Урок 109 (письмо) Тема: Письмо рядкової букви ґ ("ґе"), складів та слів із неюМета: навчити писати малу букву "ґе", склади та слова з нею; розвивати вміння складати речення зі слів; виховувати акуратність, терплячість. Обладнання: підготовлена дошка; зображення рукописної букви "ґе"; зображення гнізда та ґави зі зворотного боку; малюнки ґрунту, аґрусу, ґулі; робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент - Увага! Увага! Який ряд найкраще підготовлений до уроку: в кого все необхідне на парті, хто рівно сидить та уважно слухає? Що ж, бачу: готовий увесь клас. II. Звукові аналітичні та синтетичні вправи - Назвіть місце звука [ґ] у словах: ґрунт, ґелґіт, аґрус, ґава, ґроно, ґуля, ґанок. - А що це на дошці? (Учитель показує на малюнок.) (Гніздо) - Назвіть перший звук у слові. ([г]) - То поки була перерва, якась пташка звила гніздо на дошці. Як ви гадаєте, хто міг таке зробити? (Учні називають відомих їм птахів.) - Назвіть птахів, назви яких починаються на букву "ге". (Горобець, голуб, гусак, гуска, грач, глухар) - Загадковий птах сховався у гнізді, але обіцяв вилізти, якщо ви будете писати акуратно та каліграфічно правильно. Хочете побачити птаха? (Так!) - Прочитайте слова. - Дайте характеристику першому звуку. (Приголосний, твердий) III. Повідомлення теми уроку IV. Вивчення нової букви Учитель показує зображення рукописної букви та звертає увагу на складові елементи: буква ґ ("ґе") складається з двох елементів: короткої прямої, що починається з правого заокруглення, і горизонтальної короткої лінії, вигнутої вниз. - Починаємо писати трішечки вище нижньої рядкової лінії; заокруглюємо вправо, торкаючись нижньої рядкової лінії; продовжуємо коротку пряму лінію вгору до верхньої лінії робочого рядка; не відриваючи руки пишемо горизонтальну коротку лінію, вигнуту вниз, на ширину рядкової букви и: і-раз, два. V. Вправи з письма - Розгорніть свої зошити, уважно розгляньте зразок рукописної букви ґ ("ґе"), акуратно обведіть контури букви. Пропишіть далі три букви самостійно. Порівняйте написані букви зі зразком. Що вдалося зробити правильно, а що потребує вдосконалення? - Ще раз повторюю, як правильно писати букву, увага на дошку! (Учитель прописує букву, коментуючи написання.) Допишіть рядок у зошиті до кінця. - Складіть на парті слова: ґанок, ґудзик, ґвалт, аґрус. Перший варіант складає звукову схему слова ґанок, другий - ґудзик, третій - ґвалт, четвертий - аґрус. - Перевірте одне одного. - Пишемо на другому рядку букву ґ під рахунок. (Учитель до середини рядка рахує "і-раз, два", потім учні пишуть самостійно.) - Добре, ми написали букву "ґе", а тепер спробуємо написати її у поєднанні з іншими буквами. Учитель пише на дошці, коментуючи поєднання букв: ґу, ґі, ґи - верхнє з'єднання; ґа, ґо, ґе - середнє з'єднання. Пальчикова гімнастика - Напишемо дві букви "ґе" разом. Спочатку пишемо одну букву, а потім іншу через нижнє з'єднання. Учитель показує зображення ґрунту, аґрусу, ґулі, діти називають слова. Потім учитель показує малюнок, а учні записують слова в зошит. Фізкультхвилинка - Побудуйте речення з кожним словом. Учитель показує зображення, учні пропонують свій варіант речення, обирається один, його записують на дошці та у зошитах. Якщо дітям важко побудувати речення, учитель пропонує їм допоміжні слова, наприклад: ґрунт - підмерзає, аґрус - дозріє, ґуля - з'явилася. Можна запропонувати допоміжні схеми: (Який?)... ґрунт (щоробить?)... (коли?)...; (Який?)... аґрус (що зробить?)... (коли?)...; (Яка?)... ґуля (що зробила?)... (де?)... VI. Підсумок уроку - Хто був у нас сьогодні в гостях? - Яку букву навчилися писати? - "Напишіть" букву "ґе" в повітрі. - Який звук вона позначає на письмі? - Що сподобалося на уроці? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2867 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Екскурсія в природу |
Всього коментарів: 0 | |