Урок 118 (письмо) Тема: Письмо рядкової букви й ("йот"), складів, слів із нею. Письмо великої букви Й ("йот"), буквосполучень йоМета: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви й ("йот") та великої Й ("йот"); писати їх в рядках зошита, у складах та словах; розвивати логічне мислення, увагу, мовлення учнів; виховувати у дітей самостійність, акуратність. Обладнання: робочий зошит, зображення лимона, огірка, персика, абрикоса; зразок рукописної букви й ("йот"), картки-головоломки, фішки для складання звукових моделей слів. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Звукові аналітичні і синтетичні вправи зі звуками Гра "Впіймай звук" Учитель читає вірш, діти плескають у долоні, коли чують звук [й]. Скрізь ми вже бували, скрізь його шукали. Я спитав у сойки: - Де живе Ойойко? - Є тут недалечке Ойойкове гніздечко! - Я у гай, та в гаї теж його немає. Вибіг на стежину, глянув: там - ожина. Я до ягід - рукою. - Ой! - пожаливсь кропивою. Де не візьмись сойка: - От і знайшов Ойойка! Словникова робота Сойка - лісовий перелітний рудувато-сірий птах родини воронових, який має білувату з темними смугами голову і невеликий чубчик червонуватого відтінку. Стежина - доріжка, протоптана звірами або людьми чи спеціально зроблена людьми. Ожина - кущова або напівкущова колюча рослина з дугоподібними гілками та їстівними плодами чорно-сизого кольору. III. Повторення вивченого на уроці читання напам'ять висловлювання Буква й ("йот") на письмі позначає приголосний звук [й]. IV. Повідомлення теми і мети уроку - На цьому уроці ви будете вчитися писати малу рядкову букву й ("йот") та велику букву И, склади та слова з нею. V. Написання малої літери й 1) Показ зразка рукописної літери в сітці зошита. - Подивіться на рукописну букву й ("йот"), порівняйте її з друкованою. (Вони дуже схожі.) - На яку букву вона дуже схожа? (и) - Що спільного? - Чим відрізняються? 2) Аналіз графічної будови з переліком елементів. Рядкова буква й ("йот") складається з трьох елементів: двох коротких прямих ліній і короткої горизонтальної вигнутої лінії. 3) Засвоєння конфігурації літери. 1 Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів Алгоритм написання рядкової букви й ("йот") 2 "Письмо" учнями в повітрі під рахунок, з орієнтацією на показ учителя: раз-і, деа-і, три Пальчикова гімнастика 3 Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер зі зразком. Аналіз помилок 4 Дописування рядка літери 5 Письмо буквосполучень йо, йм 6 Розв'язування головоломки - Прочитайте імена дітей, у яких є буква й. (Олексій, Віталій) 7 Письмо буквосполучень ай, йа 8 Письмо слів йому, айва. VI. Підготовка до написання великої літери Й 1) Розгадування головоломки. - Прочитайте ім'я, яке заховалось у кружечках. (Йосип) 2) Показ зразка рукописної літери у сітці зошита. - Щоб написати це ім'я, слід навчитися писати велику букву Й ("йот"). (Учитель показує зразок літери.) VII. Аналіз графічної будови з переліком елементів - Велика буква Й ("йот") складається з трьох елементів: двох довгих прямих ліній, з яких перша заокруглюється вгорі, унизу і продовжується до верхньої міжрядкової лінії, а друга заокруглюється тільки внизу праворуч. Третій елемент - коротка горизонтальна вигнута лінія. Алгоритм написання великої букви Й ("йот") VIII. Засвоєння конфігурації літери 1. Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів. 2. "Письмо" учнями в повітрі букви И ("йот") під рахунок раз і, два-i, три з орієнтацією на показ учителя (учитель стоїть спиною до класу). 3. Аналіз зразка букви в робочому зошиті. Пальчикова гімнастика IX. Вправи з письма 1 Вправа "Піжмурки" - Прочитайте слово, яке заховалось серед букв И ("йот"). (Лікувати) ЙЛЙЙІЙКУЙВЙАЙЙТЙИЙ 2 Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер зі зразком. Аналіз помилок 3 Дописування рядка літери (друга частина рядка - письмо під такт) 4 Гра "Хто більше?" - Утворіть слова з літер слова лікувати (ліки, кіт, кит, вік, лак, кут...) 5 Письмо буквосполучення йо 6 Списування речення з друкованого тексту Фізкультхвилинка 7 Читання тексту вчителем з прописів - Що трапилось з Йосипом? - Що зробила мама? - Чим вона лікувала хлопчика? - Чому ранку слід лікувати йодом? 8 Списування з друкованого тексту 9 Складання зі словом йод речення. Запис моделі речення - Складіть речення про лікувальні властивості йоду. X. Підсумок уроку. Коментар учителя до роботи учнів і її результатів - Яку букву навчилися писати? - Які слова з нею писали? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4705 | |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9 |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Всього коментарів: 0 | |