💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ознайомлення з творчістю українського письменника І. Я. Франка. Опрацювання уривка казки "Ріпка"

Урок  175 (читання)

Тема: Ознайомлення з творчістю українського письменника І. Я. Франка. Опрацювання уривка казки "Ріпка"

Мета: ознайомити учнів з творчістю українського письменника І. Я. Франка; формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні відповіді на запитання, переказувати казку; розвивати пізнавальну активність школярів, усне мовлення; збагачувати їх словниковий запас; виховувати інтерес до творчості письменника.

Обладнання: портрет І. Я. Франка, малюнки кульок з буквами.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

II. Повторення вивченого матеріалу

1 Фронтальне опитування

- З творчістю якого поета ви ознайомилися на минулому уроці?

- Коли розпочав свою творчу діяльність Т. Г. Шевченко?

- Що оспівував поет у своїх творах?

- До чого він закликав?

- Як називається збірка творів Т. Г. Шевченка?

- Кого називали кобзарями?

2 Гра "Знайди пару"

- Відтворіть вірш Т. Г. Шевченка, поєднавши слова правого та лівого стовпчиків.

Сонце чорніють

Гори німіє

Пташечка заходить

Поле тихне

3 Хвилинка поезії

Підготовлені учні читають вірші Т. Г. Шевченка.

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

Робота в парах

- "Приведіть" кожну кульку на відповідне місце і прочитайте слово.

На дошці - малюнок кульок з буквами і, к,р, а, пі одна велика кулька з буквами к, ф, а, н,р, о, ниточки від кульок ведуть до певної клітинки.

- Яке слово у вас утворилось?

- Що таке ріпка?

- Хто написав казку "Ріпка"?

 Фізкультхвилинка

Станем струнко! Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки,

Як сороки білобоки -

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

А тепер, як жабенята,

Хочем трохи пострибати.

Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Щоб спочила голова.

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні ви ознайомитеся з казкою "Ріпка" в обробці великого українського письменника, прізвище якого ви прочитаєте ще на одній кульці (читання за стрілочками).

- Назвіть автора казки "Ріпка".

- На уроці вам потрібно бути уважними, старанними, щоб потім узяти участь в інсценізації казки.

V. Вивчення нового матеріалу

1 Вступне слово вчителя

- Іван Франко народився в сім'ї коваля. Ріс хлопчик роботящим, товариським. Він допомагав батькам по господарству, дуже любив природу.

Мама Івася любила українську пісню. Так з голосу матері хлопчик запам'ятав багато українських пісень. Серед своїх ровесників вирізнявся тим, що вмів все швидко робити: писати, читати, орієнтуватися в різних ситуаціях.

2 Робота над текстом "Іван Якович Франко"

1) Читання тексту.

- Що ще ви дізналися про І. Я. Франка?

2) "Словничок-сундучок".

Кузня - майстерня, де обробляють метал куванням.

Коваль - майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також робітник, що підковує коней.

3) Читання слів до тексту.

Письменник, кузня, коваль, селян, фарбований, життя, дитинство.

4) Самостійне читання тексту учнями.

5) Відтворення змісту прочитаного.

- Хто такий І. Я. Франко?

- Де часто в дитинстві бував малий Іван?

- За чим спостерігав?

- Про що писав у своїх творах І. Я. Франко?

- Які з цих казок належать І. Я. Франку?

"Колобок", "Івасик-Телесик", "Ріпка", "Кіт у чоботях", "Коза-Дереза", "Червона Шапочка", "Фарбований лис".

 Фізкультхвилинка (музична)

VI. Робота над уривком казки "Ріпка"

1 Розповідь учителем початку казки "Ріпка"

2 Читання учнями уривка

- Кого з героїв згадано в уривку?

- Хто ще прийде на допомогу дідові?

- Чим закінчується казка?

- Чого вона нас навчає?

3 Інсценізація казки

VII. Робота з дитячою книжкою "Фарбований лис"

1 Розглядування ілюстрації

- До якої казки цей малюнок?

- Чому ви так вважаєте?

2 Розглядування книжки

3 Слухання уривка казки, відтворення прослуханого

VIII. Підсумок уроку

- З якими казками ви сьогодні ознайомилися?

- Назвіть їх автора.

- Доповніть речення, використовуючи слова, що є на дошці: письменник, поет.

І. Я. Франко - великий український...

Т. Г. Шевченко - великий український...



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2793 | Рейтинг: 0.0/0
Весняні свята. Великдень
Значення повітря для живої природи
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах»
Урок-повторення. У комп’ютерному класі
Чим ми бачимо
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]