💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

"Розповідається про..."

Урок  221 (читання)

Тема: "Розповідається про..."

Мета: вчити першокласників визначати жанр твору, працювати з тлумачним словником, удосконалювати вміння працювати з текстом; сприяти формуванню грамотності; розвивати мовлення, мислення, уважність, швидкість читання; збагачувати словниковий запас учнів; привчати до охайності, стимулювати бажання знати більше, отримувати знання.

Обладнання: малюнки із зображенням вовка та зайця, картки для додаткових завдань; Прищепа К. С., Лук'яненко В. Г. Тематичний словник школяра. - К. : Гала, 1997. - 336 с.: іл.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Повторення відомостей про м'який знак

Хто абетку з вас вивчав,

Різні букви зустрічав,

Кожна з них від А до Я Промовля своє ім'я.

Лиш одна із них німа.

Здогадався, певно, всяк!

Звать цю букву... (м'який знак).

Півень, горобець, ведмідь -

Знак м'який в словах стоїть.

Журавель, дельфін і рись -

М'який знак, не помились!

О. Кононенко

2 Гра "Швидкочитання"

o Робота з тлумачним словником. Уточнення значення деяких слів.

Бриль - головний убір з широкими полями; капелюх.

Вись - простір на великій відстані від землі.

Мідь - метал червонуватого кольору.

Мить - дуже короткий проміжок часу; момент.

Хміль - найвища трав'яниста рослина в Україні з витким довгим стеблом з колючками, яке в'ється на опору за годинниковою стрілкою. Зустрічається в лісі, а також вирощується на полях для потреб харчової промисловості.

Швець - майстер, що шиє та лагодить взуття; чоботар.

o Читайте швидко слова в стовпчиках, потім - у рядках, не помиляйтесь!

День біль бриль гість

пень ціль хміль кліть

кінь сіль сталь честь

синь нуль грець злість

вись мазь жнець мить

рись грязь швець мідь

o Вибіркове читання.

- Прочитайте назви тварин, професій. (Кінь, рись; жнець, швець)

- Який математичний знак зустрівся? (Нуль)

- Яке слово потрібно додати до прислів'я: "Справедливість,... (честь) і совість - найкращі риси людини"?

- Чи потрібно писати м'який знак в словах ніч, піч, плащ, ніж? Чому?

3 Читання граматичної казки за Г. Плахотнюк "Пригоди м'якого знака" (с. 68)

4 Анаграми

- Розгадайте слова та знайдіть зайве.

шенякоток

мідевдь

яцлиис

руксбо

кошенятко

ведмідь

лисиця

борсук

стетікоч

орбш

ележ

мдеж

тістечко

борщ

желе

джем

5 Переказ казки "Троє кошенят" (за Д. Біссетом) за запитаннями підручника (с. 70-71)

III. Робота над матеріалом уроку 1 Розгадування ребусів

©

(Вовк)

 ЦЬ

Є

(Заєць)

2 Ознайомлення з казкою Ю. Ярмиша "Зайчик і Вовчик" (с. 72)

- Спробуйте визначити, прочитаний твір - це казка чи ні?

3 Читання казки дітьми та обговорення прочитаного

- Де зустрілися Вовк та Зайчик?

- Чим займався Вовчик?

- Як повів себе Зайчик після слів Вовчика?

- Яку рису характеру проявив Зайчик у цій ситуації?

4 Читання за особами (Зайчик, Вовк та автор)

 Фізкультхвилинка

ЗАЙЧИК Сірий зайчик скік та скік,

По капусту він прибіг.

Нахиливсь, зірвав головку,

Але й мав собі мороку:

Поки в ліс її приніс,

Мокрий став у нього ніс.

(Діти імітують описані рухи.)

5 Гра "Комп'ютер"

Полічіть, скільки разів зустрілися слова заєць та вовк. (По 6 разів)

внизаецьпримвовкза

єцьмпнвюджвовкнам

првфузаєцьноргщво

вкуртивйвовкпрдїжє

шухйвовкпчукцзаєц

ьаіфсаухєнзаєцьпри

ячкйзїєвовкєолшкит

рвзаєцьиснолфідвг

6 Робота над прислів'ям

- Прочитайте прислів'я, поясніть його зміст.

одежі стрічають Людину по, а уму випроводжають по.

(Людину по одежі стрічають, а по уму випроводжають.)

7 Читання вчителем та сильними учнями оповідання "Ката-чепурушка"

(за Ф. Морою) (с. 74-75)

8 Уточнення розуміння прочитаного

- З яким запитанням звертається автор до дівчаток? Чому його це цікавить?

- Розкажіть, чому Кату звали чепурушкою?

- Як дівчина шубовснула в діжку?

9 Читання оповідання "ланцюжком". Визначення найкращого читача

10 Вибіркове читання

- Прочитайте, якою була Ката-чепурушка.

- Знайдіть опис гарного капелюшка Кати.

- Чим киця була схожа на Кату?

- Які предмети використовувала дівчинка для самомилування?

11 Обговорення-міркування

- Що б ви порадили дівчинці?

- Чим, на вашу думку, потрібно пишатися?

IV. Підсумок уроку

- Яке з оповідань, прочитаних на уроці, вам найбільше сподобалось?

- Чого навчає кожне з них?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 1438 | Рейтинг: 0.0/0
Про працелюбних і лінивих
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто...
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]