💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закріплення знань про звукове значення букв Щ, щ ("ща"). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь. Словниково-логічні вправи

Урок  215 (читання)

Тема: Закріплення знань про звукове значення букв Щ, щ ("ща"). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь. Словниково-логічні вправи. Презентація "Тематичного словника школяра" К. С. Прищепи та В. Г. Лук'яненка

Мета: закріпити знання дітей про звукове значення букв Щ, щ ("ща"); ознайомити з першим словником у їхньому житті; розвивати артикуляційно-вимовні вміння, мислення школярів, збагачувати словник учнів; заохочувати до самонавчання через роботу з довідковою літературою; вчити працювати разом; виховувати гуманні почуття.

Обладнання: "Тематичні словники школяра", казковий будиночок, індивідуальні картки із завданнями кожному учневі, лист від пана Морока, паспорт словника, звукозапис-звернення книжки.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент  Заохочення до роботи.

- Сьогодні на уроці навчання грамоти в нас знову з'явився казковий будиночок. Мені дуже хочеться дізнатися, хто в ньому живе. А вам? То ж давайте довідаємось. А що ж треба зробити, перш ніж увійти?

- Треба постукати, подзвонити. (Діти виконують пальчикову гімнастику з постукуванням за вибором учителя.)

- Ніхто не виходить...

II. Основна частина

1 Артикуляційно-вимовні вправи

- Може, гукнути треба? Але будиночок казковий. То що ж,- і ми з казки. Я вас навчу, як вимовляти, а ви чітко і виразно повторюйте за мною.

Ща-ща-ща - вигляну з куща. (Повторюють.)

Щу-щу-щу - наварю борщу. (Повторюють.)

Ще-ще-ще - шанування ось таке. (Повторюють.) Щи-щи-щи - здоровенькі були! (Повторюють.)

- Нічого не виходить...

- А спробуємо чарівними краплинками побути:

Дзінь-дзень, дзінь-дзень!

Добродію, добрий день!

- Знову не відчиняє.

2 Вправи на розвиток фонематичного слуху. Самостійна робота

- Ось пригріло сонечко і підняло наші краплинки поближче до себе. З'єднайте краплинки зі звуковими моделями слів.

На краплинках - слова плющ, дощ, щітка, щодуху, а на хмаринках - звукові схеми до них. Діти працюють самостійно у пошуках відповідності між словами і звуковими схемами.

Перевірка виконаного завдання. Аналіз помилок.

3 Робота над скоромовкою (вимова, інсценізація)

Пішли рясні дощі. Ловилися лящі.

А хлопці - мов хлющі: забули про плащі.

Та що їм ті дощі, коли такі лящі!

4 Вправи з римування

- Не відчиняє, тоді швидко слово називай, гарну риму добирай! o Ось у кухні горщик, в ньому - смачний... (борщик).

o Одягнув я плащ - буде в юшку... (лящ).

o Зелені нарвем, що всі звуть... (щавлем).

o Взимку як вітрище свище, то гуляє... (морозище).

o В роботі в нас зупинка, бо зараз... (фізкультхвилинка).

 Фізкультхвилинка

Ще дощ іде, періщить злива,

Щенятко вимокло, як хлющ,

А щиглик, щебетун щасливий,

Щебече, пурхнувши на кущ.

III. Словниково-логічні вправи

- Чому ж двері не відчиняються? Аж ось дивіться! Лист!

Любі друзі! З нетерпінням чекаю зустрічі з вами. Але злий пан Морок зачинив двері і придумав складні завдання. Тільки коли виконаєте, двері відчиняться!

- Допоможемо в біді? Виконаємо завдання?

1 Робота в парах. Гра "Риболови"

На картках - зображення рибок з одно-, дво- і три складовими словами та відерець з цифрами 1, 2, 3 (за кількістю складів у словах). Треба з'єднати стрілочками рибок і відерця.

Слова для гри: дощ, кущ, плющ, щука, щока, паща, щороку, вітрище, щебече.

Перевірка виконаного завдання.

2 Робота в групах

Дітям даються блоки слів. Вони повинні з'ясувати закономірність і додати потрібне слово чи цифру.

Ранок - сніданок Корова - 6

День - обід Вівця - ?

Вечір - ? Вовк - 4

Лисиця - 2, 4 Дід - баба

Кішка - ? Син - дочка

Молоко - 2, 4, 6 Мати - ?

Перевірка виконаного завдання.

 Фізкультхвилинка під музику

3 Презентація книги

- Ось і складні завдання здолали. Тихіше! Я чую, як скриплять двері (звукозапис). Дивіться, вони відчиняються!

1) Звернення книжки до дітей.

- Здрастуйте, діти! От я і з вами! Дякую, що так старанно й наполегливо ішли на зустріч зі мною. Так багато завдань виконали. Я ваш перший словник. Я проведу вас далі своїми сторінками в країну краси рідного слова. Допоможу вам правильно писати, вимовляти слово, розтлумачу його значення, дам переклад російською мовою. У мені ви знайдете вірші, загадки, скоромовки, лічилки, прислів'я та приказки, де є згадуване слово. Статті у словнику розміщені за алфавітом з обов'язковим наголосом.

- Посміхніться нашій гості, привітайте її і запросіть на гостину до нашої оселі, у це приміщення, в нашу другу домівку. А це що?

- Паспорт.

2) Відомості про словник.

- А що таке паспорт?

- Це особистий документ.

- Подивимось, що у ньому. Народився у 1997 році. Місце народження - місто Київ, вул. Обсерваторна, 23. Він - син авторів Катерини Степанівни Прищепи та Василя Григоровича Лук'яненка.

4 Робота зі словником

- А зараз - сюрприз! Зазирніть до своїх портфеликів і подивіться, чи немає там чогось новенького? (Діти виймають словники.)

Розглядання книжки. Читання розділу "Абетка" кращими читачами (с. 16: "Літера Щщь. Знайомство з алфавітним покажчиком (с. 317). Орієнтування в ньому. Читання окремими учнями тлумачення слів, що починаються на літеру "ща", за власним вибором (с. 331-332).

IV. Заключна частина. Підсумок уроку

- Хто виявився мешканцем казкового будиночка?

- Він вам подобається?

- Що було цікавого на уроці?

- Що було нового?

- Дякую вам за роботу на уроці! (Репортаж.)

Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2217 | Рейтинг: 0.0/0
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]