Урок 215 (читання) Тема: Закріплення знань про звукове значення букв Щ, щ ("ща"). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь. Словниково-логічні вправи. Презентація "Тематичного словника школяра" К. С. Прищепи та В. Г. Лук'яненкаМета: закріпити знання дітей про звукове значення букв Щ, щ ("ща"); ознайомити з першим словником у їхньому житті; розвивати артикуляційно-вимовні вміння, мислення школярів, збагачувати словник учнів; заохочувати до самонавчання через роботу з довідковою літературою; вчити працювати разом; виховувати гуманні почуття. Обладнання: "Тематичні словники школяра", казковий будиночок, індивідуальні картки із завданнями кожному учневі, лист від пана Морока, паспорт словника, звукозапис-звернення книжки. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Заохочення до роботи. - Сьогодні на уроці навчання грамоти в нас знову з'явився казковий будиночок. Мені дуже хочеться дізнатися, хто в ньому живе. А вам? То ж давайте довідаємось. А що ж треба зробити, перш ніж увійти? - Треба постукати, подзвонити. (Діти виконують пальчикову гімнастику з постукуванням за вибором учителя.) - Ніхто не виходить... II. Основна частина 1 Артикуляційно-вимовні вправи - Може, гукнути треба? Але будиночок казковий. То що ж,- і ми з казки. Я вас навчу, як вимовляти, а ви чітко і виразно повторюйте за мною. Ща-ща-ща - вигляну з куща. (Повторюють.) Щу-щу-щу - наварю борщу. (Повторюють.) Ще-ще-ще - шанування ось таке. (Повторюють.) Щи-щи-щи - здоровенькі були! (Повторюють.) - Нічого не виходить... - А спробуємо чарівними краплинками побути: Дзінь-дзень, дзінь-дзень! Добродію, добрий день! - Знову не відчиняє. 2 Вправи на розвиток фонематичного слуху. Самостійна робота - Ось пригріло сонечко і підняло наші краплинки поближче до себе. З'єднайте краплинки зі звуковими моделями слів. На краплинках - слова плющ, дощ, щітка, щодуху, а на хмаринках - звукові схеми до них. Діти працюють самостійно у пошуках відповідності між словами і звуковими схемами. Перевірка виконаного завдання. Аналіз помилок. 3 Робота над скоромовкою (вимова, інсценізація) Пішли рясні дощі. Ловилися лящі. А хлопці - мов хлющі: забули про плащі. Та що їм ті дощі, коли такі лящі! 4 Вправи з римування - Не відчиняє, тоді швидко слово називай, гарну риму добирай! o Ось у кухні горщик, в ньому - смачний... (борщик). o Одягнув я плащ - буде в юшку... (лящ). o Зелені нарвем, що всі звуть... (щавлем). o Взимку як вітрище свище, то гуляє... (морозище). o В роботі в нас зупинка, бо зараз... (фізкультхвилинка). Фізкультхвилинка Ще дощ іде, періщить злива, Щенятко вимокло, як хлющ, А щиглик, щебетун щасливий, Щебече, пурхнувши на кущ. III. Словниково-логічні вправи - Чому ж двері не відчиняються? Аж ось дивіться! Лист! Любі друзі! З нетерпінням чекаю зустрічі з вами. Але злий пан Морок зачинив двері і придумав складні завдання. Тільки коли виконаєте, двері відчиняться! - Допоможемо в біді? Виконаємо завдання? 1 Робота в парах. Гра "Риболови" На картках - зображення рибок з одно-, дво- і три складовими словами та відерець з цифрами 1, 2, 3 (за кількістю складів у словах). Треба з'єднати стрілочками рибок і відерця. Слова для гри: дощ, кущ, плющ, щука, щока, паща, щороку, вітрище, щебече. Перевірка виконаного завдання. 2 Робота в групах Дітям даються блоки слів. Вони повинні з'ясувати закономірність і додати потрібне слово чи цифру. Ранок - сніданок Корова - 6 День - обід Вівця - ? Вечір - ? Вовк - 4 Лисиця - 2, 4 Дід - баба Кішка - ? Син - дочка Молоко - 2, 4, 6 Мати - ? Перевірка виконаного завдання. Фізкультхвилинка під музику 3 Презентація книги - Ось і складні завдання здолали. Тихіше! Я чую, як скриплять двері (звукозапис). Дивіться, вони відчиняються! 1) Звернення книжки до дітей. - Здрастуйте, діти! От я і з вами! Дякую, що так старанно й наполегливо ішли на зустріч зі мною. Так багато завдань виконали. Я ваш перший словник. Я проведу вас далі своїми сторінками в країну краси рідного слова. Допоможу вам правильно писати, вимовляти слово, розтлумачу його значення, дам переклад російською мовою. У мені ви знайдете вірші, загадки, скоромовки, лічилки, прислів'я та приказки, де є згадуване слово. Статті у словнику розміщені за алфавітом з обов'язковим наголосом. - Посміхніться нашій гості, привітайте її і запросіть на гостину до нашої оселі, у це приміщення, в нашу другу домівку. А це що? - Паспорт. 2) Відомості про словник. - А що таке паспорт? - Це особистий документ. - Подивимось, що у ньому. Народився у 1997 році. Місце народження - місто Київ, вул. Обсерваторна, 23. Він - син авторів Катерини Степанівни Прищепи та Василя Григоровича Лук'яненка. 4 Робота зі словником - А зараз - сюрприз! Зазирніть до своїх портфеликів і подивіться, чи немає там чогось новенького? (Діти виймають словники.) Розглядання книжки. Читання розділу "Абетка" кращими читачами (с. 16: "Літера Щщь. Знайомство з алфавітним покажчиком (с. 317). Орієнтування в ньому. Читання окремими учнями тлумачення слів, що починаються на літеру "ща", за власним вибором (с. 331-332). IV. Заключна частина. Підсумок уроку - Хто виявився мешканцем казкового будиночка? - Він вам подобається? - Що було цікавого на уроці? - Що було нового? - Дякую вам за роботу на уроці! (Репортаж.) | |
| |
Переглядів: 2217 | |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Всього коментарів: 0 | |