Урок 163 (письмо) Тема: Письмо буквосполучення дз. Звуко-буквений аналіз слів. Розвиток зв'язного мовлення. ТекстМета: вчити учнів правильно промовляти звук [дз], позначати його двома буквами, правильно поєднувати букви д і з між собою та з'єднувати з іншими буквами у словах, списувати речення, подані рукописним шрифтом; удосконалювати вміння звуко-буквеного зіставлення слів; розвивати усне зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати в дітей охайність, старанність, інтерес до навчання. Обладнання: каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, предметні малюнки, картки для роботи в парі, робочий зошит, плакат "Правильно сиди під час письма". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Гра "Знайди помилку" На дошці - букви, у записах яких допущені помилки. - Подивіться на дошку. Що ви помітили? 2 Відгадування загадки-добавлянки o Хто з вас, діти, нас не знає? Ми у лісі проживаєм, Дзвоном сонце зустрічаєм, Маєм гарні сині очки, Називаємось... (ідзвіночки). - Що це за дзвіночки? - Розгляньте малюнки на дошці. Чи є серед зображених предметів ще дзвіночки? - Складіть речення з цим словом. Дівчатка складають речення про дзвіночки-квіти, хлопчики - про дзвіночок - сигнальний інструмент. 3 Звукове моделювання слова дзвіночки Фізкультхвилинка III. Повідомлення теми і завдань уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Загадка o На городі молода Пишні коси розпліта. У зеленії хустинки Золоті хова зернинки. (Кукурудза) - Складіть речення зі словом-відгадкою. - Скільки складів у слові кукурудза? Назвіть останній склад. - Запишіть звукову модель цього слова. - Доповніть речення: "У слові кукурудза - ... букв, ... звуків". 2 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розмішувати зошит під час письма 3 Пояснення написання буквосполучення Дз, дз Звертається увага на безвідривне поєднання букв д ("де") та - Коли буквосполучення Дз буде писатися з великої літери? Наведіть приклад. - Доберіть слова з цим буквосполученням. 4 Письмо слова дзвін - Доберіть слова-родичі. 5 Письмо слова дзеркало 6 Складання речення з цим словом. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика) 7 Запис речень, поданих рукописним шрифтом: Дзвінко співав струмок. У Зіни кукурудза. - Поясніть уживання великої літери. - До якого речення підходять ці графічні моделі. Обґрунтуйте свою відповідь. V. Розвиток зв'язного мовлення 1 Бесіда - З чого складається наше мовлення? - З чого утворюються слова? 2 Порівняння груп речень 1) Кукурудза - корисна рослина. Прилинули здалеку хмари. Дрімає ліс. 2) Кукурудза - корисна рослина. З неї виробляють крупи. Варені качани кукурудзи дуже смачні. - Про що говориться в першій групі речень? - А про що - у другій? - У якій групі речення пов'язані між собою? - Чому ви так вважаєте? - Отже, друга група речень становить текст, бо вони зв'язані між собою за змістом. 3 Робота в парах - Відновіть деформований текст. Там було повно риби. Був гарний сонячний день. Котик пішов до річки. Але котик забув вудку. Рибки вистрибували з води і сміялися з нього. 4 Формулювання висновку Висновок. Речення, зв'язані між собою за змістом і розташовані в певній послідовності, становлять текст. VI. Підсумок уроку - Яке буквосполучення ви писали на уроці? - Які звуки воно позначає на письмі? - Наведіть приклади слів із цим буквосполученням. - Які речення утворюють текст? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3465 | |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
Всього коментарів: 0 | |