Урок 159 (читання) Тема: Звуки [ф], [ф']. Позначення їх буквами Ф, ф ("еф")Мета: ознайомити учнів з буквою "еф" та її звуковим значенням; відпрацьовувати артикуляцію звука [ф]; формувати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; розширювати словник учнів; розвивати усне мовлення, мислення; виховувати допитливість. Обладнання: скринька зі смужками різних кольорів, макет сонечка з буквами, схеми звуко-складових моделей, фішки для звукових моделей, малюнки із серії "Пори року", зошити, плакат "Правильно сиди під час письма". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку. II. Повторення та закріплення матеріалу 1 Відгадування загадки o Стоїть дуб, на ньому 12 гілок, На кожній гілці по 4 гілочки, На кожній гілочці по 7 жолудів. (Рік, місяці, тижні, дні) 2 Розглядання малюнків - Назвіть зображену на малюнку пору року, обґрунтуйте свою відповідь і складіть речення за малюнком. 3 Робота в групах Кожен учень дістає зі скриньки смужку певного кольору, відповідно утворюються групи. - Подивіться на колір смужки і здогадайтеся, про яку пору року ваша група буде складати розповідь. (Білий - зима, зелений - весна, червоний - літо, жовтий - осінь.) 4 Презентація розповідей 5 Слухання вірша з подальшим обговоренням Щиглі в кущах пищали. Щоранку сповіщали: "В кущах вітрище свище, Гуляє морозище". Г. Бойко - Про яку пору йдеться у вірші? - Назвіть слова з буквою щ ("ща"). - Скільки звуків позначає ця буква на письмі? Назвіть їх. 6 Продовження роботи в групах Звуко-буквений аналіз слів щавель, плащ, щука, щиглик, ящик. III. Мотивація навчальної діяльності учнів Відгадування загадки-добавлянки o Намалювати можна нею Будинки, хмари і поля, Зелену затишну алею, Високі гори і моря. Зачарувати можна нею - Така вона чудова й гарна! Ти знаєш, як зовуть цю фею?.. (Фарба). - Поділіть це слово на склади. - Назвіть наголошений склад та перший звук у цьому складі. - З яким новим звуком ознайомитеся сьогодні на уроці? IV. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні, діти, ви ознайомитесь зі звуком [ф] і буквою, яка його позначає, разом попрацюємо над правильною вимовою слів з цим звуком, будемо відпрацьовувати навички звуко-буквеного аналізу. А також ви поповните свій словниковий запас новими словами. V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком 1 Виділення звука [ф] Жирафа, Федір, форма, олівець, шарф, хвіст, кофта, шеф, небо, зошит, фіалка. - Назвіть слова зі звуком [ф]. Визначте їх позицію в названих словах. 2 Артикуляція звука [ф], віднесення його до приголосних, позначення фішкою 3 Мовна розминка фа фо фу фи фі ва во ву ви ві хва хво хву хви хві форма - хвоя фартух - хвастун фірма - хвіртка фото - хвиля 4 Гра "Мікрофон по колу" Учні добирають свої слова з новим звуком. Фізкультхвилинка Знає добре буква кожна, Що хворіти їй не можна. І тому на фіззарядку Всі побігли без оглядки. Зупинилися сестрички На пісочку біля річки. Буква "еф" гукає збоку: - Всім узяти руки в боки! І робіть, як я, дівчатка,- Починається зарядка. І. Січовик VI. Ознайомлення з новою буквою 1 Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добір предметів з навколишнього середовища схожих на букву ф ("еф") o На ялинці дві сороки, Видно хатку між дерев... Я стою, узявшись в боки, Круглий, ніби буква "еф". В. Гринько o Став закрійником мій братик, Ну й закрійник, - хвалить шеф. В брата ножиці чарівні, Мов залізна буква "еф". В. Гринько 2 Місце букви в касі 3 Друкування літер Ф, ф ("еф") у зошитах Повторення правил сидіння за партою, вимог до користування ручкою, зошитом під час письма. o Правила сидіння за партою. - Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повного ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.) o Розміщення зошита на парті. - Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притримуйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.) o Як тримати ручку під час письма. - Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями - великим, вказівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху - вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказівного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.) 4 Читання складів з вивченою буквою На дошці - малюнок сонечка, у середині - буква ф ("еф"), на промінцях - а, о, і, и, у, е. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади. VII. Робота за Букварем 1 Розглядання малюнків. Аналіз звукових моделей слів: фазан, фрукти, фіалка, визначення позиції нового звука Фрукти полюбляють всі: І дорослі, і малі. І фазан також не проти Скуштувать фруктових соків. Квітка я ніжна, Низенька, дрібна. Як запахну - Приходить весна. Фіолетовий цвіт мій З п'яти пелюсток, Квітну довго я в лісі Серед інших квіток. - До яких малюнків відсутні звукові моделі? - З поданих моделей оберіть ті, що відповідатимуть зображеним предметам. / / / / / -о--о- -о- 1 0 1 0 1 0 1 0 1 =оо-о Фізкультхвилинка (гімнастика для очей) Сидять маленькі совенята. Раз - розплющити оченята. Подивилися навколо. Потім - вгору і додолу. Оченята - блим, блим, блим! Відпочити треба їм! Вправо, вліво оченята Повертали совенята. Совенята будуть спати, А ми будемо читати. 2 Робота над стовпчиками слів 1) Читання слів учителем. 2) "Словничок-сундучок". Пояснення значення слів. Ферма - спеціалізоване сільськогосподарське підприємство, де вирощують худобу, птицю тощо. Фермер - людина, яка займається індивідуальною, сільськогосподарською діяльністю. От в кого тяжка робота, Аж чоло блищить від поту! Рано-вранці він встає, Поле огляда своє, Там вирує, колоситься Золота густа пшениця. Є садок, город і ферма. І працює він уперто. Має трактори сучасні І комбайни першокласні. На землі господарює І з тобою нас годує. В. Паронова 3) Читання слів учнями хором, "ланцюжком". 4) Вибіркове читання. - Прочитайте слова зі звуком [ф] на початку, в середині, в кінці слова. - Прочитайте слова, що є назвами одягу. - Знайдіть і прочитайте слова, записані з великої літери, поясніть її вживання. - Складіть з цими словами речення. VIII. Підсумок уроку 1 Бесіда - Яку букву вивчили на уроці? Знайдіть її в касі. - Який звук вона позначає на письмі? - З якими новими словами ви познайомилися на уроці? 2 Вправа "Слухняний ротик" - Відновіть скоромовку. - Назвіть слова з вивченою буквою. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4746 | |
Фантастичні образи |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Всього коментарів: 0 | |