Урок 187 (читання) Тема: "Весна у синій хустинці"Мета: удосконалювати вміння учнів читати поетичні твори; вчити робити інтонаційну розмітку вірша; узагальнити поняття "веснянка"; розвивати прагнення до розуміння краси в природі; формувати вміння працювати за зразком, учити дітей бути спостережливими, уважними, розвивати словесну творчість учнів засобами художнього слова; вчити працювати спільно; виховувати гуманні почуття, любов до природи. Обладнання: малюнки весняної природи, магнітофон, аудіозаписи "Веснянки". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Робота над віршем В. Гринько "Чарівні слова" - Додайте свої чарівні слова до переліку В. Гринько. ЧАРІВНІ СЛОВА До всіх сердець, як до дверей, Є ключики малі, їх кожен легко підбере, Якщо йому не лінь. Ти, друже, мусиш знати їх, Запам'ятать неважко: Маленькі ключики твої - "Спасибі" і "Будь ласка". В. Гринько 2 Творча вправа - Доберіть близькі за значенням вирази до кожного з поданих. Добрий ранок. Гарних снів. Щиро вдячний. До зустрічі. Перепрошую. Доброго здоров'я. 3 Виразне читання вірша В. Крищенка "Добрий день" (с. 12) - Чи може щире слово прикрасити день? А поліпшити настрій людини? Доведіть свою думку. 4 Читання за особами оповідання за В. Сухомлинським "Скажи людині: "Доброго дня!"" (с. 14-15) 5 Гра "Чи уважний ти читач?" o У кущах заспівали цвіркуни. (-) o Листя заграло і затремтіло. (+) o Сонце засвітило яскравіше. (-) o Польовою стежечкою ідуть батько й маленький син. (-) o - Доброго дня, бабусю! - каже син. (+) o - Бо ми побажали людині здоров'я. (-) б Робота з ілюстрацією до тексту - Якої пори року відбувалися описані в оповіданні події? Чому ви так вирішили? (Кінець літа чи осінь) - Коли ж ми не зможемо зібрати гриби? - Дійсно, взимку, бо холодно і гриби не ростуть, навесні - зеленіє травичка, буяють квіти, але гриби ще не ростуть. Та нічого, ми зачекаємо. А сьогодні поговоримо про чудову пору року - весну. Фізкультхвилинка Ось іде до нас весна. (Встати із-за парт, потягнутися.) Все навколо ожива: Підсніжники прокидаються, (Посміхнутися, потерти Проліски посміхаються, кулачками очі.) Пташки прилітають, (Помахати руками, як крилами.) Діти вибігають, (Біг на місці.) На луках стрибають. (Стрибки.) III. Робота над матеріалом уроку 1 Вправа для розвитку навички читання (с. 18, завдання 1) 2 Робота над спільнокореневими словами до слова весна (с. 18, завдання 2) 3 "Скарбничка слів і понять". Уточнення поняття " веснянка "(с. 16) 4 Слухання веснянок в аудіозаписі 5 Ознайомлення з віршем Т. Коломієць "Веснянка", обговорення почутого (с. 1 б) - У чому до нас прийшла весна? - Що вона принесла? - Як ви зрозуміли вираз весна-красна? 6 Робота над інтонуванням поезії. Ознайомлення з поняттям "строфа" та інтонаційною розміткою вірша (с. 16) 7 Виразне читання вірша дітьми 8 Відповіді на запитання. Розглядування ілюстрації - Як поетеса назвала весну? - У чому вона до нас завітала? - Як ви вважаєте, чому весна була в синій хустинці? - Що весна з собою принесла? - Поясніть, чому вона несла саме такі гостинці? (Уточнення поняття "ряска".) 9 Словесне малювання - Як би ви, діти, зобразили весну? 10 Творча робота - Доберіть до слова весна якомога більше слів - ознак предмета. Весна (яка?) ... рання, весела, зелена, яскрава, різнокольорова, сонячна, радісна, ніжна, веселкова, квітуча. 11 Робота в парах - Прочитайте речення. Яку пору року вони відображають? Яке слово повторюють у кожному реченні? o Діти побігли купатися на... (річку). o Пригріло сонечко і до... (річки) побігли дзюркотливі струмки. o Сумно опустила верба золоті віти до тихого плеса... (річки). o Мороз скував у льоди... (річки) та озера. 12 Ознайомлення з віршем М. Вінграновського "Річечка" (с. 19) - Чи є ім'я в маленької річечки? 13 Самостійне читання учнями 14 Обговорення прочитаного. Вибіркове читання - Як описав М. Вінграновський річечку? Зачитайте. - До якої річки несе свої води маленька річка? - Прочитайте, де тече річечка? - Знайдіть слова, що відображають ставлення автора до маленької річечки. - Які образні вислови та порівняння використав автор у вірші? (Небо здоровенне, солодкі хмарини, Дніпра тихенька синя доня; вузенька, як долоня) - З чим порівнюється любов до річки? 15 Робота з мапою (с. 8-9) - Знайдіть на мапі маленькі річки, що впадають у Дніпро. (Сейм, Тетерів, Ворскла, Сула, Удай, Інгулець та ін.) IV. Підсумок уроку - Про яку пору року ми сьогодні говорили? - На кого схожа весна? Опишіть її. - Що принесла нам весна? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1567 | |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Школа ввічливості. Гостини |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Всього коментарів: 0 | |