Урок 209 (читання) Тема: "Якого кольору земля?" Робота з дитячою книжкою. Ознайомлення з дитячим журналом "Пізнайко"Мета: вчити використовувати в мовленні порівняння; удосконалювати вміння працювати з текстом; розвивати словесну творчість учнів засобами художнього слова, читацьку культуру; учити дітей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку до планування власних дій; виховувати охайність, правдивість; почуття гумору. Обладнання: малюнки квітів, зображення цирку, картки з кольорового картону, плакат "Дотримуйся чистоти", виставка журналів "Пізнайко". ХІД УРОКУ І. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Прочитайте слова згори донизу, зосереджуючи увагу на середині ОЧІ / сад \ / рис земля небо / трави простір промінь ромашка сонце вінок \ крила дім / \ зуб / \ гай / - Назва якої квітки зустрілася серед прочитаних слів? 2 Читання "ланцюжком" оповідання Б. Харчука "Ромашка" (с. 48) 3 Гра "Розвідник". Вибіркове читання (с. 50, завдання 1) 1) Прочитайте тільки ті слова, що зустрілися в оповіданні "Ромашка". 2) До кожного слова знайдіть та прочитайте речення, в якому воно зустрілося. Наприклад, слово жовтогарячий - Ромашка підвела голову і розквітла: біла-біла, ще й з крапелькою жовтогарячого сонця. 4 "Квіткові ребуси" (ложка) 5 Творче завдання "Ромашка" - Вставте пропущені букви в пелюстки та прочитайте слова. (тюль) (Рома) (Пірат, фраза, пілот, карат, арена, школа) - Яке слово означає місце виступу артистів цирку? (Арена) - Чим займається дресирувальник? - Чи потрібен у цирку ветеринар? 6 Виразне читання оповідання "Весняні канікули" (с. 51) 7 Відповіді на запитання за текстом - Коли хлопчик побував у гостях у бабусі? - Як автор описує бабусю? - Яке в неї господарство? - Як допомагав онук бабусі? - Що ще цікавого він побачив у селі? - Ким вирішив стати і чому? - Чи є тварини у тебе дома? - Як ти за ними доглядаєш? - Ким ти хочеш стати, коли виростеш? 8 Гра"Кольори" - Назвіть предмети того самого кольору. Білий - папір, сніг, цукор... Зелений - листя, трава, огірок... Червоний - помідор, вишня, калина... Жовтий - стигле зерно, сонечко, пісок... Чорний - земля, вугілля, ніч... III. Робота над темою уроку 1 Читання вчителем оповідання Т. Білецької"Корисна розмова" (с. 52) - Чому доні стало соромно перед мамою? 2 Вправа на розвиток швидкості читання (с. 54, завдання 1) 3 Читання твору учнями 4 Обговорення прочитаного - Що означає слово чепурити!? - Якого кольору були стрічки і з чим їх порівняла мама? - Чому коси матуся назвала золотими? - На що були схожі губи дівчинки? - Які ж були рученята у доні? - Чому дівчатко засоромилося? - Чи доводилося вам соромитися з тої самої причини? - Що слід робити, щоб не потрапляти в такі не дуже приємні ситуації? 5 Читання оповідання за особами 6 Поміркуйте! - Продовжте речення. Руки слід завжди тримати в чистоті, бо... Фізкультхвилинка Хлюп, хлюп водиченьку, Хлюп, хлюп на личенько, І на ручки, і на ніжки - Хлюп, хлюп, хлюп. Вимили вушка Лапками звірі, Животик помили, Почистили свою шубку на спинці, Подивились у люстерко, Стали гарними, посміхнулися. (Імітація рухів, описаних у тексті.) IV. Робота з дитячою книжкою. Ознайомлення з дитячим журналом "Пізнайко" 1 Розглядування виставки журналів "Пізнайко" 2 Повідомлення про журнал - "Пізнайко від 6" - дитячий україномовний журнал. Це найкращий український розвивально-пізнавальний журнал для сучасних дітей віком від 6 років. Подорожі, пригоди, народознавство, логічні завдання, конкурси з призами - у кожному номері. Великі настільні ігри! Найкраща сучасна та класична література! Гармонійне поєднання літературного та пізнавального матеріалу, ігрових і розвивальних завдань. Ця історія розпочалася ще в далекі дев'яності. Ірина Юхниця у той час виховувала двох маленьких чарівних доньок. Саме тоді у неї виникла ідея створення яскравого, цікавого та сучасного дитячого видання, яке б могло не лише розважати, а й розвивати дитину, ознайомлювати з навколишнім світом, допомагати у навчанні. Так у 1996 році виник "Пізнайко" - спочатку ідея, потім - назва, і, звичайно, сам герой - кмітливий, веселий та непосидючий борсучок. Ця тваринка є дуже поширеною в Україні. А завдяки новому дитячому журналу про це дізналися тисячі наших дітей. Протягом року прийшло розуміння необхідності створення ще й російськомовного журналу. Адже в той час дуже багато дітей спілкувалося російською і навчалося в російських школах. Вони також мали право отримати якісний і цікавий журнал. Тож у лютому 1997 року вийшов перший номер журналу "Познайка" російською мовою. Час минав, "Пізнайко" ріс і розвивався. У 2000 році з'являються нові освітні програми, все більше дітей починає вивчати іноземні мови вже змалечку. В січні 2001 року діти отримують англомовний журнал "Ровпауко". Завдяки зусиллям кожного члена команди, коректора-англійця, педагогів-консультантів, він набуває того вигляду, який має зараз: яскравий посібник для малечі, яка тільки починає вивчати англійську мову. Пройшовши тернистий шлях, "Роєпауко" стає дуже популярним серед батьків і педагогів. Випуск серій дисків з відеоуроками (з 2006 року) й аудіоуроками (з 2007 року), як додаток до журналу, робить його ще більш популярним. Тепер діти мають змогу спілкуватися англійською, вивчати віршики, вчитися слухати і розуміти мову. У 2005 році редакція журналу на чолі з головним редактором узагалі шокує видавничий світ - у січні виходить журнал "Пізнайко від 2 до 5" (нині - від 2 до 6). Діти - у захопленні: з'явився саме їхній журнальчик, який дуже легко перетворюється на іграшку. Враховуючи загальну зацікавленість сучасних дітей комп'ютерними іграми, редакція "Пізнайко" із січня 2008 року доповнює журнал "Пізнайко від 2 до 6" диском з розвивальними завданнями. У 2009 році на дисках з'являються не лише розви-вальні завдання, а й велика розмальовка, пісенька до свята й казочка на ніч. 3 Ознайомлення з журналом: будова, рубрики, герої, ілюстрації 4 Читання деяких матеріалів за вибором учителя 5 Робота над твором Д. Чередниченка "Жирафа у метро" (с. 54-55) - У журналах дуже часто друкують цікаві гумористичні твори, наприклад небувальщини. Сьогодня ми прочитаємо одну з них. Це твір Д. Чередниченка "Жирафа у метро". Що ж таке небувальщина? 1) Уточнення поняття небувальщина (с. 55, "Скарбничка слів та понять"). 2) Слухання твору. - Які ж дива відбувалися у метро? 3) Читання сильними дітьми. 4) Обговорення прочитаного за запитаннями підручника (с. 55). 6 Самостійне читання журналу V. Підсумок уроку - Доберіть порівняння: очі, як..., волосся, як..., губи, як... - Що треба робити, щоб руки були чистими? - Чи завжди доречно шуткувати? - Чим вас зацікавив журнал "Пізнайко"? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1713 | |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Ліплення з пластиліну звірят |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Всього коментарів: 0 | |