Тема: Сонце. Чому буває літо, осінь, зима, веснаМета: формувати в учнів уявлення про Сонце, про залежність від нього життя рослин, тварин і людей; розвивативміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі на основі власних спостережень, з’ясувати, чому відбувається зміна пір року; виховувати любов до життя. Обладнання: мікрофон, фішки, коробочка з насінням, з піском, з цукерками, аудіо запис, світильник, силуетне зображення крокодила, запис пісні Н.Май «Промінчик», паперове сонечко. Хід уроку І. Організація класу Діти, Мусик повертається додому, вражений тим, що побачив на Землі. Він вдячний вам за проведену екскурсію-знайомство з планетою. А чи сприяє сьогоднішня погода польоту? ІІ. Повідомлення синоптиків 1. Вправа «Мікрофон». Скажіть своє слово про сьогоднішню погоду. 2. Робота з календарем погоди, визначення стану неба, опадів. ІІІ. Повторення вивченого матеріалу 1. Для літаючої тарілки немає перешкод, але чоловічок розпрощається з нами, коли впевниться, що ви самі добре знаєте, що вас оточує. Мусик пропонує вам об’єднатися в групи і називати: І група – об’єкти живої природи; ІІ група – об’єкти неживої природи; ІІІ група – предмети, зроблені людиною За кожну правильну назву отримаєте фішку. Інопланетянин визначить переможців. 2. Молодці, всі працювали чудово. Мусик хоче вручити вам подаруночки, але ви повинні відгадати, що в скриньках. а) Тут – об’єкти живої природи. З цих маленьких чорних предметів може вирости соняшник … (насіння) б) В цій скриньці – об’єкт неживої природи. Але ми дуже любимо полежати на ньому, коли засмагаємо на пляжі (пісок) в) У скрині – предмети, які дуже люблять усі діти, їх виготовила людина і вони мають солодкий смак (цукерки) Подарунки вручає командирам груп, а цукерками просить поділитися з усіма дітьми на перерві. Інопланетянин прощається з вами (аудіозапис). Діти, прощавайте, продовжуйте вивчати природу Землі. IV. Робота над новою темою Діти, коли Мусик летів до нас, побачив прекрасний, сяючий об’єкт, від якого ішло світло і тепло. Коли подивитися вгору з Землі, його теж можна побачити, але дивитися боляче і ми жмуримося. Що це? Набирається снаги. Тільки ранок настає Виглянь у віконце! Всім воно життя дає, Променисте …(Сонце). Тема сьогоднішнього уроку – Сонце, його значення для нас – землян. Люди з давніх-давен любили і цінували Сонце, обожествляли його. Українці закликали Сонечко так: Вийди, вийди, сонечко, На дідове полечко, На бабине зіллячко, На наше подвір’ячко, На весняні квітоньки, На маленькі дітоньки, Там вони граються, Тебе дожидаються. Давайте й ми закличемо Сонечко, може воно з’явиться у нас? (Діти повторюють закличку за вчителем. У класі засвічується світильник – Сонечко) Ось Сонце і засвітилося. Зараз ми про нього поговоримо. Ой, лишенько, хто це? Крокодил. Він проковтнув наше Сонце! І обіцяє повернути його лише за умови, що ви виконаєте всі його важкі завдання. Спробуєте? а) – Крокодил бажає знати, чи належить Сонце до природи? Метод «Прес» - Я вважаю … Тому що … Наприклад … Отже … Крокодил приймає відповідь. б) Що дає Сонце людям і всьому живому? Дослід 1: Приблизьте долоньки до очей. Що ви бачите? Так, темряву. Висновок: Сонце дає нам світло. Дослід 2. Чому люди на Сонці починають роздягатися? Висновок: Сонце посилає на Землю тепло. Діти, якби не стало Сонця, Земля перетворилася б на холодну, крижану брилу. Загинуло б усе живе: люди, тварини, рослини, а навколо – темнота та холоднеча. в) – Чому Сонце світить цілий день, а найтепліше – в полудень? Можливо підручник допоможе вам з’ясувати. Висновок: Тепла на Землю падає більше, коли Сонце вище. V. Фізкультхвилинка Крокодил не витримав вашого натиску і випустив Сонечко на волю. На радощах воно пропонує вам фізкультхвилинку зі своїми промінчиками. (Пісня "Промінчик”) VІ. Поглиблення нових знань 1) – Діти, як ви думаєте, чому у нас холодно взимку, а влітку жарко? Чому восени та весною – не дуже жарко та не дуже холодно? Це теж залежить від висоти Сонця. 2) Робота з ілюстративним матеріалом. 1) Назви пору року на кожній з ілюстрацій на дошці і в зошиті. 2) Якої пори року Сонце найвище, а якої найнижче? 3) Гра "Сонце сходить – усе оживає. Сонце заходить – усе завмирає.” VІІ. Рефлексія Сьогодні діти ви багато нового узнали про …Сонце. Зараз ми разом сконструюємо Сонечко на дошці. Право прикріпити промінчик надається тому, хто дає правильну відповідь. Сонце належить до якої природи? Що дає Сонце нам? (світло, тепло) Від чого залежить кількість тепла, яке доходить до Землі? У яку пору року Сонце найвище? А в яку найнижче? VІІІ. Робота в зошиті | |
| |
Переглядів: 1624 | |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне викори... |
Властивості паперу. робота з папером |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Аплікація з кольорового паперу «квітка» |
Всього коментарів: 0 | |