Тема. Праця батьків, їхні професії. Вшанування праціМета. Поглибити уявлення учнів про різноманітність професій, важливість і значення кожної з них. Виховувати сумлінне ставлення до праці, повагу до людей праці. Прищеплювати трудові навички, працьовитість, викликати бажання брати посильну участь у роботі. Обладнання. Ілюстративний матеріал "Професії твоїх батьків", книги із серії "Твоя майбутня професія", "Світ навколо тебе". Хід уроку I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань 1. Слово вчителя. — Про кого ми з вами говорили на минулому уроці? Як називаються люди найрідніші, найдорожчі для кожного з нас? (Відповіді учнів). — Дійсно, це наші батьки, брати і сестри, це наша родина. Я вдячна вам за родинні дерева, які ви підготували разом з батьками. Тож почнемо наш сьогоднішній урок словами із пісні «Родина» у виконанні Назарія Яремчука. 2.Звучить аудіозапис пісні «Родина» у виконанні Назарія Яремчука. 3.Слово вчителя. – Всі члени вашої родини дбають один про одного, піклуються, створюють затишок, забезпечують вас усім необхідним. Для цього дорослі члени сім’ї працюють, щоб забезпечити свою родину і принести користь суспільству. Вам слід було вдома розпитати батьків про їхні професії і намалювати малюнки. Чи справились ви з цим завданням? 4. Розгляд виставки малюнків «Професії моїх батьків» 5. Презентація власних малюнків — Де і ким працює ваша мама? Тато? Чи знаєте ви, хто вони за професією? IІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. – Сьогодні на уроці ви почуєте, які ще професії існують. Зможете дізнатися про них багато цікавого. Можливо це допоможе вам в майбутньому правиль-но вибрати професію для себе, щоб самим отримувати задоволення і прино-сити користь іншим людям. ІVВивчення нового матеріалу. 1. Дидактична гра "Чия це праця?" Учитель показує дітям малюнки, на яких зображено різноманітні предмети, і запитує: —Розкажіть, хто працював, щоб зробити зображений предмет. —Як називається професія людини, яка це виготовила? — Чий це інструмент? 2. Бесіда. — Будь-яка річ — це результат праці людей різних професій. Бережіть 3. Гра "Впізнай професію". Учитель читає уривки з віршів. З'ясовує, про які професії йдеться, чим вони корисні, вивішує відповідні ілюстрації. У пору літню, в час осінній, навесні — в гарячий час косять, жнуть вони і сіють, орють лан у котрий раз! Щоб хліб прийшов до нас І бублики, і здоба Сьогодні й повсякчас Працюють …(хлібороби) Твій одяг вийде, мов картинка: все по тобі — рукав і спинка. Тож на примірці — так годиться — стій рівно і не смій крутиться! Ти будеш просто «молодець», Як постарається …(кравець) Хто розносить нам газети, телеграми і листи? Ой, важка у нього ноша! Діти, хто він? (Листоноша) Учитель підсумовує, що кожна професія — це вміння добре виконувати певну роботу, створювати різні речі, надавати послуги тощо. Про людей, які працю-ють старанно, вміють все робити, кажуть, що у них золоті руки. Поясніть зна-чення вислову "золоті руки". 4. Робота з ілюстративним матеріалом. — Розгляньте ілюстрації "Усі професії потрібні" і скажіть, людей яких професій зображено на малюнках. (Тракторист, доярка, аптекар, ветеринар, гончар). Фізкультхвилинка 5. Метод «Мікрофон». Робота з підручником (с. 27-28). Учні розглядають малюнки, називають професії, зображені на них (лікар, мі-ліціонер, космонавт, слюсар, учитель, інженер, кондитер, електрик), розпові-дають, яку користь приносить кожна з них, як треба ставитися до результатів праці людей різних професій. 6.Робота в групах. Дидактична гра «Кому що потрібно» .(Вибрати потрібне з конверта: якими предметами користуються люди даної професії). Лікар: халат, таблетки, термометр, бинт, йод, парта, віник… Перукар: ножиці, гребінець, фен, шампунь, борошно, цегла… Кухар: каструля, сковорідка, ніж, ложка, продукти, дзеркало, лопата… Швачка: ножиці, крейда, швейна машинка, нитки, ліки, глечик… 7. Звіт представників груп.(Доповідачі вивішують ілюстрації до відповідей на дошці і доводять правильність своїх тверджень. Хто зможе, той називає, для який професій потрібні зайві речі). V. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота в зошиті (с.11-12). Завдання 1. Люди яких професій зображені на малюнках? Завдання 2. Поміркуйте і з'єднайте лініями портрет кожної людини з її робочим місцем і тим, що вона виробляє. Завдання 3. Розкажіть про ці професії. Завдання 4. Дайте імена дітям. Дізнайтеся, які професії у батьків цих дітей. 2.Робота з ілюстрацією «Плутанка» (Незнайко переплутав, яку роботу виконують представники різних професій. Допоможіть йому розібратися). 3. Закінчіть прислів'я. Що посієш, ...(те й пожнеш). Землю красить сонце, а людину — ...(праця). Маленька бджілка, а й та ... (працює). Праця людину годує, а лінь ...(марнує). 4. Робота в парах. Складання діалогу «Ким я мрію стати» – А ким ви мрієте стати, коли виростите? Чому? Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього треба? 5. Вибіркова перевірка складених діалогів. 6. Кросворд (додаток) VI.Підсумок уроку. 1. Робота з виставкою книг – На сьогоднішньому уроці ми опрацювали багато професій, але їх в світі існує значно більше. Дізнатися багато цікавого про інші професії ви можете із книг. Тому я для вас підготувала книжкову виставку. Ці книги ви можете взяти в дитячій бібліотеці і прочитати самі, або разом з батьками. На перер-ві ви зможете розглянути виставку і вибрати ті книги, які вам найбільше сподобалися. 2. Підсумкове опитування. – Чи сподобався вам наш сьогоднішній урок? – Що нового, цікавого ви дізналися на уроці? – Який вид роботи вам сподобався найбільше? – Про що ви зможете розповісти своїм молодшим братикам, сестричкам чи друзям? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3179 | |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13 |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Українська народна казка «Колосок» |
Що можна робити з інформацією |
Всього коментарів: 0 | |