Урок 180 (читання) Тема: Підсумковий урок букварного періодуМета: закріпити вміння учнів читати слова й тексти з вивченими буквами; удосконалювати навички читання, швидкого промовляння скоромовок, вчити працювати в парах і групах; розвивати пізнавальні та творчі здібності школярів, усне мовлення, увагу, спостережливість, фантазію; виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: карта лісу, фігурки звірят, дерев, сороки, лісовичка, картки для групової роботи. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Подивилися на мене, Усміхнулися усі: Хто готовий до роботи? Хто бадьорий? Молодці. II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Гра "Відшукай паліндром" Паліндром - слово, яке читається однаково зліва направо й справа наліво. Дід, ліс, біб, око. - Яке слово не є паліндромом? - Поясніть, що таке, на вашу думку, ліс? 2 Розповідь учителя - Одного разу художник вирішив намалювати ліс. Він вирішив, що ліс,- це, звичайно, дерева. І став малювати дерева - берези і сосни, дуби і ялини. Учитель виставляє дерева: березу, дуб, ялину, сосну. - Гарні вийшли в нього дерева, і здавалось, ось-ось пробіжить вітерець - і затріпотять листочки осики, загойдаються лапи ялин і гілки беріз. А в куточку картини художник намалював маленького чоловічка з великою бородою - дідуся-лісовичка. Учитель виставляє фігурку лісовичка. Повісив художник картину на стіні, помилувався нею і кудись поїхав. А поки він подорожує, ми з лісовичком помандруємо до лісу. III. Повідомлення теми та завдань уроку - Сьогодні, відгадуючи загадки, ви познайомитеся з лісовими мешканцями. Вам потрібно бути уважними, щоб виконати всі творчі завдання, які вони вам запропонують. IV. Виконання творчих завдань 1 Гра "Без зупинок" - Нас зустрічає маленький, вухатий, попелястий, волохатий, він стрибає і тікає, дуже куций хвостик має. Здогадались? Хто це? На галявині виставляється фігурка зайчика. - Вам потрібно читати слова чітко, швидко, без зупинок. рис o приз л шапки o тапки сук "*~ стук Т лапки "4- латки мак смак / голос колос тук стук / дощик борщик кіт "4г кріт / битва "4 бритва оси "4-' коси / кубик "4- клубок зал "4г залп / лійка "4копійка рис 4^^^-? приз * лайка "4г~^^ -? фуфайка - Яке слово відповідає поданій звуковій моделі? -б=-о - Назвіть слова, в яких кількість звуків та букв не співпадає. - А зараз давайте нашим оченяткам зробимо зарядку. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей) Широко розплющу очі, Роздивлюся все охоче. (Діти максимально широко розплющують очі.) Потім мружусь, наче киця, І заплющую очиці! (Діти міцно заплющують очі.) 2 Робота в парі - Хто ж це шкоди наробив? В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має. їй на місці не сидиться, І зовуть її... Виставляється фігурка лисички. - Лисичка-сестричка хвостиком махнула - і зникли у вірші останні слова. Вам потрібно поставити їх на місце. Пара, закінчивши роботу, підводить руку. Стрімко вибігли на... Дві подружки... Дощик їм полоще... Звуть цих подружок... (Гору, білокорі, кіски, берізки) - Зачитайте вірш. Про що він? - Які ще дерева, крім берізок, ростуть у лісі? Фізкультхвилинка Раз, два - дерева, Три, чотири - вийшли звірі. П'ять, шість - пада лист. Сім, вісім - птахи в лісі. Дев'ять, десять - це сунички Підвели червоні личка. Гарно в лісі відпочили І тихесенько всі сіли. 3 Робота у групах - А зараз із кошика кожен візьміть листочок і скажіть, з якого він дерева. (За листочками діти об'єднуються в групи.) - Завдання для груп приготував буркотливий, вайлуватий, любить влітку полювати, а зимою в лігві спати. Хто це? Виставляється фігурка ведмедя. Кожна група отримує картку із завданням, виконує роботу і презентує її. Картка 1 В сілі тоСяв ражкий недь, огір і реСгій шіпли в сіл. ниВо ліси діп лияною. маТ луба ніть. киЯй візр в сугтому ліглі? аТ ец дура лібка! Картка 2 соЛь - сіловий тижель. соЛь тьїс лігки і ватру. моЙу рібпотна і лісь. киниЛіс сятьнопри її і дуклать ан копень, ан макінь. сіЛо рипходять зилати лісь. 4 Конкурс "Кращий скоромовець" - Що це за галас у лісі? Он гляньте, біла латка, чорна латка по гілках скаче. Хто це? Виставляється фігурка сороки. - Сорока-білобока пропонує вам вивчити скоромовку і взяти участь у конкурсі на кращого скоромовця. Хитру сороку спіймати морока, А на сорок сорок - сорок морок. 5 Читання криптограми - Ось погляньте, під пеньочком, під листочком, звився він клубочком. Хто він? Виставляється фігурка їжачка. V. Підсумок уроку - Ось і завершилась наша подорож. Кого ви зустріли в лісі? - На які групи можна поділити цих тварин? - Як ви гадаєте, кого ми б могли ще зустріти? - Які завдання вам найбільше сподобались? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2234 | |
Як людина пізнає світ |
Уроки чемності |
Охорона водойм |
Значення природи для життя людини |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
Всього коментарів: 0 | |