Урок 236 (письмо) Тема: Слова, протилежні за значеннямМета: ознайомити учнів зі словами, протилежними за значенням; вчити добирати такі слова до поданих, знаходити їх у реченнях; удосконалювати навички каліграфічного письма, уміння складати звукову модель слів та виконувати складовий аналіз, відгадувати загадки; розширювати словниковий запас учнів; розвивати увагу, спостережливість, образне, творче мислення, уміння описувати предмети, творчі здібності, мовне чуття, культуру мовлення, уміння давати правильні відповіді на поставлені запитання; виховувати вміння працювати у парах змінного складу, самостійно, колективно, за варіантами; сприяти формуванню дружніх стосунків серед учнів класу. Обладнання: міні-підручник із завданнями до уроку; картки для роботи у парах змінного складу, для роботи за варіантами; зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів Каліграфічна хвилинка Цццккууукерррооавкий - Складіть слова, використовуючи тільки подані літери. (Цукор, цукерка, цукровий) - Перевірте написання даних слів за підручником (с. 105). - Поставте наголос. - Поділіть дужками на склади. - Складіть звукову модель слова цукровий. - Який за смаком цукор? (Солодкий) - Продовжте речення. Цукор солодкий, а лимон - ... (кислий). - Знайдіть слова, що не дружать, слова-"вороги". (Солодкий - кислий) III. Повідомлення теми та завдань уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Прочитайте і відгадайте загадки, випишіть парами слова, протилежні за значенням Біла латка, чорна латка по дереву скаче. (Береза) Серед двора стоїть копа: попереду вила, позаду мітла. (Корова) 2 Прочитайте слова. Доберіть до них пару з поданих слів. Білий гриб - чорний ґрунт, солодкий мед - кислий лимон. - Усно складіть речення із однією парою словосполучень. Фізкультхвилинка 2) Доберіть до них слова з протилежним значенням. Маленький - великий, далеко - близько. 3 Робота за варіантами Варіант 1 - Прочитайте. Знайдіть і випишіть слова з протилежним значенням. Сірий зайчик ще улітку Наносив дровець в повітку. Взимку чим топити має, Як завія загуляє... М. Пономаренко Варіант 2 - Прочитайте. Знайдіть і випишіть слова з протилежним значенням. Йде зима в поля, гаї, Ми вже бачили її. В неї сніг та хуртовина, Довга ніч, коротка днина. 4 Колективна робота (за міні-підручником) 1) Прочитайте. Замініть виділені слова словами, протилежними за значенням. Запишіть відредагований текст. Настала осінь. У перелітних пташок - сум. Вони летять у вирій. (Настала весна. У перелітних пташок -радість. Вони летять у рідні краї.) 2) Прочитайте речення. Замість пропусків запишіть для опису картин природи слова, протилежні за значенням. Дощ навесні (який?)..., а восени (який?)... . Вітер навесні (який?)..., а восени (який?)... . Сонце навесні (яке?)..., а восени (яке?)... . Навесні небо (яке?)..., а восени (яке?)... . Слова для довідки: теплий, холодний, легкий, сильний, веселе, сумне, чисте, похмуре. V. Підсумок уроку - З якими словами ознайомилися на уроці? - Яка робота для вас була цікавою? - Що було важким? - Доберіть до слова початок протилежне за значенням. (Кінець) - Наш урок добіг свого кінця, бажаю вам успіхів. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4483 | |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки |
Всього коментарів: 0 | |