💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закріплення знань про букви Я, я. Робота з дитячою книжкою. "Я і моя сім'я"

Урок  127 (читання)

Тема: Закріплення знань про букви Я, я. Робота з дитячою книжкою. "Я і моя сім'я"

Мета: закріплювати знання про звукове значення букви я, удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів, стимулювати учнів до читання різними способами; розвивати літературно-творчі здібності, бажання і вміння спілкуватися з книгою, навички виразного читання, інтерес до самостійного читання; виховувати любов до читання книжок, естетичні смаки, любов та повагу до рідних.

Обладнання: "Я і моя сім'я" (дитяча книжка з комплекту "Читаю сам"), складова таблиця.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

1 Повторення раніше вивчених букв

- Які голосні ми вже вивчили?

- Скільки їх? Назвіть.

- Який голосний позначає м'якість попереднього приголосного?

- Які приголосні звуки вивчили?

2 Робота зі складовою таблицею

- Прочитайте надруковані склади.

- Які склади пропущені?

Читання складів по горизонталі, по вертикалі з нарощуванням темпу.

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

- Послухайте уривок з вірша і визначте, про кого в ньому розповідається.

За все, що маю, дякую тобі,

За все, що маю і що буду мати.

Ночами сняться зорі голубі І вишні білі на причілку хати.

- Тож про кого, на вашу думку, розповідається у вірші? (Про матір)

1 Вправа "Асоціативний кущ"

- А які думки у вас виникають, коли ви чуєте слово мама? (Варіанти відповідей учнів.)

2 Звуко-буквений аналіз слова мама

3 Робота над прислів'ям

Птах радіє весні, а дитя - матері.

- Як ви розумієте це прислів'я? (Варіанти відповідей учнів.)

4 Бесіда

- Ви згадували таке слово, як сім'я. А хто входить до складу сім'ї? (Варіанти відповідей учнів.)

IV. Повідомлення теми уроку

- Отже, сьогодні на уроці ми будемо читати вірші, розповідати про найрідніших нам людей та вивчимо один з цих віршів.

- Але для початку давайте запишемо тих, хто входить до складу сім'ї.

V. Робота в зошитах для друкування

o Друкування слів: мама, тато, братик, сестричка, бабуся, дідусь.

 Фізкультхвилинка

Сильний вітер до землі Гне дерева молоді.

А вони ростуть, міцніють,

Вгору тягнуться, радіють.

Вітер віє нам в лице;

Захиталось деревце.

Вітерець все тихше, тихше,

Деревце все вище, вище!

VI. Робота над матеріалом уроку

1 Робота над віршем "Справжній мамонт"

Читання вірша вчителем.

- Прослухайте вірш і скажіть, чому мамонтенятко зустріло тільки одного мамонта?

2 Бесіда про сім'ю

Розповіді дітей про свою сім'ю.

3 Прослуховування пісні "Чорнобривці"

VII. Робота з дитячою книжкою

1 Опрацювання вірша "Два сонечка"

1) Словникова робота.

Сіріє - так кажуть, коли починає сходити сонце.

Світанок - початок ранку.

Красні - красиві, гарні, любі.

2) Читання вчителем вірша напам'ять.

3) Бесіда за прочитаним.

- Про що розповідається у вірші?

- З чим автор порівнює очі мами?

- Які почуття виникли у вас під час прослуховування цього вірша?

4) Читання вірша дітьми.

5) Вивчення вірша напам'ять.

2 Ознайомлення з книжкою (обкладинка, зміст, ілюстрації)

1) Розглядування ілюстрацій.

- Хто (що) зображений(-но) на малюнку?

- На які думки наводить цей малюнок?

2) Розглядування написів на першій сторінці обкладинки.

- Де тут написи? Покажіть! Прочитайте!

- Отже, який заголовок має книжка?

3) Ознайомлення з книжкою посторінково.

- Що ви бачите на першій сторінці обкладинки книжки?

- Хто (що) зображений(-но) на малюнку?

- Розглянемо написи.

- Розгорнемо першу сторінку і т. ін.

 Фізкультхвилинка

Трішки ми попрацювали,

Сили наші підупали.

Треба нам би відпочити -

Свої сили відновити.

Руки вгору, руки в боки,

І ще декілька підскоків.

Руки вгору, руки вниз -

До навчання знов берись.

3 Робота над оповіданням В. Сухомлинського "Народився братик"

1) Розповідь учителя про В. Сухомлинського.

2) Читання оповідання вчителем.

- Про кого розповідається в оповіданні?

3) Бесіда.

- Так про кого йдеться в оповіданні?

- Чому дівчинка засумнівалася у любові матері до себе?

- Що мама сказала на слова дівчинки?

4) Читання оповідання дітьми самостійно.

5) Вибіркове читання.

- Знайдіть у тексті й зачитайте те місце, де розповідається про радість дівчинки.

- Де у тексті розповідається про хвилювання дівчинки.

- Знайти й зачитати відповідь матері.

- Що відповіло Сонечко?

- Який висновок можна зробити з оповідання?

4 Робота над прислів'ям

СДи] Гля) ГшГ) ПрГ) ГчёГ) ґшГ)

(че. ) ( ти ) ( бо ) (пла) ( те ) ( а )

(Дитина плаче, а матері боляче.)

- Поясніть, як ви розумієте дане прислів'я?

VIII. Підсумок уроку

- Які завдання виконували на уроці?

- З якою книжкою ви сьогодні познайомилися? Як вона називається?

- Хочу завершити наш урок такими словами:

Найдорожче мамі - діти.

Дітям мама їх - так само.

Треба вчитись нам і жити Так, щоб радувати маму.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2183 | Рейтинг: 0.0/0
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?»
Незвичайний стадіон
Різноманітність рослин
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка»
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]