Урок 225 (читання) Тема: "Морква солодка...". Урок-гра "Поле чудес"Мета: удосконалювати читацькі вміння, вчити описувати предмети за характерними ознаками, діяти за алгоритмом (пам'яткою); формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, вчити дітей бути спостережливими, уважними, розвивати мовлення учнів, навички самостійного контролю результатів своєї праці; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, правильно харчуватися. Обладнання: малюнки із зображенням овочів, картки для індивідуальної роботи, фігурки овочів чи листочків. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми та мети уроку - Сьогодні ми всі будемо учасниками гри "Поле Чудес". Під час гри ми з вами будемо читати, відгадувати загадки та ребуси, а також побуваємо на городі та дізнаємося багато нового про овочі. III. Основна частина. Гра "Поле Чудес" Розминка o Додайте букви так, щоб змінилася форма слова або вийшло нове слово. (Ліс, ліси, лісок, лісник, (Дуб, дуби, дубок, дубовий, лісний, лісовик) дубочок) o Прочитайте і назвіть "зайве" слово. квов вовк зако коза сил лис снасо сосна кїжа їжак ленк клен ухам миха удб дуб І відбірковий тур - Отже, ми готові розпочати гру. Перепусткою до участі у першому турі будуть такі завдання. o Читання тексту "Ліси - народне багатство". Пояснення його заголовка (с. 76). o Прочитати текст "Ліси - народне багатство" з пропущеними словами. Зрубаний... приносить людям З дерева роблять..., виготовляють ...,... для книжок і зошитів,... для одягу. Але живі дерева дають нам також багато.... У лісі... дихається. У парках приємно ..., послухати спів ... . А скільки ..., ... дарує нам ліс! o Виразне читання вірша В. Ткаченко "Дуб у лісі ріс немарно" (с. 76). І тур Листя цього дерева нагадує долоню, бо поділене на п'ять частин. А також його листок прикрашає собою прапор Канади. К л Е Н II відбірковий тур o Вгадайте оповідання. "...Йому хотілося підкорити своїх слухачів. Воно залилося треллю Славки-чорноголовки. Потім несподівано запищало, як жовтогруда Вівсянка". (За Ю. Ярмишем "Як соловейко скочив у біду") "...У лісі ми усяких птахів набачилися і наслухалися. А натомились так, що навіть говорити не було сил". ("Прогулянка") - Чого вас навчили ці оповідання? o Виразне читання оповідання "Як соловейко скочив у біду" (за Ю. Ярмишем). o Читання тексту "Прогулянка" за особами. - Назвіть персонажів твору. - Що допомогло хлопчикам знайти дорогу до міста? - З якими враженнями поверталися мандрівники додому? II тур У цьому місяці у соловейка з'являються пташенята і йому вже не до співу, треба годувати пташенят. Л И п Е Н Ь - У липні багато роботи і в людини. Починаються жнива у полі, стигнуть перші фрукти та овочі. - Де ростуть фрукти? А овочі? - Запрошую вас пройтися городом разом з героями вірша О. Журливої "На зеленому городі". o Читання вчителем вірша О. Журливої "На зеленому городі" (с. 80-81). - Що показав дітям дідусь на городі? Як все це назвати одним словом? Фізкультхвилинка ВПРАВИ-ІМІТАЦІЇ Щоб город перекопати, Що беруть до рук? (іЛопату) Потім у глибоку грядку Висівають що? (Зернятко) Треба сонце і тепло, Щоб зернятко... (проросло). А чому рослина сходить? Бо корінчики п'ють... (воду). А щоб добрим був врожай, Ти зі мною пострибай. (Нахили тулуба вперед-назад.) (Нахили вперед, руками торкаючись підлоги.) (Нахили ліворуч-праворуч з піднятими над головою почергово то правою, то лівою рукою. Потім потягнутися всім тулубом, піднявши руки вгору.) (Присідання, руки перед собою паралельно до підлоги.) (Стрибки на місці на двох ногах.) III відбірковий тур o Вибіркове читання. Спочатку прочитати всі слова, а потім - тільки назви овочів (с. 82, завдання 2). o Вправляння у правильному інтонуванні речень (с. 82, завдання 3-4). o Утворення словосполучень (с. 82, завдання 5). III тур Назва якого овоча означає в перекладі з латини "голова"? К А П У С т А o Слухання оповідання "Нашому організму потрібні вітаміни". - Про які овочі йдеться в оповіданні? o Словникова робота. Вправляння у читанні деяких слів та словосполучень, пояснення їх лексичного значення. Чимало, чорнослив, з'їдена наніч, нервова система, шлунок. o Читання оповідання дітьми. o Відповіді на запитання. - З чим уживають моркву? - Як впливає на організм капуста? - Які корисні речовини в ній містяться? - У яких стравах використовують моркву і капусту? Дізнайтесь більше у мами чи бабусі. Гра для глядачів Який овоч у давнину називали "золоте яблуко"? п 0 м І д 0 р - Так назвали помідор італійці - "помідоро": "помо" - яблуко, "доро" - золоте; бо перші помідори були жовтого кольору. o Розвиток зв'язного мовлення. Опис овоча за запитаннями підручника (с. 81). o Відгадування загадки у підручнику. (Відгадка: гарбуз.) - Що ви знаєте про гарбуз? o Хвилинка-цікавинка. - Перші гарбузи прибули до нас із далекої Персії. Там так називали дині, причому слово було складним: гарбуз - означає "ослячий огірок", бо гар - осел, буза - огірок. А найближчий родич гарбуза - кавун. Слово кавун теж означає назву дині, тільки не в Персії, а у Греції. Усі ці овочі були завезені до нас з південних країв. За довгу дорогу незвичні, чужі назви зовні схожих овочів переплуталися. - У якій казці зустрічається гарбуз, інші овочі? ("Копгиго-рошко", "Біб, соломинка й личак", "Пригоди Цибуліно", "Ріпка", "Принцеса на горошині", "Попелюшка") Фінал Цей овоч родич красеня-тюльпана та пахучої лілії, але сам має запах "нестерпний". Проте дуже корисний та має визначні цілющі якості. ч А С Н И К Супергра Як іншим словом називають овочі? г О р О д и н А IV. Підсумок уроку та результатів гри - Де ми побували сьогодні на уроці? - Що цікавого дізналися? Оцінювання учнями власної діяльності на уроці за кількістю отриманих під час уроку за відповіді фігурок овочів чи листочків: за 2-3 фігурки - учень отримує подяку "Добре!", за 4-5 - "Молодець!", за 5 і більше - "Розумничок!", "Розумничка!" Нагородження переможців. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1689 | |
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо... |
Українська народна казка «Колосок» |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно... |
Декоративна аплікація |
Всього коментарів: 0 | |