Урок 76 (письмо) Тема: Письмо великої букви Т ("те")Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру великої букви Т ("те"), писати її в рядках зошита та у словах із нею; розвивати фонематичний слух, увагу та мислення учнів; виховувати самостійність, доброзичливість. Обладнання: таблиця "Сходи-читалочки"; картки з голосними буквами; зразок рукописних букв П і Т; фішки для складання звукових моделей; робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми і мети уроку - Діти, ви вже вмієте писати малу букву m ("те"). Сьогодні на уроці ви навчитеся писати велику букву Т ("те"). III. Звукові аналітичні і синтетичні вправи 1 Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці) Міст, телевізор, птах, Тамара, дуб, тісто, лист, оленя, тінь, Антон, бегемот, Тарасик, кіт, стіл. 2 "Сходи-читалочки" - Зійдіть сходами (прочитавши їх) і скажіть, які букви є однаковими та у яких словах. Словникова робота Пасу (пасти) - виганяти худобу на пасовисько, доглядаючи за нею. Ступа - пристрій для подрібнення різних речовин (зерна), неодмінним доповненням є товкач. З Утворення складів типу злиття - Я показуватиму вам букву, що позначає голосний звук, а ви називаєте склади, які можна утворити з буквою т ("те") (пам'ятаємо, що вона позначає два звуки), та букви, які я показуватиму. Учитель показує букви а, и, і, о, у. IV. Показ зразка рукописної літери у сітці зошита - Подивіться, це рукописна велика Т ("те"). V. Аналіз графічної будови з переліком елементів - На яку букву вона дуже схожа? (П ("пе")) - Чим вони відрізняються? (Убукви Т ("те") - три "ніжки", а у П ("пе" ) - дві.) - Які елементи спільні? (Дві довгі прямі, заокруглені внизу, і пряма горизонтальна лінія, що починається із заокруглення.) VI. Засвоєння конфігурації літери 1 Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів - Велика буква Т ("те") складається з чотирьох елементів: трьох довгих прямих, дві з яких заокруглені внизу, і прямої горизонтальної лінії, яка починається із заокруглення. Алгоритм написання великої букви Т("те") 1. Ведемо від верхньої міжрядкової лінії пряму довгу лінію вниз на себе до нижньої рядкової лінії -? 2. Торкаючись нижньої робочої лінії, заокруглюємо ліворуч -? 3. Закінчуємо близько середини робочого рядка -? 4. Від початку першого елемента залишаємо відстань, що дорівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії -? 5. Ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка -? 6. Від початку другого елемента відступаємо відстань, що дорівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії -? 7. Ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка -? 8. Торкнувшись нижньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч -? 9. Відступаємо від початку першого елемента вліво відстань, що дорівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії, трішки нижче верхньої міжрядкової лінії -? 10. Ведемо, заокруглюючи, праворуч угору до верхньої міжрядкової лінії -? 11. Ведемо далі по верхній міжрядковій лінії, торкаючись початку першого, другого і третього елементів -? 12. Закінчуємо писати від початку третього елемента на відстані, що дорівнює ширині робочого рядка 2 Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя Фізкультхилинка (пальчикова гімнастика) 3 Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок. 4 Дописування рядка літери 5 Відгадування загадок. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок з побудовою схем фішками o Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. (Вітер) o У синім небі я літаю - і усіх переганяю. o Маю крила, хоч не птах, Люди звуть мене... (літак). o Хмара сива увесь світ накрила. (Туман) 6 Письмо другого рядка букви (друга частина рядка - письмо під рахунок). 7 Гра "Склади нове слово" - Складіть інші слова, використовуючи букви слова сторона. (Нора,рано, сто, стон,рот, сон, нота, стан...) 8 Письмо буквосполучення Тл 9 Звуко-буквений аналіз слова Тарас з подальшим записом - Скільки букв у слові? - Скільки приголосних? Назвіть їх. - Скільки голосних? Назвіть їх. - Який тип з'єднання? ● Фізкультхвилинка 10 Письмо слова Тимко 11 Добирання імен, що починаються на букву Т ("те") - Скажіть, як необхідно писати імена? (З великої літери) - Назвіть імена, які починаються буквою Т ("те"). (Тетяна, Тарас, Тоня, Тимко, Тамара, Таміла, Трохим, Тимур) 12 Письмо речення. Запис моделі речення на дошці 13 Самостійна робота у прописах Учні записують за зразком букви, з яких починаються назви предметів. 14 Фронтальна перевірка самостійної роботи VII. Підсумок уроку. Коментар учителя щодо роботи учнів і її результатів - Яку букву навчилися писати? - Які звуки нею позначаються на письмі? - Які слова з цією буквою писали? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3032 | |
Культурні рослини рідного краю |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Всього коментарів: 0 | |