Урок 213 (читання) Тема: "Джмелик веселий"Мета: узагальнити знання про звуки [дж], [дз], [дз']; удосконалювати читацькі вміння; розвивати аналітико-синтетичні вміння, творчість вчнів засобами художнього слова, пам'ять; виховувати гуманні почуття, любов до природи, працьовитість. Обладнання: малюнки джмеля, бджілки, додаткові таблиці, магнітофон, аудіозапис твору М. А. Римського-Корсакова "Політ джмеля" . ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Гра"Збери слово" 2 Повторення про звукове значення букви щ ("ща") Буква щ ("ща") позначає завжди два звуки [шч] тверді, шиплячі. 3 Гра "Віднови вірш" - Пройшов дощик і змив деякі букви. енятко вимокло, як хлю(і. А иглик, (Щебетун ^^асливий, ебече, пурхнувши на ку(^ . 4 Повторення вірша, вивченого напам'ять Щиглик дуже гарним став, Щітку він собі придбав. Пір'я чистити щодня Змалку вчили пташеня. приголосні, 5 Виразне читання вірша В. Гуцала "Вийшов щиглик щавель їсти" (с. 56) б "Добери слова" 7 Уточнення про жанри гумористичного напрямку (смішинки (усмішки), небувальщини) СМІХОТА Кіт питає у кота: - Що таке сміхота? - Це коли у кота Мишки вкрадуть хвоста. За А. Камінчуком 8 Читання віршика І. Січовика "Сміхота" (с. 59), усмішки М. Герасименко "Вадиків кашель" (с. 62) - Що було найсмішнішого у "Сміхоті" І. Січовика? - Над чим сміялися в усмішці "Вадиків кашель"? - Над чим слід було замислитися? - Придумайте свій, правдивий спосіб попросити в мами солодощів. 9 Додаткове читання для сильних учнів Гра "Перестав усе, як треба!" Засобакали гавки, Закицькали нявки, Зажабкали кваки, Закачкали кряки, Закізкали меки, Забаранили беки! За зірки сховалось небо, Перестав усе як треба. Т. Лисенко III. Робота над темою уроку 1 Гра "Склади віршик" Уночі над... (Уночі над степом Прошуміла... Прошуміла злива. Гомінке... Гомінке джерельце В балці... В балці замулила.) (Замулила, степом, злива, джерельце) - Назвіть слово, у якому звуків менше, ніж букв. Чому ви так вважаєте? (Джерельце) 2 Узагальнення знань про звуки [дж], [дз], [дз'] - Знайдіть у прочитаному вірші слово, у якому звуків менше, ніж букв. Поясніть чому. (Джерельце - 9 б., 7 зв.) Звуковий аналіз слова джерельце. - Скільки звуків позначають буквосполучення дж, дз? Дайте їм характеристику. 3 Вправи з розвитку навички читання (с. 62) o Читання з прискоренням. o Робота над виразністю читання. Фізкультхвилинка Сонечко втомилося Нам усім світити. Нам його швиденько Слід розвеселити: Немов курочка чубата, На одній нозі треба стрибати. І як півник голосистий, Треба швидко нам присісти. Немов котик, вигнуть спинку, Як горобчик, зацвірінькать. І, як жабка, пострибати, І, як бусол, постояти. Дуже гарно, дуже мило, Добре всі ми відпочили. (Діти імітують описані рухи) 4 Самостійне ознайомлення з оповіданням 0. Іваненко "Джмелик" (с. 60) 5 Перевірка розуміння прочитаного. Гра "Так чи ні?" Маленький джмелик був волохатий та сумний. (-) Учора цього джмелика ще й на світі не було. (+) У джмелиному рою лежали іграшки. (-) Лялечки були замотані у павутиння, немов у пелюшки. (+) Маленький джмелик усіх побудив. (-) 6 Читання "буксирчиком" Один учень починає, інший наздоганяє його. 7 Бесіда про працьовитість комах Додатковий матеріал ДЖМІЛЬ Джміль збирав нектар із квітів, Меду наносив в дупло. Працював він ціле літо, Облітав усе на світі, Щоб маленькі джмеленята Годувати чим було. А. Німенко - Розшифруйте та прочитайте приказку. Поясніть її зміст. (Одна бджола мало меду наносить.) 8 Словникова робота. "Скарбничка слів та понять" (с. 63) Нектар - запашний сік, який виділяють рослини для приваблювання комах. 9 Ознайомлення з оповіданням "Дивний ранок" (с. 63) - Що здивувало Оксанку? 10 Читання оповідання сильними учнями 11 Обговорення прочитаного - Де росло деревце черешні? - Яким цвітом воно було вкрито? - Що здивувало Оксанку? - Чому ж дерево гуло? - Куди поверталися бджілки з пилком та нектаром? - Для чого бджілкам потрібні пилок і нектар рослин? IV. Підсумок уроку - Що цікавого ви дізналися на уроці? - Поміркуйте, чому кажуть "Бджола мала, а й та працює"? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1947 | |
Що можна робити з інформацією |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Ліплення з пластиліну звірят |
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей |
Всього коментарів: 0 | |