Урок 164 (читання) Тема: Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж, джМета: формувати в учнів навички злитої вимови звука [дж]; продовжувати формувати в учнів уявлення про невідповідність між звуками і буквами; удосконалювати навички правильного, свідомого читання; розвивати усне мовлення, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, ввічливе ставлення одне до одного. Обладнання: картки-блискавки, макет сонечка з буквами, фішки для звукових моделей, зошити без друкованої основи, плакат "Правильно сиди під час письма". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку. II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Читання карток-блискавок - Назвіть слова з буквосполученням дз. - Складіть звукові моделі цих слів. 2 "Цифрова криптограма" - Поясніть значення цього прислів'я. - З прислів'я доберіть слово до поданої звуко-складової моделі. - О 0-0 III. Мотивація навчальної діяльності учнів 1 Слухання вірша з подальшим обговоренням Джміль збирав нектар із квітів, меду наносив в дупло. Працював він ціле літо, облітав усе на світі, щоб маленькі джмеленята годувати чим було. А. Німенко - Про кого цей вірш? - Що робив джміль? - Для кого він збирав медок? 2 Утворення словосполучення Джміль (щоробить?)..., ... 3 Складання речення 4 Звуковий аналіз слова джміль IV. Повідомлення теми та завдань уроку - Сьогодні на уроці ви ознайомитесь із новим звуком, який на письмі позначається двома буквами, будете вчитися читати слова з ним. Разом попрацюємо над інтонаційним читанням творів, пригадаємо, що таке "чарівні слова" і яке значення вони мають у житті. V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком 1 Виділення звука [дж] у слові джміль 2 Артикуляція звука [дж], віднесення його до приголосних, позначення фішкою Звук вимовляється злито. 3 Аналітико-синтетичні вправи 1) Гра "Утвори склад". Учитель називає звуки, учні утворюють склад. 2) Гра "Назви звуки". Учитель називає склад, учні називають звуки, що його утворюють. 4 Гра "Впіймай слово і назви позицію звука [дж]" Бджола, дзеркало, джерело, ходжу, дзвін, джем, саджаю, дзюр-чить. Фізкультхвилинка Жу-жу-жу! Жу-жу-жу! Я із сонечком дружу Шу-шу-шу! Шу-шу-щу! З вітерцем я теж дружу. Джміль над квіточкою кружить. Джміль і квітка міцно дружать. Нахилюсь і поглажу травицю. Відпочив! І сідаю я вчитись. VI. Ознайомлення з буквосполученням дж - Звук [дж] - складний, він злитий з двох звуків [д] і [ж], тому на письмі ці звуки позначаються двома буквами - "де" і "же". 1 Читання складової таблиці 2 Читання піраміди слів - Яке слово "солодке" на смак? - Яка різниця між словами бджола і бджілка? 3 Друкування буквосполучень Дж, дж у зошитах 4 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма 5 Читання складів з вивченим буквосполученням, записїхузошит На дошці - малюнок сонечка, в середині - буквосполучення дж, на промінцях - а, о, і, и, у, е. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей) Стомились очі й рученята. Спочиньте трохи, мої малята! Сонце спить, небо спить. Навіть вітер не шумить. Рано-вранці сонце встало І проміння всім послало. VII. Робота за Букварем 1 Розглядання малюнків. Складання звукових моделей слів бджола, джміль - Кого ви бачите на малюнку? 2 Вправа "Слухняний ротик" 1) Інтонаційне читання скоромовки. 2) Читання скоромовки з нарощуванням темпу. 3) Заучування напам'ять. 3 Робота над віршем "Джміль" 1) Читання вірша вчителем. - До кого звертався джміль? 2) "Словничок-сундучок". Фіранка - тканина, якою запинають вікно, занавіска. 3) Читання вірша "Пташиним базаром". 4) Підготовка до виразного читання. - Назвіть розділові знаки в кінці речень. - Прочитайте окличне речення. - Прочитайте питальні речення. - Знайдіть і прочитайте слово у кличній формі. - Зверніть увагу на розділові знаки біля нього. - Які чарівні слова вживає джміль, звертаючись до бджілки? Знайдіть і прочитайте. - А які чарівні слова ви вживаєте у своєму мовленні? VIII. Підсумок уроку 1 Бесіда - З яким новим буквосполученням ви ознайомилися на уроці? - Який звук воно позначає на письмі? - Пригадайте скоромовку, вивчену на уроці. - Поміркуйте, як треба ставитись до бджілок, джмелів? - А ось послухайте, що буває з тими, хто їх ображає. 2 Слухання вірша ДРАЖНИЛО Женя з бджільми не дружив - Завжди Женя бджіл дражнив. Женю бджоли не жаліли - Та дражнила нажалили! - Знай! Г. Бойко Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4340 | |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Народні традиції і здоров'я |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Всього коментарів: 0 | |