П Р О Е К Т " Край, у якому ти живеш. Україна – наша Батьківщина"
П Р О Е К Т
Край, у якому ти живеш.
Україна – наша Батьківщина
Тривалість проекту: 4 тижня

Участники проекту:
Вчитель,учні 3 класу,батьки
Керівник поекту : Піляшенко С.М..





ПАСПОРТ ПРОЕКТУ

Тема: Край, у якому ти живеш.
Україна – наша Батьківщина.

Мета: збагачувати знання учнів про Україну, а також активний словниковий запас учнів; пробудити інтерес до вивчання рідного краю; розширити знання народні, історичні та культурні символи українського народу; сприяти формування національної свідомості, осмисленню себе як частини великого українського народу; розвивати пізнавальний інтерес; спонукати до творчої та пошукової діяльності; виховувати почуття патріотизму, гордість за великих українців.

Тип проекту: груповий, інтегрований.
Предмети, що інтегруються: українське читання, я у світі, трудове мистецтво.
Вид проекту: інформаційно-дослідницький.
Провідна проблема: дослідження рідного краю, його багатств, традицій українського народу, збереження природи рідного краю, його історичного минулого.
Спосіб розв`язання проблеми: пошук літературного матеріалу; цікаві енциклопедичні дані; освоєння групами різних практичних технологій.
Тривалість проекту: 4 тижня.
Кінцевий продукт: урок-презентація, альбом « Моя Батьківщина – Україна»
Керівник проекту: вчитель.
Учасники проекту: учні 3 – А класу.

П Л А Н В И К О Н А Н Н Я П Р О Е К Т У
І.Організація проекту
Формування основної проблеми і дидактичної мети.

ІІ. Планування проектної діяльності:
1. Обирання учнями запропонованих учителем групових проектів.
2. Обміркування шляхів розв’язання проблеми.
3. Пошук матеріалів: бібліотека, мережа Інтернет, відвідування музею.
4. Проведення циклу уроків, пов`язаних із темою проекту.
ІІІ. Робота на уроках

∙ Я у світі
1. Знайти матеріали про Київ, Хортицю, Карпатські гори, Луганщину.
2. Знайти легенди, таємниці, рідного краю.
3. Зібрати інформацію на тему: «Великі Українці».

∙ Читання. Українська мова
1. Дібрати художню літературу: вірші, оповідання про Україну.
2. Скласти розповіді: «Мої предки – українці», « Історія мого Міста».
3. Зібрати прислів`я та приказки про Україну.

∙ Читання. Українська мова
1. Намалювати малюнки на тему: «Україна – моя Батьківщина», «Луганщина – мій рідний край», «Моє селище».

Завдання для груп
❖ «Козачки» (хлопчики)
Знайти історичні дані про Київ, Хортицю, Луганщину.
❖ «Калинки» (дівчатка)
Дослідити питання: природні перлини України – це наше багатство.

ІV. Презентація проекту
Інтегрований урок-подорож.
Тема: Край у якому ти живеш. Україна – наша Батьківщина.
Мета: збагачувати знання учнів про Україну, історичні та культурні символи українського народу; сприяти формуванню національної свідомості, осмислення себе як частини великого українського народу; розвивати інтерес до історії рідного краю; формувати інтерес до історії рідного краю; формувати дбайливе ставлення до природи; виховувати почуття патріотизму.
Обладнання: інтерактивна дошка, карта України, ілюстрації історичних міст України, українські народні костюми.

ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Доброго ранку!
Мовлю за звичаєм.
Доброго ранку!
Кожному зичу я.
Кому дозволено першому сісти?
Дівчаткам.
Так, спочатку краса,
А потім сила.

ІІ. Мотивація. (1 слайд)
1. Акровірш – загадка
Рідний край

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай
Рідніша їм своя пустиня,
А ніж зелений в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без батьківщини.
Микола Чернявський
- Мабуть, ви здогадались, що це акровірш-загадка. Прочитайте перші букви кожного рядка. Так – це Україна.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Наш урок присвячений Україні. Сьогодні ми відчуємо себе справжніми синами й дочками

українського народу. На уроці ми здійснимо заочну подорож Україною, почуємо презентацію творчих груп – хлопчиків «Козачки», дівчаток «Калинки». Познайомимось з віршами про Україну, виготовимо народний символ України – кущ калини.
- Діти прочитаємо тему нашого уроку: « Край, у якому ти живеш. Україна – наша Батьківщина».

ІV. Перевірка домашнього завдання
1. Бесіда про Україну. Робота з картою. Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, тому що це наша рідна земля, де ми народилися й живемо, де жили й працювали наші предки.

На цій карті зображена наша Батьківщина – Україна.
- Як називається столиця нашої країни?
- Які ще міста ви знаєте? (Діти виходять, показують міста на карті України).
- Які річки протікають по території України? (покажіть).
- Які моря омивають нашу країну?
- Які гори знаходяться на території України?
2. Декламування вірша В. Сосюри «Любіть Україну»
V. Основна частина
1. Асоціативний кущ до слова Україна (складає група «Калинки»)
рушник верба калина

Шевченко УКРАЇНА барвінок

тополя Дніпро Київ

Батьківщина

2. Павутинка до слова Батьківщина (скаладає група «Козачки»).
батько мати
море пісня родина села
земля край БАТЬКІВЩИНА Україна
гори річки рідний міста Вітчизна
дім
Карпати Дніпро Донець Донецьк Київ

Кожна група отримує фішку за правильно виконане завдання.

3. Презентація творчої групи «Козачки» (2 слайд)

Перша зупинка «Історична»
Київ. Хортиця. Луганщина.

Діти:
❖ Київ – столиця України, одне з найбільших і найстаріших міст Європи.
За легендою назва Києва походить від імені Кия – найстаршого з трьох братів, другий брат – Щек, третій - Хорив і сестра Либідь.
❖ Наприкінці 18 столітті з`явився Хрещатик – зараз головна вулиця міста.
Майдан Незалежності головна площа Києва. 24 серпня 1991 року Україна стала незалежною.
❖ Хортиця – найбільший острів на Дніпрі, біля Запоріжжя – це одне з семи чудес України. Тут з`явилась перша Запорізька Січ.
Вперше назва хортичний острів згадано у зв`язку з походом князя Святослава проти половців у 1103 році.
З 1965 року острів Хортиця став державним історико-культурним заповідником.
❖ Луганщина — найсхідніша частина України, найсхідніша частина регіону, який називають Східною Україною. У широкому розумінні означає Луганську область — адміністративну область України. Адміністративним, науковим, освітнім і культурним центром області є місто Луганськ, з назвою якого і пов'язана назва цього краю.

❖ Назва є молодою, як і місто Луганськ, датою заснування якого вважають дату надання дозволу на закладення чавуноливарного заводу: восени 1795 вважається «офіційною» датою заснування селища Луганське.

То наші предки збудували перші шахти.
І слава потекла на весь широкий світ,
Що є в Донбасі багатющі скарби
І працьовиті люди на землі.

4. Словникова робота (3 слайд)
- Кожна країна має народні та державні символи. Відшукайте в таблиці ці заховані слова.
К П Р А П О Р Я
С Т О У Г І М Н
А С Ж И Т О Я Л
Е М К А Л И Н А
І Т Р И З У Б Н
Р У Ш Н И К О Ї
А В Е Р Б А З Ю





- Які ще символи ви знаєте? (Дідух, барвінок, чорнобривці…).
5. Робота над віршами – робота в групах:
а) група «Козачки»
Водограй, полій розмай,
Зелений гай, ліщина…
Все це рідний край, любий край –
На Батьківщина.
Пам`ятай, не забувай
Батьківську стежину,
Прикрашай, шануй свій край,
Дім свій – Батьківщину.
В. Гринько

- Що ми називаємо Батьківщиною?
- Від якого слова походить слово «Батьківщина»?
- А чому воно написано з великої літери?
- Хто прочитає вірш?
б) група «Калинки»
УКРАЇНКА
Українка я маленька,
Україна – моя Ненька.
В неї щира я дитина,
Добра, люба та єдина.
Вірна я дочка народу,
Бо з козацького я роду,
Щиро я свій рід кохаю,

Роду іншого не знаю.
Так я завжди буду жити,
Рідний край буду любити,
Українцям помагати,
Україна – моя мати!
Сидор Воробкевич

- Від якої особи написано вірш?
- Як лагідно називає Україну дівчинка?
- З якого роду дівчинка?
- Прочитайте рядки, у яких міститься головна думка вірша.
❖ Хорове читання вірша
6. Фізхвилинка
Ми завзяті «Козачки».
Ми веселі «Калинки»
Покружляли, похилились.
І тепер тихенько сіли.
7. Презентація групи «Калинки» (4 слайд)

Друга зупинка «Перлини України»
Дніпро. Карпати. Святогірська Лавра.
❖ Дніпро – найбільша річка України. Вона бере початок у Росії й несе свої води до Чорного моря через три країни: Росію, Білорусію й України. Друге ім`я Дніпра – Славутич, від слова «слава».
Дніпро, Дніпро! Ти покохав,
Як матір Україну,
Ти рідним братом її став
І другом до загину.

❖ Карпати – гори на заході України. Найвища точка в Україні - це гора Говерла (2061 м). Говерла – це символ величі і гордості України.
Славиться край джерелами цілющих вод.

❖ Карпатські гори прекрасні в будь-яку пору року. У горах живуть олені, ведмеді, вовки, рисі, білки, дикі кабани, зайці. До Закарпаття приїжджають багато туристів в усі пори року, а в взимку круті гірськолижні траси приваблюють відпочиваючих, любителів зимового відпочинку з різних країн світу.
❖ Чарівний Карпатський край зветься Гуцульщиною. Гуцули зберегли свою історію, свій духовний скарб.*



Тут гарно і тихо, тут сонячний спокій.
Чудово й казково у горах високих!
Мріє бір* і шипшина горить,
Співучо потік лісовий гомонить.
Юрій Федькович

(* Бір – великий сосновий ліс)
(*Скарб – духовні та культурні цінності)

❖Святогірський монастир у колишньому Слов'яногорську над Сіверським Дінцем бере свій початок з часів перед татарською навалою, коли Бату-хан руйнував «матір міст руських» — Київ

❖Свято-Успенський Святогірський чоловічий монастир є значним духовним центром православної пастви Східної України, Слобожанщини, Подоння та Кубані.

❖Священний Синод Української православної церкви 9 березня 2004 року ухвалив рішення надати Свято-Успенському Святогірському чоловічому монастирю статус Лаври. Таким чином, Святогірський монастир став третьою в Україні (після Києво-Печерської і Почаївської) Лаврою. Останній раз освячення Лаври на нашій землі відбувалося понад 170 років тому.


VІ. Робота в групах
1. Збери прислів`я та приказки.
«Козачки»
• Вітчизна, - моя, дорога, а мені, кожному, своя.
• Тільки, солов`ї, в ріднім, співають, краї.

«Калинки»
• Де, рай, край, рідний, там, і під, ялиною.
• Кожному, сторона, своя, мила.
2. Вікторина «Ти мені, я тобі».
Діти по черзі задають запитання. (За відповідь фішка).
- Що належить до національних скарбів України? (природні пам`ятники, усні народні твори, пам`ятники архітектури).
- Які річки України ви знаєте? (Дніпро, Дністер, Донець, Тиса, Десна, Прип`ять…).
- Хто перший з князів відкрив школи в Київській Русі? (Князі Володимир Великий і Ярослав Мудрий).
- Які всесвітньо відомі пам`ятники знаходяться у Києві? (Софієвський собор, Золоті ворота, Києво-Печерська лавра).
- Яке місто славиться у Європі найкращим шоколадом? (Львів).
- З чого варять обрядову кашу-кутью на Різдво і Хрещення? (З ячменю або пшеничного зерна).
- Коли святкують день соборності України? (22 січня).
- Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня).
3. Метод «Мікрофон».
Конкурс «Що ви знаєте про свою маленьку батьківщину?»
- Зараз ми дізнаємося, яка група знає більше про селище Троїцьке? (за відповідь фішка)
Тро́їцьке (Кальнівка — 1740 р., Новотроїцьке — 1815 р., Троїцьке — 1897 р.) — селище міського типу на Слобожанщині, в північно-західній частині Луганської області, районний центр.

Початкова назва — хутір Микитин, яка походить від імені першопоселенця. Згодом, на хутір переїхали зі слободи Уразової жити 5 сімей, які походили від спільного предка Калини. Усі члени цих родин носили прізвиська Кальні. Звідси пішла нова назва хутора — Кальнівка (Калинівка).
У 1815 р. на хуторі зведено церкву св. Трійці (через пʼять років її замінили камʼяною). Від назви церкви виникла нова назва хутора — слобода Новотроїцька.
9 травня 1926 р. Троїцька слобода, населена переважно українцями, у складі Валуйського повіту Воронезької губернії увійшла до Купʼянської округи Української РСР. Село стало центром Троїцького району.

Навчальні заклади Троїцького
Музей «Витоки»
Будинок школярів


VІІ. Підсумок уроку
Учитель.
Україна…Земля зі славною історією, народом, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність. Вивчаючи історію свого народу, ми вчимося зростати справжніми громадянами своєї країни.
Якщо на уроці ви були уважні, то зараз зможете легко розгадати, яка рослина є народним символом України.
К Р О С В О Р Д (5 слайд)
1. У К Р А Ї Н Ц І
2. К А Р П А Т И
3. Д Н І П Р О
4.Т А Р А С
5. К И Ї В
6. Р У Ш Н И К
7. К А л И Н А
1. Назва народу, який живе в нашій країні?
2. Гори, які розміщені на заході України?
3. Ріка, що являється національною гордістю України?
4. Ім`я видатного українського поета?
5. Головне місто України?
6. Національний символ України, який матері дарують своїм дітям на щастя?
7. Кущ, що оспіваний в українських народних піснях, як символ дівочої краси.

Зараз пропоную вам виготовити гроно калини. Візьміть заготовки на парті. Спочатку наклейте стебло, листя, а в останню чергу – ягідки.


- Чи сподобався вам урок?
- Полічіть, будь ласка, ваші фішки.
- Яка група перемогла?
Оцінки за урок.
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: svetapilyashenko (17.02.2018)
Переглядів: 1387 | Рейтинг: 0.0/0
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я...
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв...
Риби
Поведінка в незнайомих місцях
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]