Урок 201 (читання) Тема: "Кругленькі, мов клубочки"Мета: удосконалювати навички виразного читання; вчити передавати голосом емоційний стан дійових осіб твору; узагальнити знання про букви і та /; ознайомити з граматичною казкою; розвивати мовлення учнів, уяву, спостережливість; формувати вміння визначати головне, виробляти звичку до самостійного контролю результатів своєї праці; виховувати гуманні почуття, товариські взаємини між учнями. Обладнання: малюнки їжака та зайця, картки для групової роботи. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Активізація опорних знань 1 Розв'язування граматичних прикладів Задачка - зад + к = ... (качка). Ін + дощ - ощ + півник - півн = ... (індик). Глід - ід + вухо - в - о + ар = ... (глухар). - Яких птахів ми згадували минулого уроку? (Качку, глухаря) 2 Повторення вивченого матеріалу - Як А. Давидович в своєму творі назвав маленьких каченят? Як ви вважаєте, чому? - Про кого ще розповів нам автор у цьому оповіданні? - Що він назвав дивом? - Спробуйте розповісти про всі дива від свого імені. - Вгадайте, чиї ці слова та з якого твору: "Доброго ранку, сусіди! Прокидатися час, весна в ліс прийшла!"? (Слова глухаря, твір І. Прокопенко "Хто розбудив ліс") - Кого ж розбудив глухар? 3 Читання за особами оповідання І. Прокопенко "Хто розбудив ліо> 4 Повідомлення "Чому глухаря так називають" У глухаря не дуже гарний голос. Він схожий на скрип дерев, шум вітру. І почути його ми можемо тільки навесні, коли глухарі токують - вибирають собі пару для утворення родини. Саме в той час, коли він співає, то майже нічого не чує, що відбувається навкруги. Його легко може упіймати будь-який хижак. Він ніби глухий, тому й назвали його глухар. 5 Робота в групах. Гра "Виправ помилки" - В один із таких весняних днів до лісу завітав і Незнайко. Послухайте, що він розповідає: "Настала весна, і я вирішив погуляти в лісі. Скрізь суху травичку пробивалися гриби. На деревах та соснах з'являються молоді листочки. В лісі я побачив їжака, який швидко стрибав з гілки на гілку, а недалеко ведмідь готувався до зимової сплячки. Побачивши зайця, лисиця заховалася під дерево. Горобці, ворони та сороки повернулися з теплих країв, щоб звити гніздо та вивести маленьких пташенят. Я був змушений повернутися додому, тому що сонце майже не гріло і швидко настала довга ніч". - Коли я прочитала, то зрозуміла, що Незнайко дещо наплутав. Спробуйте знайти та виправити помилки Незнайка. 6 Визначення ряду споріднених слів - Спробуйте визначити, чи всі запропоновані слова - "родичі". Поясніть. їжак, їжачиха, їжа, їжачок, їжаченя. - Зробіть звуковий аналіз слова їжаченя. =о-о-о=о - Складіть речення про їжачка за схемою: III. Повідомлення теми і мети уроку На уроці ми прочитаємо цікаве оповідання В. Сухомлинського "їжаченя", поговоримо про мамину любов та ласку, про те, як треба ставитися одне до одного, повторимо все, що знаємо про букви ї та і. IV. Робота над матеріалом уроку 1 Вправи для розвитку навичок читання (с. 42) o Розвиток швидкості читання, словникова робота (завдання 1). o Робота над порівняннями (завдання 2). o Розвиток інтонаційного забарвлення мовлення (завдання 3). - Прочитайте речення ніжно, заспокійливо. Волосянко у вас м'якеньке, як льон. Та ви ж пухкенькі, мов подушечки! 2 Проблемна ситуація - Як ви вважаєте, хто і до кого звертався такими словами? (Мама до дітей) - Так, справді, з такою ніжністю до дітей зверталася мама. Хто ж були ці діти, ви дізнаєтеся, коли прослухаєте оповідання В. Су-хомлинського. 3 Читання вчителем оповідання "їжаченя" (за В. Сухомлинським) (с. 40) - Чому мама-їжачиха сказала їжаченятам, що вони зовсім не колючі? 4 Читання оповідання сильними дітьми 5 Обговорення прочитаного - Як ви вважаєте, чому їжачки не пішли, а покотилися? - Знайдіть у тексті, з чим порівнюються їжаченята. - Чому плакали їжаченята? - Як ви можете оцінити поведінку зайчика? - Якими словами мама заспокоїла діточок? - Що б ви порадили зайчику? Фізкультхвилинка ЇЖАЧОК Йшов по лісу їжачок, (Ходьба на місці.) В нього шубка з голочок. (Нахили тулуба в сторони.) Ніс багато грушечок, Аж болів йому бочок. Раз, два, три, чотири, п'ять! (Присісти.) Зупинився спочивать. Піклувався їжачок (Стрибки.) Про маленьких діточок, Чарівних, непосидючих, Дуже милих і колючих. 6 Робота над виразністю читання. Читання слів зайчика,їжачків та мами з передачею емоційного стану дійової особи 7 Виразне читання твору 8 Гра "Реконструкція" - Щоб їжачки не плакали, мама дала їм цікаве завдання. Давайте і ми його спробуємо виконати. Треба прочитати обидва речення і вписати потрібне слово. Мороз скував ЛЮКАЖІ. Калюжі... мороз. Птахи клювали НАРЕЗ. Клювали... зерна. Кішка шукає УЖЇ. Шукає кішка... В ПІЛУД жила білка. ...жила в дуплі. - Знайдіть в реченнях слово, у якому букв менше, ніж звуків. Поясніть чому. 9 Повторення відомостей про букви їта і Буква і позначає голосний звук [і]; якщо він стоїть після приголосного, то пом'якшує його. Буква ї завжди позначає два звуки [йі]. 10 Ознайомлення з поняттям "Граматична казка" Граматична казка - це казка, яка пояснює якісь граматичні правила, явища мови через вигадані події. 11 Читання казки "В одному королівстві" (за Н. Вернигорою) (с. 43) 12 Відповіді на запитання - У якому королівстві жили букви 7 та 7? - Хто правив цим королівством? - Чим були схожі букви 7 та 7? - Що зробив король, щоб їх розрізняли? 13 Гра "Не помились" - Вставте потрібну букву - і чи ї. По_зд, под_я, _дальня, _рис, _жак, _н_й, Ки_в, зв_рята. V. Підсумок уроку - Чого навчилися на уроці? - Що найбільше сподобалося? - Як розрізнити букви 7 та 7? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1466 | |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Всього коментарів: 0 | |