Урок 221 (читання) Тема: "Розповідається про..."Мета: вчити першокласників визначати жанр твору, працювати з тлумачним словником, удосконалювати вміння працювати з текстом; сприяти формуванню грамотності; розвивати мовлення, мислення, уважність, швидкість читання; збагачувати словниковий запас учнів; привчати до охайності, стимулювати бажання знати більше, отримувати знання. Обладнання: малюнки із зображенням вовка та зайця, картки для додаткових завдань; Прищепа К. С., Лук'яненко В. Г. Тематичний словник школяра. - К. : Гала, 1997. - 336 с.: іл. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Повторення відомостей про м'який знак Хто абетку з вас вивчав, Різні букви зустрічав, Кожна з них від А до Я Промовля своє ім'я. Лиш одна із них німа. Здогадався, певно, всяк! Звать цю букву... (м'який знак). Півень, горобець, ведмідь - Знак м'який в словах стоїть. Журавель, дельфін і рись - М'який знак, не помились! О. Кононенко 2 Гра "Швидкочитання" o Робота з тлумачним словником. Уточнення значення деяких слів. Бриль - головний убір з широкими полями; капелюх. Вись - простір на великій відстані від землі. Мідь - метал червонуватого кольору. Мить - дуже короткий проміжок часу; момент. Хміль - найвища трав'яниста рослина в Україні з витким довгим стеблом з колючками, яке в'ється на опору за годинниковою стрілкою. Зустрічається в лісі, а також вирощується на полях для потреб харчової промисловості. Швець - майстер, що шиє та лагодить взуття; чоботар. o Читайте швидко слова в стовпчиках, потім - у рядках, не помиляйтесь! День біль бриль гість пень ціль хміль кліть кінь сіль сталь честь синь нуль грець злість вись мазь жнець мить рись грязь швець мідь o Вибіркове читання. - Прочитайте назви тварин, професій. (Кінь, рись; жнець, швець) - Який математичний знак зустрівся? (Нуль) - Яке слово потрібно додати до прислів'я: "Справедливість,... (честь) і совість - найкращі риси людини"? - Чи потрібно писати м'який знак в словах ніч, піч, плащ, ніж? Чому? 3 Читання граматичної казки за Г. Плахотнюк "Пригоди м'якого знака" (с. 68) 4 Анаграми - Розгадайте слова та знайдіть зайве. шенякоток мідевдь яцлиис руксбо кошенятко ведмідь лисиця борсук стетікоч орбш ележ мдеж тістечко борщ желе джем 5 Переказ казки "Троє кошенят" (за Д. Біссетом) за запитаннями підручника (с. 70-71) III. Робота над матеріалом уроку 1 Розгадування ребусів © (Вовк) ЦЬ Є (Заєць) 2 Ознайомлення з казкою Ю. Ярмиша "Зайчик і Вовчик" (с. 72) - Спробуйте визначити, прочитаний твір - це казка чи ні? 3 Читання казки дітьми та обговорення прочитаного - Де зустрілися Вовк та Зайчик? - Чим займався Вовчик? - Як повів себе Зайчик після слів Вовчика? - Яку рису характеру проявив Зайчик у цій ситуації? 4 Читання за особами (Зайчик, Вовк та автор) Фізкультхвилинка ЗАЙЧИК Сірий зайчик скік та скік, По капусту він прибіг. Нахиливсь, зірвав головку, Але й мав собі мороку: Поки в ліс її приніс, Мокрий став у нього ніс. (Діти імітують описані рухи.) 5 Гра "Комп'ютер" Полічіть, скільки разів зустрілися слова заєць та вовк. (По 6 разів) внизаецьпримвовкза єцьмпнвюджвовкнам првфузаєцьноргщво вкуртивйвовкпрдїжє шухйвовкпчукцзаєц ьаіфсаухєнзаєцьпри ячкйзїєвовкєолшкит рвзаєцьиснолфідвг 6 Робота над прислів'ям - Прочитайте прислів'я, поясніть його зміст. одежі стрічають Людину по, а уму випроводжають по. (Людину по одежі стрічають, а по уму випроводжають.) 7 Читання вчителем та сильними учнями оповідання "Ката-чепурушка" (за Ф. Морою) (с. 74-75) 8 Уточнення розуміння прочитаного - З яким запитанням звертається автор до дівчаток? Чому його це цікавить? - Розкажіть, чому Кату звали чепурушкою? - Як дівчина шубовснула в діжку? 9 Читання оповідання "ланцюжком". Визначення найкращого читача 10 Вибіркове читання - Прочитайте, якою була Ката-чепурушка. - Знайдіть опис гарного капелюшка Кати. - Чим киця була схожа на Кату? - Які предмети використовувала дівчинка для самомилування? 11 Обговорення-міркування - Що б ви порадили дівчинці? - Чим, на вашу думку, потрібно пишатися? IV. Підсумок уроку - Яке з оповідань, прочитаних на уроці, вам найбільше сподобалось? - Чого навчає кожне з них? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1438 | |
Про працелюбних і лінивих |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів |
Всього коментарів: 0 | |