла внучка Дідуся Мороза – Снігуронька. - Вона принесла нам дуже важливе повідомлення, але прочитати ми зможемо його вкінці уроку, лише тоді, якщо протягом всього уроку ви будете старанно писати і правильно відповідати. - То будемо на уроці старанними і працьовитими? (Так!) - Яку букву ви вивчили на попередньому уроці ? («Ге», вона позначає два звуки [г], [г’]). IІІ. Бесіда за малюнком у зошиті. - А тепер відкрийте зошити і розгляньте малюнок. Складіть речення. - Кого ми бачимо на малюнку? (Дівчину і гусей). - Що робить дівчинка? (Кличе гусей). - Де знаходяться гуси? - Що вони роблять? - Яку дитячу гру нагадує вам цей малюнок? («Гуси-лебеді»). - Назвіть ролі учасників гри. - Дайте ім’я дівчинці, яке б починалося буквою «Г» (Галинка). - А чи зможемо ми написати це слово в зошиті? Ні, бо ми не вміємо писати букву «Ге». IV. Оголошення теми і мети уроку. - Сьогодні ми навчимося писати велику букву «ге», слова та речення із нею. V. Вивчення нового матеріалу. 1. Демонстрування великої рукописної літери «Г», зіставлення її з друкованою, аналіз її форми, складових елементів. (Діти порівнюють друковану й рукописну букву «Г», визначають елементи, з яких складаються ці літери.) 2. Пояснення написання букви вчителем. Перший елемент – пряма похила лінія, яку починаємо писати з міжрядкової лінії, ведемо до нижньої рядкової заокруглюючи ліворуч, потім пишемо такий самий елемент вгорі (шапочку). 3. Написання літери учнями в повітрі. 4. Робота в зошитах. а) Самостійне написання літери «Г» у зошиті. б) Визначення королеви літер. - Снігуронька спостерігає за вашою роботою, вона бачить, що ви дуже стараєтесь писати гарно і правильно. - Подивіться на літери в рядочку – вони всі милуються собою. Та врешті-решт надокучило їм стояти так поодинці і засумували вони. Тут підійшла Снігуронька і говорить до них: - Не сумуйте, красуні, зараз я познайомлю вас із іншими буквами. А щоб дружба між вами була міцною, потрібно завжди правильно писати з’єднання між буквами. - Повторімо, які є з’єднання між буквами? (Нижня, середня, верхня). - Діти, допоможемо буквам подружитися? (Так) в) З’єднання букви «Г» з іншими літерами. - Пояснення написання з’єднань букв у складах вчителем. - Письмо складів у зошиті. - Прочитати склади і придумати із ними слова. VI. Фізкультхвилинка VII. Продовження роботи в зошиті. Написання буквосполучень: Гл, Гн. (Добір імен - Гліб, Гнатик). VIII. Робота в групах. (Повторення правил роботи в групі.) Складання речень із окремих слів. Слова для І групи:
співа . , Гнатик, пісні, веселі (Гнатик співає веселі пісні.) Слова для ІІ групи: чита , Гліб, книгу, нову (Гліб читає нову книгу.) Слова для ІІІ групи: малю ,Галинка, квіти, гарні (Галинка малює гарні квіти.) XI. Продовження роботи в зошиті. Написання слів у зошиті. (Галинка, Гліб, Гнатик, Ганна). ХІІ. Гра «Гуси-лебеді». а) Розподіл ролей (1 дитина виконує роль «господині», всі інші – виконують роль «гусей» .) б) Проведення фрагменту гри. Господиня (до гусей): Гуси-лебеді, летіть додому! Гуси: Чому? Господиня: Сірий вовк за горою. Гуси: Що робить? Господиня: Гусей скубе. Гуси: Яких? Господиня: Сірих, білих, всіх пернатих. Втікайте скоріше до своєї хати. (Діти імітують помахи крил гусей, і сідають за свої парти.) 1. Читання окличних речень (Звернути увагу на знак !) (Якщо речення вимовляється з особливим почуттям – ці речення ми називаємо окличними, а на письмі ставимо в кінці такого речення знак оклику.) (Написати в повітрі знак оклику.) 2. Письмо окличних речень в зошиті (за зразком). XІІІ. Бесіда про турботливе ставлення до птахів (за малюнком). XІV. Робота в парах. Знайти однакові букви (в останньому завданні сторінки зошита) та обвести їх хмаринкою. XV. Розмальовування малюнків. XII. Підсумок уроку. - Що нового ми навчилися? - Що сподобалося на уроці? - За вашу старанність, за хорошу працю на уроці Снігуронька дарує вам ось ці сніжинки і вітає із наступаючими святами. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3073 | |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Всього коментарів: 0 | |