Тема: Вода. Властивості води. Дослідження: вода – розчинникМета: формувати уявлення учнів про воду, три стани води, її властивості; розвивати дослідницький підхід до процесу пізнання; виховувати бережливе ставлення до водних ресурсів України. Обладнання: запис пісні Капітошки з мультфільму; глобус, банка з водою, електрочайник, шматочок льоду, 4 склянки, сіль, цукор, цвях, пісок. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Підсумок спостережень за погодою Повідомлення синоптика (учня, який заздалегідь підготувався). ІІІ. Повторення вивченого матеріалу Без чого людина може жити лише кілька секунд? Де є повітря? Як перевірити, що повітря є в піску? Для чого провітрювати кімнату? IV. Оголошення теми уроку 1. Звучить запис пісні Капітошки з фільму. 2. Сьогодні на урок завітає голуба прохолодна гостя, щоб ми з нею познайомилися, дослідили, дізналися про її властивості та якості. 3. Відгадайте, хто вона? Що таке: пливе і ллється, Часом на камінь дереться, Як немає – все всихає, Звірі й птахи помирають. Так, сьогодні об’єкт нашого вивчення – вода. V. Робота над вивченням нового матеріалу 1. Дійсно, де немає води – немає життя. Чому? Як ви думаєте? 2. Розповідь учителя. Землю називають Голубою планетою. Це тому, що більшу частину її поверхні вкриває вода. Вона є в океанах, морях, річках, озерах, під землею. І в повітрі є вода. Людина складається, в основному, з води. Без води не можуть жити ні люди, ні тварини, ні рослини. 3. Розгляд водойм на глобусі (океани, моря, ріки, озера). 4. Давайте вивчимо властивості води. Дослід 1. Перелиймо воду в склянку з банки. Чому так легко? Так, вода рідка. Дослід 2. Закип’ятимо воду в чайнику. Що піднімається над носиком? Пара – легкий газ з малесеньких частинок води. Дослід 3. Увечері я поклала надворі пластмасову посудинку з водою. Що утворилося? Лід. Який він на дотик? Так, лід, сніг, іній тверді. Висновок: Вода, як чарівниця, здатна перетворюватися з рідкого в газоподібний та твердий стани. Дослід 4. У 4 склянки з водою вкинемо сіль, цукор, пісок, цвях. Розмішаємо. Висновок. У воді розчиняються сіль і цукор і не розчиняються пісок і цвях. VI. Рефлексія 1. Яке відкриття ви зробили для себе на уроці? 2. Що вас вразило? 3. Відгадайте загадки: Летіла, летіла – на хмарі осіла. (Пара) Ішов довгов’яз, у землю ув’яз, Із землі усе повиганяв.(Дощ) Текло, текло, та й лягло під скло. (Лід) - Яке слово може бути відгадкою до всіх трьох загадок? Так, це вода. Який стан води у парі? Дощі? Льоду? 4. Доповніть речення: Вода буває в … станах. Це … (рідкий, твердий, газоподібний). Деякі речовини вода може … (розчиняти). VII. Робота в зошитах | |
| |
Переглядів: 5363 | |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
Панно для класної кімнати |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Аплікація із рослинних форм |
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння |
Всього коментарів: 0 | |