Що належить до природи

Тема: Що належить до природи

Мета: формувати уявлення першокласників про природу, неживу і живу природу, вчити аналізувати перетворювальну діяльність людини; розвивати вміння групувати предмети, порівнювати їх; виховувати шанобливе ставлення до природи та речей, створених людиною.

Обладнання: аудіо запис, зображення літаючої тарілки, силует зеленого чоловічка, пейзажі, мікрофон, обладнання до гри «Живе-неживе».

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Звучить "космічна” мелодія.

Діти, ці чарівні звуки линуть до нас з неба, з космосу. Погляньте, будь ласка, вгору. (Тим часом на дошці з’являється зображення літаючої тарілки)

До нас завітав гість з іншої планети.

Одночасно з появою на дошці з-за зображення корабля силуету зеленого чоловічка, звучить аудіо запис:

"Добрий день. Я прилетів з космосу. Мене звуть Мусиком. Де я? Що це навколо мене? Прошу, поясніть мені!”

ІІ. Оголошення теми уроку

1) Діти, хто може відповістиМусику, де він, на якій планеті?

Сьогодні на уроці, користуючись тим, що ви вже знаєте і моєю допомогою, з’ясуємо, що навколо нас і пояснимо це нашому гостеві.

2) Чи цікава ця тема вам самим?

Ви будете активними? Тож, вперед, до нових знань.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

Заочна подорож по Землі. Ознайомлення з поняттям «природа».

На дошці групами розміщені фотоматеріали із зображенням об’єктів живої, неживої природи та предметів, виготовлених людиною.

Перш за все, давайте представимося нашому гостеві.

Здрастуй, Мусику. Ласкаво просимо тебе на Землю. Я – вчителька, Ірина Вікторівна. А це – мої учні. Назвіть себе усі разом, Мусик зрозуміє, адже він незвичайний. А тепер назвіть мене і всіх вас одним словом (люди).

Хто хоче супроводжувати Мусика до лісу? Розкажи йому, що там можна побачити. (Дерева, кущі, трава – рослини. Пташка, ведмідь, метелик – тварини).

Далі ми йдемо на морське узбережжя:

Що бачимо?

Вода, пісок, скелі, каміння.

Погляньмо на небо. Які об’єкти бачимо? (Хмари, Сонце, Місяць, зорі)

Я звертаюся не лише до зеленого чоловічка, а й до вас усіх, діти. Все, що оточує нас: рослини, тварини, люди, Сонце, повітря, Місяць, зорі, вода, пісок, каміння, а також кожен з нас – це природа? Вона існує незалежно людини і буде завжди.

Що із названого ми називаємо живим?

IV. Поглиблення нових знань

1) Чи їдять люди, тварини? А рослини? Чи розмножуються? А ростуть? А може людина, рослина чи тварина померти, зникнути?

Отже, рослини, тварини і люди – це об’єкти живої природи. Все живе народжується, живиться, дихає, росте, розмножується і помирає.

2) Діти, вам доводилося чути, щоб Сонце їло, чи народило дитя? А вода дихає? Чи може померти повітря? А камінь п’є воду? Запам’ятайте: Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, пісок, каміння – це об’єкти неживої природи.

3) Діти, Мусик, подорожуючи по Землі побачив будинки, літаки, машини; у класі він звернув увагу на парти, підручники, олівці, дошку. Чи можна назвати їх живими? Але і до неживої природи ці об’єкти не належать, бо не було б людини – вони б не існували.

Предмети, які виготовила людина – це не природа.

V. Закріплення вивченого

1. Вправа «Мікрофон».

Назви об’єкт живої природи.

Неживої природи.

Предмет, виготовлений людиною.

2. Завдання в групах.

У кожної групи скринька з предметом. По команді вчителя діти, використовуючи метод «Прес», ідентифікують предмет та відносять до живої, неживої природи чи об’єктів, виготовлених людиною.

Етапи методу підказує вчитель:

«Я вважаю, що …»«Наприклад: …»

«… тому що…» «Отже…»

3. Гра «Живе – неживе».

Діти, наш інопланетний гість теж хоче взяти участь у грі. У нього свої скриньки. (Склеєні 3 коробочки від сірників)

ж н

Діти розкладають предметні малюнки, перевіряємо всі разом.

Перевіримо Мусика. (Метод навмисної помилки)

Котика він розмістив до неживої природи. Діти виправляють помилки і пояснюють.

VI. Рефлексія

Про що дізналися? Чи все зрозуміли? Відгадайте загадки, а відгадку віднесіть до певної групи.

1. В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала.

Він на землю міцно ліг.

Називають його … (сніг)

2. У садку малий Микитка

Захотів зірвати квітку,

А вона його вкусила.

Що за квітка це була?

Це не квітка, а … (бджола)

3. Їдуть братці

Верхи на конячці (ручка).

VII. Робота в зошиті

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 2005 | Рейтинг: 0.0/0
Декоративна аплікація
Чим розпізнаємо запах і смак
Із папером, і з картоном працювати ми майстри!
Народні промисли України
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]