Урок 214 (письмо) Тема: Вимова звуків [дз], [дз'], [дж]Мета: удосконалювати вміння учнів вимовляти звуки [дз], [дж], навички каліграфічного письма, уміння виконувати звуко-буквений аналіз слів, складати речення за поданою схемою, розгадувати загадки; закріпити правопис словникових слів; формувати навички самоконтролю, вміння працювати у парах змінного складу; розвивати інтелектуальні здібності, охайність під час виконання письмових завдань; увагу, пам'ять, дрібну моторику руки; виховувати бажання пізнавати нове, бути освіченою людною. Обладнання: міні-підручник, картки для роботи у парах змінного складу; робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів III. Повторення вивченого матеріалу - З чого складаються слова? (Зі звуків) - Які дві групи звуків є в нашій мові? (Голосні та приголосні) - Чим голосні звуки відрізняються від приголосних? (Голосні звуки вимовляються без перешкод, а при вимові приголосних звуків є перешкоди: зуби, губи, язик.) - Наведіть приклади голосних та приголосних звуків. - Які букви позначають по два звуки? - Яка буква не позначає звука? - Які буквосполучення позначають один звук? IV. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні на уроці ми повторимо написання буквосполучень дз, дж. Згадаємо, які звуки вони позначають на письмі і як вимовляються. V. Робота над темою уроку 1 Закріплення знань про вимову звуків [дз], [дз'], [дж] 2 Каліграфічна хвилинка 1) Письмо букв д, з, ж. 2) Письмо буквосполучень дз, дж. 3) Прочитайте вірш. Випишіть слово із буквосполученням дж. Як прибралась, одяглася, На леваду подалася, Сірих воликів взяла, Напоїти з джерела. О. Олесь 3 Словникова робота. Повторення правопису словникових слів - Згадайте, які словникові слова у своєму складі мають букво-сполучення дз, дж. (Бджола, джміль, дзиґа, дзьоб, ґудзик) 4 Творча робота - Утворіть зі складів слова і запишіть їх. Поставте наголос. 5 Робота в парах Варіант 1 Відгадайте загадку. Випишіть слова з буквосполученням дж (без повторень). Дженджик, дженджик, дженджуристий, Жевчик каро-золотистий, Між робочих бджіл джеркоче, Із джерельця пити хоче - Льотчик, що квітки лоскоче. (Джміль) Варіант 2 Прочитайте вірш А. Німенко. Випишіть слова з буквосполученням дж. Підкресліть буквосполучення дж. Нам дала англійська мова, Часто "дж" - початок слова: Джерсі - в'язана тканина, Джемпер - плетена кофтина, Джем - желе із фруктів й цукру, Джинси - зручні усім брюки. 6 Прочитайте слова. Доберіть до них з довідки пару Працьовита... Лісові... Чисте... Слова для довідки: джерело, дзвіночки, бджола. 7 Робота над темою уроку - Зі словами бджола, джміль складіть речення за схемою: 8 Відновлення тексту-анаграми - Прочитати текст-анаграму. Спишіть. Підкресліть буквоспо-лучення дж. Джмелик іЛвет мджіьл бяіл ерджьцеля. Зхяоілатос ойум сптиолуха ерь-джнелу упеньіск. вСі дежмлик ан кочвітку і слзаяаухвс. иДрзючть доичвка, утбещечь паишкт. Фізкультхвилинка 9 Робота в групах 1-ша група Відгадайте загадку. Зробіть звуко-буквений аналіз слова-від-гадки. Балерина закружляла на підлозі край стола, Притомилася, упала і в коробку спать лягла. (Дзиґа) 2-га група Прочитайте вірш. На місці пропущених літер вставте д або дз. Зробіть звуко-буквений аналіз виділених слів. ..ятел.. ..обом ..овбе ..уба, ..ім бу..ує ..іткам любим, І сміється ..ітвора: -..уже міцна голова! 3-тя група Прочитайте слова. Запишіть їх у два стовпчики: у 1-й - зі звуком [дз], у 2-й - зі звуком [дз']. Дзиґа, дзьоб, джунглі, дзюркотіти, дзенькіт, дзюрчати, ґедзь. 4-та група Прочитайте текст. Спишіть, вставляючи пропущені слова з довідки. ПІСЕНЬКА ЛІСОВИХ ДЗВІНОЧКІВ Над лісовими ... кружляють працьовиті ... . Вони весело співають свою пісеньку:... Радіють ... і ...: ...! Слова для довідки: дзвіночками, бджілки, дз-дз-дз, дзвіночки, дзвенять, дзінь-дзінь-дзінь. VI. Узагальнення вивченого матеріалу 1 Робота у групах змінного складу - Прочитайте слова. Знайдіть ті, у яких не зустрічається бук-восполучення дз, дж. Обведіть їх олівцем. Картка 1 дзиґа дзеркало дзвоник здоба родзинки бджола вздовж джерело наждак Картка 2 ґедзь дрізд ходжу тиждень ґринджоли гвоздика відрядження джентльмен ДЗВІН 2 Робота з прислів'ями - Складіть прислів'я, поясніть, як ви його розумієте 2 14 9 5 1 16 12 17 7 3 10 18 8 13 15 4 6 11 ма по ве дже 3 на річ єть ль ло ли ся. ця ка чи го ре ка Відповідь. З малого джерельця велика річка починається. З "Слова у слові" - Відшукайте у слові дзвіночок нові слова. Запишіть їх. Віночок, дзвін, ніч, кіно, він, віз, вік. VII. Підсумок уроку - За чим ми спостерігали сьогодні на уроці? (За вимовою звуків [дз], [дз'], [дж]) - Що повторили? - Чи задоволені ви своєю роботою на уроці? - Що вдалося виконати легко? - Під час виконання яких вправ відчули труднощі? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5193 | |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Всього коментарів: 0 | |