Урок 210 (письмо) Тема: Складаємо розповідьМета: учити школярів складати розповідь за малюнком, будувати зв'язні висловлювання, вдосконалювати вміння будувати розповідь без повторів, добирати заголовки до текстів; розвивати мовлення учнів, формувати вміння правильно виконувати звуко-буквений аналіз слів; сприяти формуванню каліграфічного письма, вчити першокласників зосереджено слухати вчителя, відповідати на запитання; розвивати в учнів уміння логічно мислити, збагачувати словниковий запас дітей, розвивати уяву, уміння логічно та послідовно висловлювати свої думки; поглибити знання учнів про весняні квіти та перелітних і зимуючих птахів; виховувати самостійність, охайність, активність, інтерес до знання, викликати естетичне відчуття краси природи, виховувати бережливе ставлення до природи, навколишнього середовища. Обладнання: предметні малюнки, картки із завданнями для групової та індивідуальної роботи, вірші, загадки, прислів'я про весну, схеми речень, кросворд, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Основна частина - Діти, ви любите казочки? Сьогодні я вам розповім цікаву казочку-загадку. Ви уважно послухайте її і потім скажете, про кого вона. Далеко-далеко був великий березовий гай. У глибині гаю, на просторій галявині стояв красивий палац ніжно-зеленого кольору. Зали його були прикрашені зеленими квітами. Жила у цьому палаці струнка, тендітна, сором'язлива дівчина. Одяг на ній був легкий, мов павутинка, прикрашений ніжними квітами. Очі в неї були голубі, завжди ясні та веселі. Дівчина любила приносити всім радість. Щороку в належний час вона вирушала у мандрівку, щоб відвідати всіх знайомих, друзів. Набравши повний кошик квітів, взявши чарівну хустинку, дівчина вирушала у дорогу. Звільняла від льоду ріки, поля - від снігу. Махнувши хустинкою, вона одягала дерева у ніжно-зелений одяг, дарувала землі квіти. Легко ступає дівчина по землі, несе всім радість та щастя, наповнює усе красою. - Як ви думаєте, про кого ця казочка? - А яка зараз пора року? Назвіть весняні місяці. - Отже, на вулиці весна та не тільки на вулиці, а й у нас у класі. Сьогодні вона присутня у нас на уроці, буде спостерігати за тим, як ви працюєте. А давайте нашій гості покажемо, як ми вміємо гарно писати. Але спочатку розімнемо наші пальчики. Пальчикова гімнастика 1 Каліграфічна хвилинка Дд да од дм Природа одуд дружба. З природою живи в дружбі, То й тобі буде вона в службі. - Як ви розумієте зміст речення? - Доберіть протилежні за значенням слова до слів: дружити, зламати, розпалити, співати. - А зараз прочитайте текст, але текст не простий, а чарівний, його необхідно розчаклувати. 2 Робота з деформованим текстом ("Текст навпаки") - Прочитайте текст. хідПри инсев алатсаН ансев. ятьСто іводуч нід. гикруНав жілюка. оП цічрі вутьпли инижирк. ятьЛет з дняпів хипта. икарГ ежв лизви адзінг. У харевкс і хакрап тогаба тейді. иноВ тьсяюгра ан укченос. ісВ ють-діра духопри инсев. (Прихід весни Настала весна. Стоять чудові дні. Навкруги калюжі. По річці пливуть крижини. Летять з півдня птахи. Граки вже звили гнізда. У скверах і парках багато дітей. Вони граються на сонечку. Всі радіють приходу весни.) - Про що цей текст? - Знайдіть речення, яке відповідає поданій схемі, запишіть його. (Стоять чудові дні) - Доберіть слова, які відповідають на запитання які? до слова дні. Запишіть їх. Дні (які?) - чудові, сонячні, прекрасні... - Діти, а вам подобається ця пора року? 3 Робота з прислів'ями - Діти, а чи знаєте ви прислів'я про весну? - У наступному завданні вам треба прочитати прислів'я, доповнюючи їх словами з довідки. Весняний день рік... Весна землю... Матінка - весна усім... Вода потекла - весну... Довідка: красна, годує, принесла, красить. - Запишіть одне прислів'я за вибором. Фізкультхвилинка 4 Робота зі словосполученнями - Прочитайте слова. Знайдіть серед них такі, які можуть бути пов'язані за змістом. З'єднайте їх. Річка цвірінькає квітка тануть пташка тече сонце розквітає сніжинки гріє - Запишіть дві пари слів. 5 Гра "Друзі" - Давайте пограємо в гру. Я вам називаю (показую) слово, а ви шукаєте йому друзів. (Спільнокореневі слова) Квітка, ліс, весна, сонце. 6 Гра "Доповніть речення" На дошці намальовані схеми, діти розширюють речення за поданими схемами і записують його. Один із учнів записує на дошці. _______ Весна. ______________ Настала весна. ______________________ Настала рання весна. ____________________________. Настала рання тепла весна. - Запишіть утворене речення. (Один із учнів записує на дошці) ● Фізкультхвилинка 7 Відгадування загадок - Діти, яких друзів весни ви знаєте? Пригадати їх допоможуть загадки. o Всі від нього навкруги Набираються снаги. Тільки ранок настає, Виглянь у віконце, Всім воно життя дає - Променисте... (сонце). o Прилетіли гості, сіли на помості, Без сокири, без лопати поробили собі хати. (Птахи) o Я найперший зацвітаю білим цвітом серед гаю. Відгадали, що за квітка, бо мене не стане влітку? (Пролісок) (По черзі виставляються малюнки - сонце, птахи, підсніжний.) - Запишіть слова-відгадки, зробіть звуко-буквений аналіз слів: сонце, птахи. - Слово пролісок поділіть на склади. 8 Складання розповіді - Давайте зараз подаруємо Весні подарунок, складемо розповідь про неї та її друзів. - Отже, настала рання весна. - Хто прокидається від снігу? - Яке вбрання одягає ліс після зими? - Чим пахне навколо? - Хто весело щебече? - Що виглядає з-під снігу? - Прокинувся веселий струмочок. Куди він нас кличе? Рання весна. Ліс ще тільки прокидається від сну. Він повільно міняє зимове вбрання на весняне. Навколо пахне весняною свіжістю. Весело щебечуть птахи. Де-не-де виглядають з-під снігу маленькі підсніжники. А ось прокинувся дзвінкий струмочок, який кличе нас у веселу подорож. III. Підсумок уроку - Чи сподобався вам урок? - Про що йшлося на уроці? - Які весняні місяці ви знаєте? - Що нового ви дізналися? - Що сподобалося найбільше? - Давайте на прощання скажемо Весні якомога більше гарних, приємних слів. Весна - гарна, чарівна, красна, ніжна, тепла, лагідна... Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2297 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 23 |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Українська народна казка «Колосок» |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |