Урок 188 (письмо) Тема: Алфавіт. Звуки мовлення. БуквиМета: повторити з учнями алфавіт, алфавітні назви букв, закріпити знання учнів про звуки мовлення та позначення їх буквами; продовжувати роботу над каліграфією, правильним буквоз'єднанням; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати мовлення, спостережливість, навички виразного читання; розвивати вміння слухати; виховувати у дітей охайність на письмі, чуйність, уважність, доброту, почуття дружби й товариськості. Обладнання: каса букв, алфавіт, предметні малюнки, вірші, малюнок дівчинки Весни, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Каліграфічна хвилинка Письмо короткої прямої лінії із заокругленням вгорі і внизу. Зустрічається при написанні рядкових літер г, п,р, тп. 2 Складання схеми поданих слів - З трьома словами складіть і запишіть речення. Олівець, таємничий, потяг, проміння, терпіння, розрум'янилося. 3 Гра "Допоможи слову" - До складу потрібно додати один або кілька складів, щоб утворилося слово. Варіант 1: Ло- Га- Те- Варіант 2: Са- Мо- Ру- III. Повідомлення теми і завдань уроку - Щоб дізнатися, про що йтиметься на уроці, треба відгадати загадку. o Коли хочеш ти читати, То мене повинен знати. А коли мене не знаєш, То нічого не вгадаєш. (Алфавіт) - Сьогодні нас запросили до міста Алфавіту. Там нас вже чекають наші друзі, а хто саме, ви зараз побачите. Веселе місто Алфавіт, В нім кожне слово - цілий світ, В нім кожна літера жива - З ним складаються слова. Літери, шикуйтесь в ряд! Починаємо парад! IV. Повторення вивченого матеріалу - А ось і вони - БУКВИ! Давайте пригадаємо, як їх звати. 1 Робота з українським алфавітом Завдання 1. Прочитайте назви літер. Намагайтесь запам'ятати їх порядок. Аа а Бб бе Вв ве Гг ге Ґґ ґе Дд де Ее е Єє є Жж Зз Ии Іі Її Йй Кк Лл Мм же зе и і ї йот ка ел ем Нн Оо Пп Рр Сс Тт Уу Фф єн 0 пе ер ес те У еф Хх Цц Чч Шш Щщ ь Юю Яя ха це че ша ща знак м'як- шення ю я - Діти, погляньте, хто нас зустрічає! (Учитель виставляє на дошку малюнок дівчинки Весни.) Вона приготувала для вас завдання. Завдання 2. Прочитайте назву. Вимовте голосні звуки. Назвіть букви, які позначають на письмі голосні звуки. ВЕСНЯНКА Ішла весна-красна у синій хустинці. Несла весна-красна у скриньці гостинці. Ггнятам - травицю, гусятам - водицкГ, каченятам -Тряску, а малятам - ласку. Т. Коломієць Завдання 3. З вірша "Веснянка" випишіть назви гостинців, які принесла весна. Фізкультхвилинка 2 Кросворд "Ромашка" 1) Вдень мовчить, вночі гарчить, Хто до господаря йде - знати дає. (<Собака) 2) Має славу торохтійки і відомої злодійки. Там, де з'явиться,- умить тиша в зарості біжить. Хто це? Що воно таке? Хто скрекоче "скре-ке-ке"? (іСорока) 3) На колір - сірувата, на вдачу - хитрувата. "Кар-р-р",- гукає, курчат лякає. (Ворона) 4) По пеньочку пострибаю - вмить на друзки порубаю. (Сокира) 5) Гострі зуби у кота, відкусив він їй хвоста. А вона йому на те: - Завтра хвіст мій відросте. (,Ящірка) 6) Біле поле, чорне насіння; хто його вміє, той розуміє, Хто його знає, той позбирає. (Книжка) 7) У червоних чобітках, в білому халаті, Навесні він прилетів і сидить на хаті. (Лелека) 8) У вінку зеленолистім, у червоному намисті Заглядається у воду на свою чудову вроду. (Калина) - Давайте пригадаємо, як поєднується з іншими літерами мала буква а. З Поєднання букви а - Розгляньте, як поєднані літери. (Діти повторюють назви поєднань.) V. Узагальнення вивченого матеріалу - Мешканці міста хочуть перевірити, чи добре ви знаєте їх порядок в алфавіті. 1 Навчальна гра "Назви сусідів" Учитель називає літеру, учні називають її "сусідів". 2 Продовження роботи над темою уроку Завдання 4. Спишіть речення. Вставте пропущені слова. Вимовляємо й чуємо... Звуки є...,... Пишемо й читаємо... Букви є...,... Слова для довідки: звуки, голосні, приголосні, букви, великі, малі, друковані, писані. ● Фізкультхвилинка Пальчикова гімнастика 3 Добір імен - Доберіть імена, що починаються на А, Б, В, Г. Хлопчики записують в алфавітному порядку чоловічі імена, дівчатка - жіночі. 4 "Торбинка запитань" - З якої букви починається алфавіт? - Якою буквою закінчується? - Які букви позначають голосні звуки? - Які букви завжди позначають два звуки? - Які буквосполучення позначають один звук? - Що цікавого ви можете сказати про букви Я, Ю, Є? - Що цікавого ви можете сказати про м'який знак? 5 Прочитайте прислів'я. Спишіть. Підкресліть голосні букви, що позначають два звуки їж, коли дають, біжи, коли б'ють. їв би очима, та живіт не приймає. Є де сісти, та нема чого їсти. 6 Прочитайте. Визначте у словах кількість голосних звуків. Поділіть слова на склади Буквар, олівець, пензлик, яблуко, аркуш, апельсин. Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова. VI. Підсумок уроку - Ось і завершується наша подорож країною Алфавіт. Ми ще не один раз будемо зустрічатися з її мешканцями - буквами, що живуть, як одна дружна сім'я. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3026 | |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Звірі |
Всього коментарів: 0 | |