Урок 175 (читання) Тема: Ознайомлення з творчістю українського письменника І. Я. Франка. Опрацювання уривка казки "Ріпка"Мета: ознайомити учнів з творчістю українського письменника І. Я. Франка; формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні відповіді на запитання, переказувати казку; розвивати пізнавальну активність школярів, усне мовлення; збагачувати їх словниковий запас; виховувати інтерес до творчості письменника. Обладнання: портрет І. Я. Франка, малюнки кульок з буквами. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Фронтальне опитування - З творчістю якого поета ви ознайомилися на минулому уроці? - Коли розпочав свою творчу діяльність Т. Г. Шевченко? - Що оспівував поет у своїх творах? - До чого він закликав? - Як називається збірка творів Т. Г. Шевченка? - Кого називали кобзарями? 2 Гра "Знайди пару" - Відтворіть вірш Т. Г. Шевченка, поєднавши слова правого та лівого стовпчиків. Сонце чорніють Гори німіє Пташечка заходить Поле тихне 3 Хвилинка поезії Підготовлені учні читають вірші Т. Г. Шевченка. III. Мотивація навчальної діяльності учнів Робота в парах - "Приведіть" кожну кульку на відповідне місце і прочитайте слово. На дошці - малюнок кульок з буквами і, к,р, а, пі одна велика кулька з буквами к, ф, а, н,р, о, ниточки від кульок ведуть до певної клітинки. - Яке слово у вас утворилось? - Що таке ріпка? - Хто написав казку "Ріпка"? Фізкультхвилинка Станем струнко! Руки в боки! Пострибаєм, як сороки, Як сороки білобоки - Стрибу-стрибу! Скоки-скоки! А тепер, як жабенята, Хочем трохи пострибати. Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! Щоб спочила голова. IV. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні ви ознайомитеся з казкою "Ріпка" в обробці великого українського письменника, прізвище якого ви прочитаєте ще на одній кульці (читання за стрілочками). - Назвіть автора казки "Ріпка". - На уроці вам потрібно бути уважними, старанними, щоб потім узяти участь в інсценізації казки. V. Вивчення нового матеріалу 1 Вступне слово вчителя - Іван Франко народився в сім'ї коваля. Ріс хлопчик роботящим, товариським. Він допомагав батькам по господарству, дуже любив природу. Мама Івася любила українську пісню. Так з голосу матері хлопчик запам'ятав багато українських пісень. Серед своїх ровесників вирізнявся тим, що вмів все швидко робити: писати, читати, орієнтуватися в різних ситуаціях. 2 Робота над текстом "Іван Якович Франко" 1) Читання тексту. - Що ще ви дізналися про І. Я. Франка? 2) "Словничок-сундучок". Кузня - майстерня, де обробляють метал куванням. Коваль - майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також робітник, що підковує коней. 3) Читання слів до тексту. Письменник, кузня, коваль, селян, фарбований, життя, дитинство. 4) Самостійне читання тексту учнями. 5) Відтворення змісту прочитаного. - Хто такий І. Я. Франко? - Де часто в дитинстві бував малий Іван? - За чим спостерігав? - Про що писав у своїх творах І. Я. Франко? - Які з цих казок належать І. Я. Франку? "Колобок", "Івасик-Телесик", "Ріпка", "Кіт у чоботях", "Коза-Дереза", "Червона Шапочка", "Фарбований лис". Фізкультхвилинка (музична) VI. Робота над уривком казки "Ріпка" 1 Розповідь учителем початку казки "Ріпка" 2 Читання учнями уривка - Кого з героїв згадано в уривку? - Хто ще прийде на допомогу дідові? - Чим закінчується казка? - Чого вона нас навчає? 3 Інсценізація казки VII. Робота з дитячою книжкою "Фарбований лис" 1 Розглядування ілюстрації - До якої казки цей малюнок? - Чому ви так вважаєте? 2 Розглядування книжки 3 Слухання уривка казки, відтворення прослуханого VIII. Підсумок уроку - З якими казками ви сьогодні ознайомилися? - Назвіть їх автора. - Доповніть речення, використовуючи слова, що є на дошці: письменник, поет. І. Я. Франко - великий український... Т. Г. Шевченко - великий український... Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2793 | |
Весняні свята. Великдень |
Значення повітря для живої природи |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Чим ми бачимо |
Всього коментарів: 0 | |