Урок 199 (читання) Тема: "Маленькі пуховички"Мета: удосконалювати вміння працювати з текстом: аналізувати прочитане, виділяти головне; продовжувати формувати в учнів навички самоорганізації для виконання навчальних завдань; узагальнити знання дітей про життя тварин узимку та навесні; розвивати навички виразного читання; учити дітей бути спостережливими, уважними; виховувати гуманні почуття, любов до природи, вчити працювати спільно. Обладнання: малюнки тварин, магнітофон, аудіозапис голосу глухаря. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Артикуляційні вправи "Пеньок" качата вхід Маринка качата вхід Яринка качата вихід Маринка курчата вхід Маринка качата вхід Маринка 2 Узагальнення знань, засвоєних на минулому уроці 1) "Виправ помилки". Ясик ішов понад шляхом. От на кущі сидить хитра сорока. Чого це сорока так дивиться на землю? Що там побачила сорока? - Що неправильного ви помітили у тексті? (.Постійно вживається слово сорока.) - Як виправити цей текст? (Знайти слова, що будуть замінювати це слово: вона, пташка, білобока, непосида, вертихвістка) 2) Робота в парах. Читання тексту "Зустріч" за О. Копиленком по абзацу ("Післябукварик", с. 32) 3) Узагальнення та обговорення прочитаного. - Як ви вважаєте, що загрожувало зайченяті? - Як би ви вчинили на місці Ясика? - Чому не можна забирати додому знайдених звіряток чи пташенят? - Хто ж доглядає за малятами у лісі? (У кожній лісовій родині є звірі-няньки.) - Як називають таку няньку у ведмежій сім'ї? - Хто няньчить малюків у вовчій родині? - Які ще має обов'язки звір-нянька? З Гра "Поєднай речення" ("Післябукварик", с. 38) У качки У борсука У їжака їжаченята каченята борсученята - Які з цих тварин бувають і дикими, і свійськими? (Качки) Фізкультхвилинка Сірі гуси прилетіли, (Рухи руками, як крилами.) На галяві тихо сіли. (Присісти.) Посиділи, посиділи, Потім встали, (Встати.) Побігали, (Біг на місці.) Пострибали, (Стрибки.) Пір'ячко зронили (Рухи руками, як крилами.) І далі полетіли... 4 Повідомлення теми та мети уроку - Сьогодні на уроці ми ще більше дізнаємося про життя диких тварин, будемо вчитися виразно читати за особами та визначимо, хто ж розбудив лісових мешканців навесні. III. Робота над матеріалом уроку 1 Ознайомлення з оповіданням "Диво" (за А. Давидовим) ("Післябукварик", с. 36) - Яке ж диво діти побачили коло яру? 2 Словникова робота. "Скарбничка слів та понять" (с. 36) Пуховички - так автор називає пухнастих каченят. Яр - це глибока довга западина, вимита водою. Хутко - швидко. Виводок - маленькі пташенята. 3 Вправи для розвитку навичок читання (с. 38) Додаткові запитання до завдання 1 - Чому перші два слова написані з великої букви? (Маринка, Євгенко - імена.) - Назвіть слова, близькі за значенням. (Дітки, малятка) - Зачитайте 2 групи споріднених слів. (Борсук, борсученята. Качка, каченята) - Прочитайте 3-й стовпчик слів та визначте, що вони означають. (Скочив, вискочив, штовхав, заштовхав - що зробив? - дія предмета) Додаткові запитання до завдання 4 - Зробіть звуковий аналіз слів троє, звірята, яр. Полічіть кількість звуків та букв. Поясніть відмінності, якщо вони є. 4 Читання "ланцюжком" оповідання "Диво" (за А. Давидовим) (с. 36) 5 Вибіркове читання та обговорення прочитаного - Де знаходилися борсученята? - Прочитайте, що сказано у тексті про борсученят; про борсука. - Як автор назвав маленьких каченят? Чому? - Чому, на вашу думку, оповідання називається "Диво"? 6 Робота за малюнками - Розгляньте малюнки та визначте серед них зайвий. Поясніть свій вибір. Ведмідь, білка, борсук, їжак. (Білка не спить узимку.) Вовк, лисиця, заєць, ховрашок. (Тільки один ховрашок лягає спати на зиму.) - Назвіть тварин, що взимку лягають спати. (Ведмідь, їжак, ховрашки, ящірки, змії) 7 Повідомлення вчителя - Багатьом тваринам допомагає пережити сувору зиму зимова сплячка. Звірі восени багато їдять, накопичуючи жировий прошарок під шкірою, який використовують узимку. Деякі з них впадають у дуже глибокий сон. Температура їхнього тіла знижується до 2-4 °С. У їжаків, наприклад, зникає здатність щось відчувати, і вони не просипаються навіть, якщо потрапляють до лап лисиці. 8 Ознайомлення з оповіданням І. Прокопенко "Хто розбудив ліс" - Хто ж розбудив ліс навесні? 9 Слухання голосу глухаря 10 Читання тексту частинами. Обговорення прочитаного o Від початку до слів "...аж до весни". - Які тварини спали взимку? - Де вони спали? - Як ти думаєш, що снилося кожному з них? o Від слів "Напровесні..." до слів "... а ви розгомонілися". - Чому прокинулися бурундуки? - Чому бурчав їжачок? - Що проревів ведмідь? - Який сон йому наснився перед цим? o Від слів "Нас самих..." до слів "...плескіт струмка". - Що відповіли борсуки? - Хто ж це всіх розбудив? - На що була схожа пісня глухаря? o Від слів "Глухар..." до слів "...весна в ліс прийшла!". - Як глухар пояснив, чому він співає та всіх будить? 11 Підготовка до читання оповідання за особами. Розподілення ролей. Тренування у виразності читання від кожної особи 12 Читання оповідання за особами (автор, борсуки,їжак, ведмідь, глухар) IV. Підсумок уроку - Що здивувало вас сьогодні на уроці? - Що нового дізналися? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1202 | |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Всього коментарів: 0 | |