💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закріплення знань про звук [г], букви Г, г ("ге")

Урок  106 (читання)

Тема: Закріплення знань про звук [г], букви Г, г ("ге")

Мета: закріплювати літературну вимову звука [г]; формувати навички читання з буквою "ге"; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів, складати речення за поданою схемою, вміння складати казку за серією малюнків, вчити знаходити слова за ознаками; розширювати словниковий запас учнів; розвивати увагу, мовлення, фонематичний слух дітей, уміння давати правильні відповіді на поставлені питання; виховувати почуття взаємодопомоги, бережливе ставлення до природи та до жителів лісу.

Обладнання: каса букв; набірне полотно; звукові фішки; малюнки птахів, городини, грибів; серія малюнків до казки; картки з текстом казки "Братики-зайчики".

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

 Закріплення знань про букви та звуки

- Яку букву ми вивчали на попередньому уроці? ("ге")

- Прочитаємо слова.

На дошці записана схема.

- У яких словах зустрічається звук [г]? (Гусеня, гусениця)

- Що спільного у цих словах? (У них однакові перші та другі склади.)

- Чи можна їх назвати "родичами"? (Ні. Означають назви різних істот.)

III. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи, в основі яких лежать виучувані звуки

1 Виділення звука [г] зі скоромовки. Гра "Впіймай звук"

Грім гуркоче за горою,

Грім гуркоче за рікою.

Гуси з лугу йдуть додому.

Не бояться того грому.

Діти плескають у долоні, коли чують звук [г].

- Що ми знаємо про звук, який ми "впіймали"? (Він приголосний твердий.)

2 Вправи на розвиток окозору. Розпізнавання літер (Гра "Сховалися слова")

ГАЛИНА ГНІЗДО

( гриб )

( Галина ) ( гніздо )

- Яке з цих слів зустрічалося на минулому уроці? (Гриб)

IV. Повідомлення теми та завдань уроку

- На сьогоднішньому уроці ми будемо удосконалювати правильну вимову звука [г], вправлятися у звуковому і звуко-буквеному аналізі слів, а також обачливо поводитись у лісі, щоб не завдавати шкоди природі.

V. Закріплення знань про звук [г]

1 Звуко-буквений аналіз слів

- Зробіть звуко-буквений аналіз слів гриб, гість. (Двоє учнів працюють біля дошки.)

- Який звук позначає буква "ге"? ([г])

- А коли з'являються гриби? (Восени)

- Чи можна зривати гриби у лісі? (Ні)

- Чому? (їх потрібно зрізати, щоб грибниці залишалися у ґрунті.)

- А отруйні гриби можна збивати ногами чи палицями? (Ні)

- Хто знає чому? (Ними харчуються та лікуються тварини, які проживають у лісі.)

2 Робота за картками над казкою "Братики-зайчики"

1) Читання казки вчителем.

Жила в лісі сім'я зайців. Відправила Зайчиха синів-зайченят до лісу по гриби.

Братики побігли на галявину та побачили багато опеньок, печериць, підберезників, лисичок. Але вони вибрали найяскравіші: з червоними шапочками та білими цяточками. Ці привабливі гриби їм дуже сподобались. Братики-зайчики швидко пострибали до Зайчихи.

Матуся глянула на гриби та мило посміхнулася.

2) Обговорення змісту казки.

- Про кого ведеться розповідь у тексті?

- Чи сподобались вам герої твору?

БРАТИКИ-ЗАЙЧИКИ

3) Словникова робота.

а) Робота над з'ясуванням значення слів, що супроводжується демонструванням грибів.

Лисички - їстівний пластинчастий гриб жовтого кольору.

Опеньок - їстівний гриб з жовтуватою шапкою на тонкій високій ніжці, що звичайно росте купками на пеньках або біля дерев.

Печериця (шампіньйон) - їстівний пластинчастий гриб. Шапка м'ясиста, гладенька, білуватого, жовтуватогочи світло-коричневого кольору.

Підберезник - їстівний трубчастий гриб з темно-бурою шапкою.

б) Підведення часткових понять під загальні.

- Доповніть речення.

Лисички, опеньки, печериці, мухомори - ... (гриби).

в) Розчленування загального поняття на часткові.

- Доповніть речення, використовуючи інші назви їстівних грибів.

їстівні гриби - це... (маслюки, білі гриби (боровики), моховики).

г) Вправи на вибір одного з поданих синонімів.

4) Читання тексту учнями.

Сильні учні читають текст.

5) Бесіда за текстом.

- Куди побігли зайченята збирати гриби? (На галявину)

- Які гриби вони помітили? (Лисички, опеньки, печериці, підберезники)

- Чи назбирали вони ці гриби? (Ні)

- Чому? (їм сподобались яскраві.)

- Що це були за гриби? (Мухомори)

- Чому ви так вирішили? (У них червона шапочка з білими цяточками.)

Демонстрування малюнка мухомора.

- А що ви знаєте про ці гриби? (Це отруйний гриб, смертельно небезпечний.)

- Як відреагувала мама на їхню знахідку? (Мило посміхну-

Цяточки

Привабливі

Побачили

Помітили Плями, крапочки Красиві, гарні

лася.)

- Чому матуся мило посміхнулася? (Зайчики не знали, що гриби отруйні.)

6) Читання казки напівголосно.

- Що повчального ви помітили? (Не завжди красиві речі - корисні.)

- Розгадайте прислів'я, що підходить до нашої казки.

7) Робота з моделями слів.

- Відшукайте у тексті слова за поданими схемами.

/  /

0-0=0-  -0-0-0=

(Опеньок) (печериць)

- А тепер спробуйте скласти продовження цієї казочки за поданими малюнками.

З Творча робота над казкою

1) Складання казки за серією малюнків.

- Що зображено на кожному малюнку?

- Які герої зустрічаються?

- Вони добрі чи злі? Що про це свідчить?

Діти складають продовження казки.

- Після якого явища в природі з'являються гриби? (Після дощу)

- Правильно.

 Фізкультхвилинка

Я - мухомор, я - мухомор,

Червоний, наче помідор,

Під дощиком зростаю,

Втоми я не знаю.

Грім гримить, гуде, гуркоче,

Галасує дітвора!

Галя також глянуть хоче,

Як гуля кругом гроза!

- Яке ім'я зустрічається у віршику? (Галя)

4 Складання звукової моделі слова Галя

0=0

- У якій позиції стоїть звук [г]? (На початку слова)

- Познайомимось з іншими іменами.

VI. Робота за Букварем

VII. Підсумок уроку

- Спробуйте розгадати кросворд, відгадуючи загадки.

1. Бджілкам - взяток, діткам - каша.

Корівкам - поживна паша. (Гречка)

2. Біг кінь білобокий Через Дунай глибокий.

Як упав - заіржав,

У весь світ задрижав. (Грім)

3. На хвилиночку у гості Я б до друзів покотився,

Та прив'язаний за хвостик

З того дня як народився. (Гарбуз)

4. То товщає, то худне,

На весь дім голосить. (Гармошка)

5. Що дістає зубами потилиці? (Гребінець)

6. Крила в птаха не з пір'їн,

А з паперу і з новин.

Він щодня на диво-крилах їх розносить по квартирах. (Газета)

- Ми сьогодні гарно попрацювали, закріплюючи знання про звук [г].

- Який звук позначає буква і1 ("ге")? (Приголосний)

- А що найбільше сподобалося виконувати сьогодні?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2185 | Рейтинг: 0.0/0
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв...
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч?
Робочий рядок та його складові частини. Письмо коротких паличок із заокруглен...
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]