Урок 106 (читання) Тема: Закріплення знань про звук [г], букви Г, г ("ге")Мета: закріплювати літературну вимову звука [г]; формувати навички читання з буквою "ге"; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів, складати речення за поданою схемою, вміння складати казку за серією малюнків, вчити знаходити слова за ознаками; розширювати словниковий запас учнів; розвивати увагу, мовлення, фонематичний слух дітей, уміння давати правильні відповіді на поставлені питання; виховувати почуття взаємодопомоги, бережливе ставлення до природи та до жителів лісу. Обладнання: каса букв; набірне полотно; звукові фішки; малюнки птахів, городини, грибів; серія малюнків до казки; картки з текстом казки "Братики-зайчики". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу Закріплення знань про букви та звуки - Яку букву ми вивчали на попередньому уроці? ("ге") - Прочитаємо слова. На дошці записана схема. - У яких словах зустрічається звук [г]? (Гусеня, гусениця) - Що спільного у цих словах? (У них однакові перші та другі склади.) - Чи можна їх назвати "родичами"? (Ні. Означають назви різних істот.) III. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи, в основі яких лежать виучувані звуки 1 Виділення звука [г] зі скоромовки. Гра "Впіймай звук" Грім гуркоче за горою, Грім гуркоче за рікою. Гуси з лугу йдуть додому. Не бояться того грому. Діти плескають у долоні, коли чують звук [г]. - Що ми знаємо про звук, який ми "впіймали"? (Він приголосний твердий.) 2 Вправи на розвиток окозору. Розпізнавання літер (Гра "Сховалися слова") ГАЛИНА ГНІЗДО ( гриб ) ( Галина ) ( гніздо ) - Яке з цих слів зустрічалося на минулому уроці? (Гриб) IV. Повідомлення теми та завдань уроку - На сьогоднішньому уроці ми будемо удосконалювати правильну вимову звука [г], вправлятися у звуковому і звуко-буквеному аналізі слів, а також обачливо поводитись у лісі, щоб не завдавати шкоди природі. V. Закріплення знань про звук [г] 1 Звуко-буквений аналіз слів - Зробіть звуко-буквений аналіз слів гриб, гість. (Двоє учнів працюють біля дошки.) - Який звук позначає буква "ге"? ([г]) - А коли з'являються гриби? (Восени) - Чи можна зривати гриби у лісі? (Ні) - Чому? (їх потрібно зрізати, щоб грибниці залишалися у ґрунті.) - А отруйні гриби можна збивати ногами чи палицями? (Ні) - Хто знає чому? (Ними харчуються та лікуються тварини, які проживають у лісі.) 2 Робота за картками над казкою "Братики-зайчики" 1) Читання казки вчителем. Жила в лісі сім'я зайців. Відправила Зайчиха синів-зайченят до лісу по гриби. Братики побігли на галявину та побачили багато опеньок, печериць, підберезників, лисичок. Але вони вибрали найяскравіші: з червоними шапочками та білими цяточками. Ці привабливі гриби їм дуже сподобались. Братики-зайчики швидко пострибали до Зайчихи. Матуся глянула на гриби та мило посміхнулася. 2) Обговорення змісту казки. - Про кого ведеться розповідь у тексті? - Чи сподобались вам герої твору? БРАТИКИ-ЗАЙЧИКИ 3) Словникова робота. а) Робота над з'ясуванням значення слів, що супроводжується демонструванням грибів. Лисички - їстівний пластинчастий гриб жовтого кольору. Опеньок - їстівний гриб з жовтуватою шапкою на тонкій високій ніжці, що звичайно росте купками на пеньках або біля дерев. Печериця (шампіньйон) - їстівний пластинчастий гриб. Шапка м'ясиста, гладенька, білуватого, жовтуватогочи світло-коричневого кольору. Підберезник - їстівний трубчастий гриб з темно-бурою шапкою. б) Підведення часткових понять під загальні. - Доповніть речення. Лисички, опеньки, печериці, мухомори - ... (гриби). в) Розчленування загального поняття на часткові. - Доповніть речення, використовуючи інші назви їстівних грибів. їстівні гриби - це... (маслюки, білі гриби (боровики), моховики). г) Вправи на вибір одного з поданих синонімів. 4) Читання тексту учнями. Сильні учні читають текст. 5) Бесіда за текстом. - Куди побігли зайченята збирати гриби? (На галявину) - Які гриби вони помітили? (Лисички, опеньки, печериці, підберезники) - Чи назбирали вони ці гриби? (Ні) - Чому? (їм сподобались яскраві.) - Що це були за гриби? (Мухомори) - Чому ви так вирішили? (У них червона шапочка з білими цяточками.) Демонстрування малюнка мухомора. - А що ви знаєте про ці гриби? (Це отруйний гриб, смертельно небезпечний.) - Як відреагувала мама на їхню знахідку? (Мило посміхну- Цяточки Привабливі Побачили Помітили Плями, крапочки Красиві, гарні лася.) - Чому матуся мило посміхнулася? (Зайчики не знали, що гриби отруйні.) 6) Читання казки напівголосно. - Що повчального ви помітили? (Не завжди красиві речі - корисні.) - Розгадайте прислів'я, що підходить до нашої казки. 7) Робота з моделями слів. - Відшукайте у тексті слова за поданими схемами. / / 0-0=0- -0-0-0= (Опеньок) (печериць) - А тепер спробуйте скласти продовження цієї казочки за поданими малюнками. З Творча робота над казкою 1) Складання казки за серією малюнків. - Що зображено на кожному малюнку? - Які герої зустрічаються? - Вони добрі чи злі? Що про це свідчить? Діти складають продовження казки. - Після якого явища в природі з'являються гриби? (Після дощу) - Правильно. Фізкультхвилинка Я - мухомор, я - мухомор, Червоний, наче помідор, Під дощиком зростаю, Втоми я не знаю. Грім гримить, гуде, гуркоче, Галасує дітвора! Галя також глянуть хоче, Як гуля кругом гроза! - Яке ім'я зустрічається у віршику? (Галя) 4 Складання звукової моделі слова Галя 0=0 - У якій позиції стоїть звук [г]? (На початку слова) - Познайомимось з іншими іменами. VI. Робота за Букварем VII. Підсумок уроку - Спробуйте розгадати кросворд, відгадуючи загадки. 1. Бджілкам - взяток, діткам - каша. Корівкам - поживна паша. (Гречка) 2. Біг кінь білобокий Через Дунай глибокий. Як упав - заіржав, У весь світ задрижав. (Грім) 3. На хвилиночку у гості Я б до друзів покотився, Та прив'язаний за хвостик З того дня як народився. (Гарбуз) 4. То товщає, то худне, На весь дім голосить. (Гармошка) 5. Що дістає зубами потилиці? (Гребінець) 6. Крила в птаха не з пір'їн, А з паперу і з новин. Він щодня на диво-крилах їх розносить по квартирах. (Газета) - Ми сьогодні гарно попрацювали, закріплюючи знання про звук [г]. - Який звук позначає буква і1 ("ге")? (Приголосний) - А що найбільше сподобалося виконувати сьогодні? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2147 | |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Птахи |
Незвичайний стадіон |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Робочий стіл. Піктограми |
Всього коментарів: 0 | |