Урок 162 (читання) Тема: Звуки [дз], [дз']. Позначення їх буквосполученнями Дз, дзМета: формувати в учнів навички злитого вимовляння нових звуків [дз], [дз']; поглиблювати вміння співвідносити звуко-буквені структури слів; розвивати образне мислення, увагу, спостережливість, вчити помічати красу рідної природи; виховувати у дітей любов до природи, спостережливість. Обладнання: предметні малюнки з серії "Професії", макет сонечка з буквами, зошити, плакат "Правильно сиди під час письма", піраміда слів. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку. II. Повторення та закріплення матеріалу 1 Вступне слово вчителя - Сьогодні до нас на урок завітав гість, а хто - ви скажете, послухавши про нього вірш. Він звірят усіх лікує, Від халеп різних рятує, І зайчат, і мавпенят, Бегемотів, тигренят. Вилікує він за мить Все, що в звірів заболить. Учні називають гостя і записують словосполучення на дошці. - Назвіть слово, що означає професію. - Про які професії ми говорили на минулому уроці? 2 Гра "Знайди помилку" Хліб пече перукар. Обід готує фотограф. Робить зачіски й перуки кухар. Нас фотографує пекар. - Пригадайте, яку букву вивчали на уроці читання, який звук вона позначає? - У назві якої професії є звук [ф]? Вкажіть його позицію. III. Мотивація навчальної діяльності учнів 1 Відгадування загадки-добавлянки o Є чарівник у школі в нас, Ану, впізнайте, хто він? Озветься - тиша йде у клас. Озветься ще раз - гомін. Щоб не спізнитись на урок, Нам голос подає... (дзвінок). 2 Утворення словосполучення Дзвінок (який?)..., .... 3 Складання речення зі словом дзвінок IV. Повідомлення теми та завдань уроку - Сьогодні ви будете вчитися вимовляти нові звуки, дізнаєтеся ще про один із секретів нашої рідної мови. А також дізнаєтесь, наскільки важливо бути уважними, спостережливими, щоб помічати красу рідної природи. V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком 1 Виділення звука [дз] у слові дзвінок 2 Артикуляція звуків [дз], [дз'], віднесення їх до приголосних, позначення фішкою. Звуки вимовляються злито 3 Аналітико-синтетичні вправи 1) Гра "Утвори склад". Учитель називає звуки, учні утворюють склади. 2) Гра "Назви звуки". Учитель називає склади, учні називають звуки, що його утворюють. 4 Гра "Впіймай слово і назви позицію звуків [дз], [дз'] Дзьоб, зірка, кукурудза, дзеркало, дрізд, зебра, дзвінкий, зелений, ґедзь, дзиґа. Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти. Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз. На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть. А тепер їх опустіть. Плигніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд. VI. Ознайомлення з буквосполученням [дз], [дз'] - Звук [дз] - складний, він злитий з двох звуків [д] і [з], тому на письмі ці звуки позначаються двома буквами - "де" і "зе". - Читання променеподібної таблиці 1 Читання пірамід слів 2 Друкування буквосполучень Дз, дз у зошитах 3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма 4 Читання складів з вивченим буквосполученням, друкування їх у зошиті На дошці - малюнок сонечка, в середині - буквосполучення дз, на промінцях - а, о, і, и, у, е. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей) Оченята роблять вправи: Вліво, вправо, вліво, вправо. Потім вгору, потім вниз Оченятами дивись! (Рухи очима вліво-вправо, вгору-вниз протягом 2 хв.) VII. Робота за Букварем 1 Розглядання малюнків - Кого ви бачите на малюнку? - Яку пташку, як і нашого гостя, називають "лікарем"? Чому? Відгадайте, діти, хто Має носик-долото? Ним комах з нори виймає Про здоров'я лісу дбає. (Дятел) - А як називають носик дятла? 2 Звуко-буквений аналіз слова дзьоб 3 Гра "Чий дзьоб?" 4 Робота над словами у стовпчиках 1) Читання мовчки, хором, "ланцюжком". 2) Вибіркове читання. - Прочитайте слова зі звуками [дз], [дз']. - Прочитайте слова з буквосполучення дз на початку слова. - Прочитайте слова, що називають дію. - Прочитайте слова, що відповідають на запитання які 5 Гра "Хвостики" Учитель починає читати слово, а учні його закінчують. VIII. Підсумок уроку - З яким новим буквосполученням ви ознайомилися на уроці? - Які звуки воно позначає на письмі? - Встановіть межі речення. Унасзадзвенівтелефон. - У якому слові не співпадає кількість звуків і букв? Чому? - Пригадайте гру "Чий дзьоб" і назвіть птахів, яких ми можемо зустріти в нашому краї. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5310 | |
Доброта - це частина нас |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Всього коментарів: 0 | |