Урок 211 (читання) Тема: "Дощ іде, пиріщить"Мета: узагальнити знання учнів про букву щ ("ща") та її звукове значення; удосконалювати вміння читати поетичні твори; розвивати мовлення учнів; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, виправляти помилки; учити дітей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку планувати власні дії, самостійно контролювати результати своєї праці; вчити працювати спільно; виховувати гуманні почуття, любов до природи. Обладнання: малюнки птахів, предметів, у назвах яких зустрічається буква щ ("ща"), аудіозапис "Шум дощу", магнітофон. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 "Знайди зайве" - Прочитайте слова, знайдіть зайве. 2 "Добери словечко" - Додайте словечко та доберіть порівняння, використовуючи оповідання Т. Білецької "Корисна розмова" (с. 52). Чорні..., як... Голубі..., як... Червоні..., як... Золоті..., як... 3 Читання оповідання за особами 4 Робота з прислів'ями - Розшифруйте прислів'я. Визначте, яке з них передає головну думку оповідання "Корисна розмова". 5 Запам'ятовування вірша методом асоціативних малюнків Пір'я чистити щодня змалку вчили пташеня, б Читання "ланцюжком" небувальщини Д. Чередниченка "Жирафа у метро" (с. 54-55) 7 Відповіді на запитання підручника (с. 55) 8 Переказ оповідання від першої особи Фізкультхвилинка Наскачуся досхочу! Як захочу, так підскочу. Я по колу стриб та стриб На одній нозі, як гриб. Ще й на другій стрибу, стрибу., Вже мені немає стриму. Вже скачу, скачу, скачу, Наскачуся досхочу. (Встати з-за парт.) (Підвести руки вгору, потягнутися.) (Стрибки на правій нозі.) (Стрибки на лівій нозі.) (Стрибки на двох ногах.) III. Робота над темою уроку 1 Повторення вивченого вірша за малюнками - Які звуки найчастіше повторювалися у вірші? ([шч]) - Якою буквою вони позначаються? (("ща")) 2 Повторення відомостей про букву щ ("ща"), характеристика звуків [шч] 3 Гра "Не помились!" Треба плеснути в долоні, якщо діти чують слово, в якому потрібно вживати букву щ ("ща"). Горщик, дощ, шина, щука, шапка, пішки, щока, площа, ложка, щука, шуба. 4 Чистомовка Ща-ща-ща - спіймали ляща. Ще-ще-ще - назви своє прізвище. Щі-щі-щі - ідуть із кухні пахощі. Щу-щу-щу - зваріть смачного борщу. Ащ-ащ-ащ - мама купила плащ. Ущ-ущ-ущ - у ліщині гуде хрущ. Іщ-іщ-іщ - щеня вкусив кліщ. Ощ-ощ-ощ - щедрий літній дощ. 5 Слухання віршика В. Гуцала "Вийшов щиглик щавель їсти" (с. 56) - Хто сховався під дощем? Чому? 6 Вправа для розвитку техніки читання (с. 58, завдання 1) 7 Словникова робота (с. 56,58, скарбничка слів і понять, завдання 2) 8 Виразне читання вірша 9 Слухання аудіозапису "Шум дощу" - Який дощ ви уявили? (Сильний, маленький, тихий) 10 Читання з передбаченням - Спробуйте прочитати текст, додаючи потрібні слова. Перевірте себе за підручником (с. 58). Оленка і Галинка_________________у місті. Бабуся живе у____________ . Приїхали дівчатка до неї в________________ Радіє______________Пригощає їх_________________з вишнями і борщем з______________ Ой, як_____________/ 11 Гра "Що не так?". Робота за ілюстрацією - Назвіть помилки художника. 12 Самостійне читання вірша І. Січовика "Сміхота" (с. 59) 13 Обговорення прочитаного - Чому вірш має назву "Сміхота"? - Що особливо вам запам'яталося? 14 Читання з виправлянням помилок автора IV. Підсумок уроку - Скільки звуків позначає на письмі буква щ ("ща")! - Дайте їм характеристику. - Розкажіть вірш про щиглика, що вивчили на уроці. - Розсмішіть товаришів, придумайте свою "Сміхоту". Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1803 | |
Чим розпізнаємо запах і смак |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 23 |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Ліплення з пластиліну звірят |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Всього коментарів: 0 | |