💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звуки [дз], [дз']. Позначення їх буквосполученнями Дз, дз

Урок  162 (читання)

Тема: Звуки [дз], [дз']. Позначення їх буквосполученнями Дз, дз

Мета: формувати в учнів навички злитого вимовляння нових звуків [дз], [дз']; поглиблювати вміння співвідносити звуко-буквені структури слів; розвивати образне мислення, увагу, спостережливість, вчити помічати красу рідної природи; виховувати у дітей любов до природи, спостережливість.

Обладнання: предметні малюнки з серії "Професії", макет сонечка з буквами, зошити, плакат "Правильно сиди під час письма", піраміда слів.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

II. Повторення та закріплення матеріалу

1 Вступне слово вчителя

- Сьогодні до нас на урок завітав гість, а хто - ви скажете, послухавши про нього вірш.

Він звірят усіх лікує,

Від халеп різних рятує,

І зайчат, і мавпенят,

Бегемотів, тигренят.

Вилікує він за мить Все, що в звірів заболить.

Учні називають гостя і записують словосполучення на дошці.

- Назвіть слово, що означає професію.

- Про які професії ми говорили на минулому уроці?

2 Гра "Знайди помилку"

Хліб пече перукар.

Обід готує фотограф.

Робить зачіски й перуки кухар.

Нас фотографує пекар.

- Пригадайте, яку букву вивчали на уроці читання, який звук вона позначає?

- У назві якої професії є звук [ф]? Вкажіть його позицію.

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

1 Відгадування загадки-добавлянки

o Є чарівник у школі в нас,

Ану, впізнайте, хто він?

Озветься - тиша йде у клас.

Озветься ще раз - гомін.

Щоб не спізнитись на урок,

Нам голос подає... (дзвінок).

2 Утворення словосполучення

Дзвінок (який?)..., ....

3 Складання речення зі словом дзвінок

IV. Повідомлення теми та завдань уроку

- Сьогодні ви будете вчитися вимовляти нові звуки, дізнаєтеся ще про один із секретів нашої рідної мови. А також дізнаєтесь, наскільки важливо бути уважними, спостережливими, щоб помічати красу рідної природи.

V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком

1 Виділення звука [дз] у слові дзвінок

2 Артикуляція звуків [дз], [дз'], віднесення їх до приголосних, позначення фішкою. Звуки вимовляються злито

3 Аналітико-синтетичні вправи

1) Гра "Утвори склад".

Учитель називає звуки, учні утворюють склади.

2) Гра "Назви звуки".

Учитель називає склади, учні називають звуки, що його утворюють.

4 Гра "Впіймай слово і назви позицію звуків [дз], [дз']

Дзьоб, зірка, кукурудза, дзеркало, дрізд, зебра, дзвінкий, зелений, ґедзь, дзиґа.

 Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть.

А тепер їх опустіть.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

VI. Ознайомлення з буквосполученням [дз], [дз']

- Звук [дз] - складний, він злитий з двох звуків [д] і [з], тому на письмі ці звуки позначаються двома буквами - "де" і "зе".

- Читання променеподібної таблиці

1 Читання пірамід слів

2 Друкування буквосполучень Дз, дз у зошитах

3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма

4 Читання складів з вивченим буквосполученням, друкування їх у зошиті

На дошці - малюнок сонечка, в середині - буквосполучення дз, на промінцях - а, о, і, и, у, е. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади.

 Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Оченята роблять вправи:

Вліво, вправо, вліво, вправо. Потім вгору, потім вниз Оченятами дивись!

(Рухи очима вліво-вправо, вгору-вниз протягом 2 хв.)

VII. Робота за Букварем

1 Розглядання малюнків

- Кого ви бачите на малюнку?

- Яку пташку, як і нашого гостя, називають "лікарем"? Чому?

Відгадайте, діти, хто Має носик-долото?

Ним комах з нори виймає Про здоров'я лісу дбає. (Дятел)

- А як називають носик дятла?

2 Звуко-буквений аналіз слова дзьоб

3 Гра "Чий дзьоб?"

4 Робота над словами у стовпчиках

1) Читання мовчки, хором, "ланцюжком".

2) Вибіркове читання.

- Прочитайте слова зі звуками [дз], [дз'].

- Прочитайте слова з буквосполучення дз на початку слова.

- Прочитайте слова, що називають дію.

- Прочитайте слова, що відповідають на запитання які

5 Гра "Хвостики"

Учитель починає читати слово, а учні його закінчують.

VIII. Підсумок уроку

- З яким новим буквосполученням ви ознайомилися на уроці?

- Які звуки воно позначає на письмі?

- Встановіть межі речення.

Унасзадзвенівтелефон.

- У якому слові не співпадає кількість звуків і букв? Чому?

- Пригадайте гру "Чий дзьоб" і назвіть птахів, яких ми можемо зустріти в нашому краї.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 5310 | Рейтинг: 0.0/0
Доброта - це частина нас
Робота з картоном. Настінні сувеніри
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот...
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]